Nekromanti [Evenemang] DanCon XV

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
Feuflux;n307287 said:
Som finansiering kan du ju börja ta betalt för att komma in på DanCon. ;)
Gud, nej!

Då kommer folk att känna att de kan ställa krav på arrangemanget. "Jag har minsann betalat för det här!"

Sånt orkar jag inte med. Jag bjussar på kaffet och lokalen. Det får räcka så.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Jahapp. Där fick man för att man var ute på stan och inte kunde anmäla sig när man såg att anmälan var öppen. Plats 40 alltså... Antar att jag förmodligen missar Dancon för första gången på,tror jag, 7 år.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Dante;n307285 said:
(Och jag börjar omvärdera beslutet att göra STOCKHOLM KARTELL till en egen priokategori. De där dårfinkarna har redan petat ner åtskilliga anmälda till reservplats.)
Tveksamt om det hjälp. :)
Någon av dårfinkarna hade hamnat i kat3, särskilt inbjudna, och ändå petat ner folk.
Dessutom har många av dårfinkarna anmält sig tidigt och hade ändå hamnat högst upp i kat5.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag tycker att Stockholm Kartell kategorin gör att konventet känns mindre inbjudande för nya, efter som det nu finns två ”special special” kategorier (utöver icke-cisman) som gör att man eventuellt känner sig mindre inbjuden som främmande person.

Kartellen skulle tex kunna vara den näst sista kategorin, så att de kan känna sig special men inte för mer än nykomlingar. Jag vet inte om jag skulle åkt på mitt första DanCon om det inte hade kännts så himla välkomnande som det gjorde det året.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,869
Location
Ludvika
Jag saknar kategorin "långväga resenär" (nu när jag flyttat långt ifrån stockholm).

Och jag kan tycka ta bort stockholm kartell-kategorin och baka in dem i särskilt inbjudna istället. Ingen skillnad i praktiken, men det ser mindre märkligt ut för utomstående kan jag tro.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jocke;n307456 said:
Jag tycker att Stockholm Kartell kategorin gör att konventet känns mindre inbjudande för nya, efter som det nu finns två ”special special” kategorier (utöver icke-cisman) som gör att man eventuellt känner sig mindre inbjuden som främmande person.

Kartellen skulle tex kunna vara den näst sista kategorin, så att de kan känna sig special men inte för mer än nykomlingar. Jag vet inte om jag skulle åkt på mitt första DanCon om det inte hade kännts så himla välkomnande som det gjorde det året.
Problemet är inte kartellen, utan det faktum att nästan 50 % fler vill komma i år än tidigare år.

Jag har inget emot att ta bort Kartell-kategorin. Om jag räknat rätt skulle det betyda att alla i kartellen, utom jag och kloptok, skulle komma med ändå. Och att RasmusL och Dimfrost skulle ta våra två platser (både RasmusL och Dimfrost har varit på Dancon tidigare).
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
anth;n307461 said:
Problemet är inte kartellen, utan det faktum att nästan 50 % fler vill komma i år än tidigare år.
KARTELLEN är alltid problemet …
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Min brist på möjlighet att komma till trotts. Så finns det som vanligt en bäddsoffa i min lägenhet för eventuella personer som behöver någonstans att sova under den helgen.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Ja tack, vill gärna komma. Ge mig en reservplats så får vi se. :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Jag måste tyvärr avboka. Det visade sig att jag har ett barn som fyller år samma dag... :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,260
Location
Kullavik
Måns;n307594 said:
Jag måste tyvärr avboka. Det visade sig att jag har ett barn som fyller år samma dag... :)
"Det visade sig..." hahahaha
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Happ...
Visar sig att jag ska få en närmare fysik kontroll (läs: operation) av min gallblåsa dagarna innan så jag avskriver mig min plats.

Ha det inte för trevligt! ????
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Hej forum :)
Någon gång per år får man kanske kolla in här ändå - och helt oväntat kom jag till och med ihåg mitt lösenord!

No need to panic, jag anmäler mig inte. Jag skulle ju ändå bara kolla in en stund och hälsa på folk jag inte sett på länge, det kan jag inte peta ner någon för.

Men: Ifall det blir DanCon öl kvällen innan får någon gärna pinga mig!

Eller, om det skulle sluta med att listan förblir så pass lång att några inte kommer med som sedan skulle vilja trösta sig med att dricka en öl istället för at vara på DanCon, så pinga mig också!

/en nästan osynlig gremlin
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
VildKatt;n307909 said:
Happ...
Visar sig att jag ska få en närmare fysik kontroll (läs: operation) av min gallblåsa dagarna innan så jag avskriver mig min plats.

Ha det inte för trevligt! ????
Nää … sicket oflyt med tajmingen.

Men vi kanske ses i påsk?
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,237
VildKatt;n308035 said:
Ja, det var tråkigt, men klart vi ses till påsk! Är föranmäld och klar! ??
Vad bra, hade varit för tråkigt att inte få träffa dig! ??
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Jag behöver tyvärr avsäga mig min (reserv)plats, det krockar med nattjobb här hemma. Ses en annan gång! :)
 
Top