Nekromanti [Evenemang] DanCon XV

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Om jag vinner närvaro så tar jag med mig ett ex av mitt kortspel, Pakt, för den som är villig att testa. :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Om jag vinner en plats kommer jag i vanlig ordning i princip inte spela några spel alls, utan lovar att mest driva runt och prata strunt.

Det vore iofs trevligt att köra lite nya Arkham Horror, det är mer strömlinjeformat än gamla versionen. Så om jag vinner kanske jag mular ner det i ryggsäcken och hoppas nån känner för att spela det.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Om jag får komma tar jag förmodligen med mig Ra och flamme rouge.
Mina favorit brädspel just nu.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Pga. en alldeles för trevlig femtioårsfest igår skjuter jag upp allt jag skulle göra idag till imorgon.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
570
Location
Skogen
Jag tar med mig kortspelet The Binding of Isaac - Four Souls och kanske, kanske ett litet speltestäventyr och pregens till MÖRK BORG.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Följande reserver har av AnyDice förlänats en plats på DanCon XV:

Man Mountainman, Hakanlo, Jocke, MattiasLejbrink och Mask.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Alright - då återstår bara att önska alla inblandade ett trevligt Dancon.

Och att spendera en stund med att svära åt tärningsgudarna =)
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
krank;n310873 said:
Alright - då återstår bara att önska alla inblandade ett trevligt Dancon.

Och att spendera en stund med att svära åt tärningsgudarna =)
Du har ju en lista på vilka som ska dit. Bara att beta av tills du får plats. ;)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag tar med mig The Tower Hollow, ett äventyr om att utforska en farlig plats och interagera med det som kanske lever där inne.

Typ såhär pitchade jag det hastigt inför Grottröj #25 där det debuterade:
Det finns för många legender och rykten om stentornet utan fönster djupt inne i Transylvaniens Hoiaskog. För många för att återberätta de allihop. För många berättelser om prinsens hov och hur något hände som inte fick hända och hur hovet sen försvann. Förbannelse? Förräderi? Förfall? Ingen vet säkert vad som hände, men alla vet att pilträden i skogen runt tornet kröker sig i märkliga bågar, att spökliga skrik hörs från både skog och torn och att ingen som försökt ta sig in i tornet kommit tillbaka.





The Tower Hollow är namnet på äventyret jag spelleder på lördag.
Regelsystemet är LotFP och pregens (på level 5!) kommer användas, alla med en egen motivation till att besöka just denna plats.
Inga förkunskaper eller annat konstigt behövs.



(obs, bilden må vara på ett torn i en mystisk skog, den är dock inte just på detta torn. Skogen däremot är just Hoiaskogen.)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Okej, första DanCon där jag missat på grund av platsbrist trots tidig anmälan (ett par gånger har jag varit upptagen med annat). Ni får ha det så trevligt, så hoppas jag på att Dante bygger ett större hus till nästa år. :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Dimfrost;n310961 said:
så hoppas jag på att Dante bygger ett större hus till nästa år. :)
Ja, är det verkligen för mycket begärt att förvänta sig att Dante köper upp grannfastigheten och bygger ut?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Ett avhopp gör att Krank nu är åter på ordinarielistan.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Hej, jag måste tyvärr ställa in min närvaro pga familjeskäl, livet kom helt enkelt emellan. Hoppas det kommer fler tillfällen att träffa stora tänkare som Krank och Anchorman mellan fyra ögon. Och hoppas min lucka i gästlistan bereder någon annan glädjen att få närvara, och vill rikta ett stort tack till Dante för inbjudan och för själva iden. Såg fram emot det. Hoppas ni får det kul, alla ni som närvarar!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
ÅkeZorkh;n311186 said:
Hej, jag måste tyvärr ställa in min närvaro pga familjeskäl, livet kom helt enkelt emellan. Hoppas det kommer fler tillfällen att träffa stora tänkare som Krank och Anchorman mellan fyra ögon. Och hoppas min lucka i gästlistan bereder någon annan glädjen att få närvara, och vill rikta ett stort tack till Dante för inbjudan och för själva iden. Såg fram emot det. Hoppas ni får det kul, alla ni som närvarar!
Asch då.

Det där jädra livet som alltid ska sätta krokben för en.

Men jag antar att Lukas blir glad.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jimmy »Spelpappan« Wilhelmsson har meddelat förhinder, så nördförlaget Fandrake representeras enbart av (en förhoppningsvis tillfrisknad) Orvar Säfström.
 
Top