Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dieselsoppa said:
KK said:
Larsson var uppenbarligen ulv. Varför outade han Trädgårdsmästare?
Det här tål verkligen att funderas på. Hittills har vi kunnat se oerhört mycket bra av den symmetri som ser ut att ligga som grund för spelet.

Det som stör mig är att så många "passar in i mönstret".

Jag ska börja på en lista där amn kan se vem som outar vad när, eller har du gjort det också Emp?
Gör det Basse. Jag tror det är väldigt viktigt för dig att du gör en sådan lista rätt och riktigt.

Jag vill inte rädda dig från din Tempelriddare sits med en Dolk, men jag vill gärna vidga mina vyer och hitta ulvar som drar mig vid näsan.

I mångt och mycket är du ett bra offer för hängning, men jag skulle gärna villa att det är svårare än så.. Allt är i sin ordning alltså. Det skall inte vara lätt att knäcka ett ulvsystem gjort av en mästare som begått misstag tidigare och nu lärt sig.

Lex KVV
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Liliana, bara kort: hur ser din flufftext ut kring det yrke du kan se lämna spel?
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Det står att jag vet att gycklare lämnar spelet för att:
De finns överallt omkring mig.

Någon (tror K.K) tog upp att någon brödsmulat botaniker, men aldrig claimat det senare.

K.K har gjort detta också, väl? Han har skrivit Räven, räv och rävsax.

Korpa, ulvarna kanske inte gjorde något nattmord för att:
1. De kanske inte kan det? Hur ska man tolka att SL var sp otroligt noga med att vi förstog att det inte blivit ett nattmord?
2. De kanske ville att du skulle göra som du gjorde, och kom ut med att det var du som var väktare, så att de vet säkert? Både du, Bdg och Trip_trap var ju kandidater till att vara det.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Kom på en sak: K.K. fick du reda på vem som var botaniker eller kan det ha varit vilken som helst av dom?
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
var det ingen annan som fick veta att ett yrke åkte ut? I så fall är det ju Bdg/jake som är botaniker, och Ulvar har inget yrke?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Nja, om inte jag tar fel så såg KK att en botaniker lämnade spelet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Liliana said:
Kom på en sak: K.K. fick du reda på vem som var botaniker eller kan det ha varit vilken som helst av dom?
Läs tråden, känns som att du är rätt off nu så det skadar nog inte att kolla vad som skrivs.

Du och Basse tycks ha en skön konversation om inget så jag skall inte störa.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Liliana said:
Korpa, ulvarna kanske inte gjorde något nattmord för att:
1. De kanske inte kan det? Hur ska man tolka att SL var sp otroligt noga med att vi förstog att det inte blivit ett nattmord?
2. De kanske ville att du skulle göra som du gjorde, och kom ut med att det var du som var väktare, så att de vet säkert? Både du, Bdg och Trip_trap var ju kandidater till att vara det.
1. Jo, ulvarna borde kunna nattmörda. Jag tror att Mukwa var noga med att påpeka det eftersom att Armitage/BGD åkte ut pga inaktivitet. Jag har varit med om ett spel där ulvarna (i det fallet jag och mina två ulvpolare) valde att sluta nattmörda mot slutet just för att få byn att hänga väktaren, men den taktiken har jag svårt att se att de skulle köra nu när det inte officiellt fanns en väktare. Mukwa var bara övertydlig för att undvika missförstånd.
2. Tja, kanske, eller så försökte de ha ihjäl mig och misslyckades. Det sistnämnda är i min mening det troligaste alternativet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Korpa said:
Liliana said:
Korpa, ulvarna kanske inte gjorde något nattmord för att:
1. De kanske inte kan det? Hur ska man tolka att SL var sp otroligt noga med att vi förstog att det inte blivit ett nattmord?
2. De kanske ville att du skulle göra som du gjorde, och kom ut med att det var du som var väktare, så att de vet säkert? Både du, Bdg och Trip_trap var ju kandidater till att vara det.
1. Jo, ulvarna borde kunna nattmörda. Jag tror att Mukwa var noga med att påpeka det eftersom att Armitage/BGD åkte ut pga inaktivitet. Jag har varit med om ett spel där ulvarna (i det fallet jag och mina två ulvpolare) valde att sluta nattmörda mot slutet just för att få byn att hänga väktaren, men den taktiken har jag svårt att se att de skulle köra nu när det inte officiellt fanns en väktare. Mukwa var bara övertydlig för att undvika missförstånd.
2. Tja, kanske, eller så försökte de ha ihjäl mig och misslyckades. Det sistnämnda är i min mening det troligaste alternativet.
Så det finns inget som indikerar på att du var målet? Ett klonk eller nått som ger dig en hint om att du var målet?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tripp när du ändå är inne och läser kan du passa på att outa hela din roll så utförligt det bara går utan att gå över gränsen och citera.

