Nekromanti [Evenemang] DanCon XV

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Som alltid var det ett väldigt trevligt DanCon, stort tack till Dante för årets konvent.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
Mycket trevligt och sånt!

Mask och Jocke: jag lyckades i Årstaberg! Sursnarra ur automaten på vägen hem, woop woop!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
DanCon är ett av två konvent jag försöker åka på varje år, och ärligt talat vinner DanCon över GothCon på ren trevlighet. Stort tack till Dante för gästfriheten!

Jag spelade som vanligt ingenting, trots att jag den här gången faktiskt hade tänkt det... Men det blev intressanta möten på övervåningen istället, och roliga samtal i köket =)
 

Liten

Veteran
Joined
6 Jul 2017
Messages
26
Tackar hjärtligast för gästfriheten. Lika mysigt som förra året och lika kul att lyssna på de inbjudna gästerna. ????

Även om jag mest pratade med sådana jag spelar rollspel med i vanliga fall så var det kul att stöta på alla andra samt att få testa lite nya brädspel. ????

Also - Tack till den vänliga mannen i köket för allergitabletterna! Hade fått vända om till Älvsjö utan denna generösa gest!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Ett stort tack till dante för att han låter oss nördar vara i hans hem och dricka upp hans te.

Mitt mål var att försöka spela mer spel än vanligt, men det gick inte speciellt bra, men jag hade ändå trevligt.
Bäst på konventet tror jag var att få prata regissören Joe Dante med fler som uppskattar hans geni.
Sämst tror jag var musiken dante spelede under natten (Metall fast med pruttljud istället för sång).


Sedan Dante misstänker jag att den ena av dina katter ogillar mig, för varje gång jag gick upp för trappan kom hen nerspringandes och när jag gick ner sprang hen upp.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,026
Location
Sthlm
Lukas;n311969 said:
Bäst på konventet tror jag var att få prata regissören Joe Dante med fler som uppskattar hans geni.
Tror dock inte att The Burbs / En Djävul till Granne nämndes. Det är en av mina Joe Dante favoriter bland annat för att Tom Hanka krossar två ölburkar och Carrie Fisher surt säger ”Du krossade just två ölburkar, är du nöjd nu?”. Och för att Brother Theodore är med i filmen.

Bra DanCon över lag för min del. Känner mig dock typ bakis av att ha lyssnat och pratat så mycket, med så många.

Tack Dante för att du orkar ha med oss alla att göra i alla fall en gång om året.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Stövelkatten;n311970 said:
Det krävs ju en alldeles särskilt form av geni för att uppskatta Bum Sick. ;)
Nu ångrar jag lite att jag åkte hem så tidigt...
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
Stort tack för att jag fick komma, lika trevligt som jag förväntade mig efter att ha hört alla rykten och rapporter från tidigare år.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Tack alla besökare/arrangörer för att ni gjorde även årets DanCon till en trevlig tillställning.

Särskilt ni som varit med förr och såg till att förstagångsbesökarna kände sig välkomna.

Och tack till hedersgästerna!
  • Orvar Säfström som trotsade virusen och dök upp och pratade om vedermödorna bakom boken om Mutant.
  • Daniel Lehto som berättade om Sagospelets Äventyrs välförtjänta framgångssaga.
  • Björn Flintberg som entusiastisk deklarerade sin kärlek till rollspelsmediet och förklarade hur det kommer sig att lilla Eloso förlag rivstartar med en så massiv utgivningsplan. Det ska bli spännande att följa.
Själv försökte jag spela lite LotFP med delar av STOCKHOLM KARTELL, men påmindes om varför jag inte brukar spela så mycket under DanCon: Dels blir det avbrott när jag måste gå ifrån och uppfylla mina värdplikter, och dels hinner jag inte umgås med alla om jag ska sitta vid ett spelbord i flera timmar. Kul var det i alla fall.

Och kul var det att sent på natten höra Khan och Ceruleanfive vara nostalgiska över DoD6-grejer som jag var med och gjorde för nästan tjugo år sedan.

Jag tappade för övrigt flera timmar då jag ett tag gick efter klockan på mikron som nollställts då en säkring gick tidigt på dagen. Först var klockan strax efter åtta och sen var det midnatt. Ytterst förvirrande.

Och, som sagt, vissa besökare hann jag prata alldeles för lite med. I en del fall blev det knappt mer än »Hej! Välkommen!« följt av »Hej då. Kul att träffas.« åtskilliga timmar senare.

Nåja. Det viktiga är ändå att folk pratat med varandra, träffat nya människor och spelat nya spel.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Tack för ett ypperligt trevligt DanCon! Jag har många spännande diskussioner under hela konventet som fyllde mig med mycket välbehövd energi. Extra roligt att också hinna få träffa gänget på Eloso lite mer, något som inte hinns med lika mycket då alla sitter på olika orter. Extra roligt var också att min röst återhämtade sig allt mer eftersom konventet gick och jag gick från ett raspigt väsande till att ha någon form av röst som påminde om min egen.
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Låter ju som att ni haft det trevligt! Får se om jag får möjlighet att kunna delta nästa år!
 
Top