Brynolf said:
Vic kan vara en lyckoträff, men är han bybo leder en sådan hängning ingenvart. Vad gör vi efter det, liksom? Hänger Vimes? Liliana? Mig?
Yepp. Jag tror vi hänger dig först.
Du har ju lite småsaker som i mina ögon brunar dig. Draget ur mitt brunhål och troligen må jag kolla upp saker mer nogrant om du opponerar dig.
1. Plåthillebard. Vad är det för något? En hillebard bör vara av trä+järn eller trä+stål, ingen plåt inte.
2. Din brödsmula för att du är Riddare är ju under all kritik. "Klonk" det kan ju lika gärna vara en smula för din Plåthillebard det.
3. Ditt förslag om att alla skulle outa vilket yrke de kunde sia istället för det yrke de hade. Det är ulvigt och ett sökande efter säkra yrken.
4. Du var inte sådär självklar i att dela med dig av att du själv hade samma förmåga som alla andra. Det var väldigt trevande och det fanns inga feta bevis på att du hintat om det. Du drog dock fram ett citat som kan vinklas åt det hållet, men det är ju inte supertydligt.
5. Vico ger oss Bonde innan du kan sia Bonde.
6. Vimes ger oss infon att han kan sia Riddare innan du outar Riddare.
7. Rätt mellanmjölkigt spel istället för knife-edge-Brynolfiskt (svårt att dra det till en scum dock. Det handlar ju om en massa saker som tid och lust så klart).
8. I mina ögon hjälpte Brynolf till med Lilianas outning för att få den att se rätt ut. Alltså, jag tycker mig se en koppling mellan Liliana och Brynolf.