Tack!
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Har nu ritat (jag ser bättre med bilder, därför gjorde jag eget) ett dokument som visar kedjan.

Jag börjar med mig, eftersom jag är den enda jag VET är grön förutom jake/bdg.

Till att börja med Ser jag Gycklare, det är då Korpa, som har finkläder som passar till mitt yrke som är Ädling. Då är även Korpa grön.

Korpa borde kunnat se stadsvakt, men hon är väktare istället. Hon sitter ihop med Vimes som har hennes Jongleringsbollar. Alltså är Vimes grön.

Vimes kan se riddare och är stadsvakt, så han sitter stadigt ihop med Brynolf som är riddare och har Vimes plåthillebard. Då är Brynolf grön.

Brynolf grönar Vicotnik som har hans svärd och som har yrket Bonde, som Brynolf kan se när det ryker. Vico = grön.

Vicotnik i sin tur sitter svetsad ihop med Empiricus, då Vico ser hantverkare, vilket Empi är, och Empi har hans högaffel. Så Empiricus är grön han med.

Empiricus leder till Cissi, genom att han kan se månglare och hon har hans hammare. Cissi grönad.

Cissi leder till Cassius, då hon kan se sjöfarare och Cassius har hennes penningpung. Cassius grön.

Cassius grönar Ruga då han/hon ser forskare, och hon har hans/hennes kompass. Ruga ocksp grön.

Ruga ser Magiker, vilket är Tyr, som även har hennes bok. Tyr grön.

Tyr ser präst, vilket är K.K., som har hans magiska stav. Så K.K. är grön, trota att han känns mest röd för mig.

Så långt är allt klart och bra, sen;
K.K. ser botanikern, som just rykte. Denna var Bdg, tror jag. Då skulle han kunna använda en dolk för att skära i det gröna. Det skulle leda till Lu-kaazh, som är bard, som leder till Trip_trap genom innehavandet av harpa, och han leder till mig igen genom att han är tjuv och ska ha min dyrksats. Ringen sluten.

Detta medför att följande är ulvar:
Larsson (Bevisad ulv)
Max Raven
Dieselsoppa

några tankar på det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Kom på en sak: K.K. fick du reda på vem som var botaniker eller kan det ha varit vilken som helst av dom?
Läs tråden, känns som att du är rätt off nu så det skadar nog inte att kolla vad som skrivs.
KK, skulle du säga att jag har fel om jag säger att du varit väldigt hård mot Liliana i det här spelet? Jag reagerade på det redan i ditt första inlägg riktat mot henne (?) där du går på som en ångvält. Är det en medveten taktik av dig att vara avvisande mot nybörjare? (nu vet jag inte om Lilly är ny till Maffia, men ny på WRNUs varulvscen iaf)

Jag tycker Lilly hade en bra grej här också:

Liliana om KK said:
Han har skrivit Räven, räv och rävsax.
Jag reagerade på att du kallade Max Raven för Räven i förra rundan och tänkte då att det nog var en smula. Men sen glömde jag bort det. Tills Lilly tog upp det nu, hon menar vidare att du kört olika räv-grejer vid flera tillfällen. Varför har du gjort det? "Räv" är väl ingen smula för något du har?
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Kom på en sak: K.K. fick du reda på vem som var botaniker eller kan det ha varit vilken som helst av dom?
Läs tråden, känns som att du är rätt off nu så det skadar nog inte att kolla vad som skrivs.

Du och Basse tycks ha en skön konversation om inget så jag skall inte störa.
Jag har läst tråden, jag frågar för att vara säker. Stog det ett namn eller stog det bara att botanikern åkte ur?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Konrad Konvalj said:
Så det finns inget som indikerar på att du var målet? Ett klonk eller nått som ger dig en hint om att du var målet?
Nej, jag har inte fått något pm från Mukwa om att jag blev utsatt för något. Det är en slutsats jag dragit helt och hållet utifrån bristen på nattmord.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Kom på en sak: K.K. fick du reda på vem som var botaniker eller kan det ha varit vilken som helst av dom?
Läs tråden, känns som att du är rätt off nu så det skadar nog inte att kolla vad som skrivs.
KK, skulle du säga att jag har fel om jag säger att du varit väldigt hård mot Liliana i det här spelet? Jag reagerade på det redan i ditt första inlägg riktat mot henne (?) där du går på som en ångvält. Är det en medveten taktik av dig att vara avvisande mot nybörjare? (nu vet jag inte om Lilly är ny till Maffia, men ny på WRNUs varulvscen iaf)

