Nekromanti [Evenemang] DanCon XV

Feuflux;n307287 said:
Som finansiering kan du ju börja ta betalt för att komma in på DanCon. ;)
Gud, nej!

Då kommer folk att känna att de kan ställa krav på arrangemanget. "Jag har minsann betalat för det här!"

Sånt orkar jag inte med. Jag bjussar på kaffet och lokalen. Det får räcka så.

Jahapp. Där fick man för att man var ute på stan och inte kunde anmäla sig när man såg att anmälan var öppen. Plats 40 alltså... Antar att jag förmodligen missar Dancon för första gången på,tror jag, 7 år.

Dante;n307285 said:
(Och jag börjar omvärdera beslutet att göra STOCKHOLM KARTELL till en egen priokategori. De där dårfinkarna har redan petat ner åtskilliga anmälda till reservplats.)

Tveksamt om det hjälp. :smile:
Någon av dårfinkarna hade hamnat i kat3, särskilt inbjudna, och ändå petat ner folk.
Dessutom har många av dårfinkarna anmält sig tidigt och hade ändå hamnat högst upp i kat5.

Jag tycker att Stockholm Kartell kategorin gör att konventet känns mindre inbjudande för nya, efter som det nu finns två ”special special” kategorier (utöver icke-cisman) som gör att man eventuellt känner sig mindre inbjuden som främmande person.

Kartellen skulle tex kunna vara den näst sista kategorin, så att de kan känna sig special men inte för mer än nykomlingar. Jag vet inte om jag skulle åkt på mitt första DanCon om det inte hade kännts så himla välkomnande som det gjorde det året.

Jag saknar kategorin "långväga resenär" (nu när jag flyttat långt ifrån stockholm).

Och jag kan tycka ta bort stockholm kartell-kategorin och baka in dem i särskilt inbjudna istället. Ingen skillnad i praktiken, men det ser mindre märkligt ut för utomstående kan jag tro.

Jocke;n307456 said:
Jag tycker att Stockholm Kartell kategorin gör att konventet känns mindre inbjudande för nya, efter som det nu finns två ”special special” kategorier (utöver icke-cisman) som gör att man eventuellt känner sig mindre inbjuden som främmande person.

Kartellen skulle tex kunna vara den näst sista kategorin, så att de kan känna sig special men inte för mer än nykomlingar. Jag vet inte om jag skulle åkt på mitt första DanCon om det inte hade kännts så himla välkomnande som det gjorde det året.

Problemet är inte kartellen, utan det faktum att nästan 50 % fler vill komma i år än tidigare år.

Jag har inget emot att ta bort Kartell-kategorin. Om jag räknat rätt skulle det betyda att alla i kartellen, utom jag och kloptok, skulle komma med ändå. Och att RasmusL och Dimfrost skulle ta våra två platser (både RasmusL och Dimfrost har varit på Dancon tidigare).

anth;n307461 said:
Problemet är inte kartellen, utan det faktum att nästan 50 % fler vill komma i år än tidigare år.
KARTELLEN är alltid problemet …

Min brist på möjlighet att komma till trotts. Så finns det som vanligt en bäddsoffa i min lägenhet för eventuella personer som behöver någonstans att sova under den helgen.

Ja tack, vill gärna komma. Ge mig en reservplats så får vi se. :-)

Jag måste tyvärr avboka. Det visade sig att jag har ett barn som fyller år samma dag... :)

Måns;n307594 said:
Jag måste tyvärr avboka. Det visade sig att jag har ett barn som fyller år samma dag... :)

"Det visade sig..." hahahaha

Happ...
Visar sig att jag ska få en närmare fysik kontroll (läs: operation) av min gallblåsa dagarna innan så jag avskriver mig min plats.

Ha det inte för trevligt! ????

Hej forum :)
Någon gång per år får man kanske kolla in här ändå - och helt oväntat kom jag till och med ihåg mitt lösenord!

No need to panic, jag anmäler mig inte. Jag skulle ju ändå bara kolla in en stund och hälsa på folk jag inte sett på länge, det kan jag inte peta ner någon för.

Men: Ifall det blir DanCon öl kvällen innan får någon gärna pinga mig!

Eller, om det skulle sluta med att listan förblir så pass lång att några inte kommer med som sedan skulle vilja trösta sig med att dricka en öl istället för at vara på DanCon, så pinga mig också!

/en nästan osynlig gremlin

VildKatt;n307909 said:
Happ...
Visar sig att jag ska få en närmare fysik kontroll (läs: operation) av min gallblåsa dagarna innan så jag avskriver mig min plats.

Ha det inte för trevligt! ????
Nää … sicket oflyt med tajmingen.

Men vi kanske ses i påsk?

Jag behöver tyvärr avsäga mig min (reserv)plats, det krockar med nattjobb här hemma. Ses en annan gång! :-)

Back