Jag tycker Lilly hade en bra grej här också:

Liliana om KK said:
Han har skrivit Räven, räv och rävsax.
Jag reagerade på att du kallade Max Raven för Räven i förra rundan och tänkte då att det nog var en smula. Men sen glömde jag bort det. Tills Lilly tog upp det nu, hon menar vidare att du kört olika räv-grejer vid flera tillfällen. Varför har du gjort det? "Räv" är väl ingen smula för något du har?
Jopp, jag är helt ny, märks inte det? :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Kom på en sak: K.K. fick du reda på vem som var botaniker eller kan det ha varit vilken som helst av dom?
Läs tråden, känns som att du är rätt off nu så det skadar nog inte att kolla vad som skrivs.
KK, skulle du säga att jag har fel om jag säger att du varit väldigt hård mot Liliana i det här spelet? Jag reagerade på det redan i ditt första inlägg riktat mot henne (?) där du går på som en ångvält. Är det en medveten taktik av dig att vara avvisande mot nybörjare? (nu vet jag inte om Lilly är ny till Maffia, men ny på WRNUs varulvscen iaf)

Jag tycker Lilly hade en bra grej här också:

Liliana om KK said:
Han har skrivit Räven, räv och rävsax.
Jag reagerade på att du kallade Max Raven för Räven i förra rundan och tänkte då att det nog var en smula. Men sen glömde jag bort det. Tills Lilly tog upp det nu, hon menar vidare att du kört olika räv-grejer vid flera tillfällen. Varför har du gjort det? "Räv" är väl ingen smula för något du har?
Jag skall gå tillbaka och kolla om jag har varit hård.

På rak arm vet jag med mig att jag smulat: Du må icke ljuga i ett inlägg till Liliana. En Präst-smula av många.

Max Räven..Joru. På nått annat forum någon gång i tiden hette Max Raven just Max Räven har jag för mig att jag har läst någonstans i vrållådan. Det kanske var en månad sen eller så.

Rävsax har inte jag använt mig av eller smulat. Däremot tror jag att Max Raven själv har använt sig av rävsax, men det kanske tåls att kolla upp? Tror det var i samband med Aragorn (som jag själv inte ser som en Jägare smula numera).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Liliana said:
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Kom på en sak: K.K. fick du reda på vem som var botaniker eller kan det ha varit vilken som helst av dom?
Läs tråden, känns som att du är rätt off nu så det skadar nog inte att kolla vad som skrivs.

Du och Basse tycks ha en skön konversation om inget så jag skall inte störa.
Jag har läst tråden, jag frågar för att vara säker. Stog det ett namn eller stog det bara att botanikern åkte ur?
K.K said:
Ett stycke Botaniker har rykt.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Tripp när du ändå är inne och läser kan du passa på att outa hela din roll så utförligt det bara går utan att gå över gränsen och citera.

Tack!
Det har skrivits mycket, så det tar en stund att läsa. Dessutom vet du nog att gillar jag längre inlägg, därför tar det också längre tid att skriva dem. Men jag kan göra ett undantag.

Jag är alltså Tjuv, och träffade en gång en rik hertiginna, hennes pärlhalsband behöll jag (står ej med som föremål dock, utan nämns bara i samband med förmågan) och således vet jag om när Ädlingar lämnar spelet. Mitt "riktiga" föremål är som bekant en Harpa. I övrigt har jag inget av intresse, inga extra förmågor eller ytterligare information.

Jag återkommer med ett lite längre inlägg, hoppas detta duger så länge.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K said:
Röst: Liliana

Vem är du?
Vad tror du?
Hur vill du göra för att vinna?

Du har lurkat länge nu utan att lägga in ett inlägg så kör bara! Det ända du behöver tänka på är: Du må icke ljuga.
Inte upp till mig att döma, men jag anser inte att jag gått på som en ångvält.

Får jag påstå att det inte är första gången Vimes är "överbeskyddande" gällande Liliana?
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Konrad Konvalj said:
Larsson said:
Sen beter du dig ikonsekvent, Konrad. Det är inte okej när jag outar, men när Diesel-Basse outar allting utan att vara efterfrågad så är det okej bara för att det var Basse? Jag anser dig inte alls lika grön längre, trots att din förmåga liknar min.
Grejen med Basse är att i min bok är han mer grön än dig.

Det är inte bara jag som vill hänga dig Larsson så använd ditt bybo-spel och ta dig ur rävsaxen.

Din liknande förmåga är inget jag köper. Hur övriga ställer sig till det har jag ingen aning om.
Och så har du ju kallat Max för Räven som su sa, ja.
 
Top