DoD EREB ALTOR är tillbaka!

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Jag tror att alla frågor om Svavelvinter främst bör ställas till @Brior, då han har funderat en hel del på om och i så fall hur det skulle göras. :)
Jo… hoppas själv på en uppdaterad DoD-scenariomodul av Svavelvinter, men med nya inspel, deläventyr, osv, så att den skiljer sig från den Fria konfluxen. En extra bonus vore ett appendix hur man spelar DoD i bokseriens värld, dvs lite konverteringsregler när inte alver och ankor finns, hur magin fungerar och mer renässansteknologi, Trakorienspecifika egenheter t ex yrken regelmässigt etc.
PS och med (gamla och) nya illustrationer från Kayat!
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
En uppdaterad version av Svavelvinter skulle utan tvekan höra många glada och således mig glad också 🙂 Men personligen om jag skulle få önska fritt skulle jag mycket hellre vilja ha en helt ny kampanj av @Brior som blir DoD23’s egna stora epos! 🙂 Svavelvinter är väldigt bra, men den finns ju redan liksom.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
En uppdaterad version av Svavelvinter skulle utan tvekan höra många glada och således mig glad också 🙂 Men personligen om jag skulle få önska fritt skulle jag mycket hellre vilja ha en helt ny kampanj av @Brior som blir DoD23’s egna stora epos! 🙂 Svavelvinter är väldigt bra, men den finns ju redan liksom.
Den sjätte konfluxen
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,084
Location
Göteborg
Jag skulle hellre vilja se att han skrev om den första profluxen. Liksom, konfluxer är ju gammalt vid det här läget och vid har ju sett en del cons vid det här laget. Dags för lite profluxer istället!
Jag vet inte, jag tycker att alla dessa upprepningar av saker som folk har nostalgi för snarare riskerar att bli en reflux... :cool:
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Jag skulle hellre vilja se att han skrev om den första profluxen. Liksom, konfluxer är ju gammalt vid det här läget och vid har ju sett en del cons vid det här laget. Dags för lite profluxer istället!
Helt sant! Sen kan man göra en spinoff som behandlar alla sidofluxer 😁
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Hm, kan det komma ngt Svavelvintrigt på licens längre fram via er? Ligan känns inte intresserade.
Vi har givetvis pratat väldigt mycket om vad som kan rymmas under vårt Ereb Altor-paraply och såklart har Svavelvinter m.m. varit på tapeten. Skulle egentligen säga att det stora problemet inte är vad vi vill utan vad vi hinner med :) Våra egna planer sträcker sig sannolikt fram till 2028 eller så...

Men jag har ett förslag; om ni ser till att Ereb Altor blir den mest framgångsrika KS i svensk historia så lovar vi att höja ambitionsnivån några snäpp (sic) och skeppa ut nya EA-moduler i en sådan fart att ni knappt hinner med! ;)
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
Själv skulle jag lätt backa en splat- och sourcebook om Shagul och shaguliterna. Helst förstås skriven av Erik själv. Om jag fortsätter önska så skulle den handla inte bara om shaguliterna, utan också om de platser (inklusive andra dimensioner), varelser och personer som de interagerar med. Kanske något i stil med krönikan om Trakorien, fast med en annan (kanske shagulitisk) krönikör? Eller en kampanj där man antingen spelar shagulit eller någon av sektens fiender.

Jag tycker inte att det är självklart när en sådan kampanj utspelar sig. Det är inte nödvändigt att det behöver vara efter Den femte konfluxen, utan kan lika gärna vara långt före. Eller vid olika tidpunkter utspridda på en lång tidslinje. Kanske rentav under flera hundra år (jag minns inte hur precis kronologin är i utgivet material). Det är nästan så att jag blir sugen på att recensera denna helt påhittade produkt.
 
Last edited:

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
453
Location
Uppsala
Jag skulle mer än gärna se en nyversion av Konfluxsviten, men framförallt en svavelvinter-modul med mer innehåll på marjura, jag tänker mer motivation att resa österut och se mer än bara platserna kring Arhem :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Jag skulle mer än gärna se en nyversion av Konfluxsviten, men framförallt en svavelvinter-modul med mer innehåll på marjura, jag tänker mer motivation att resa österut och se mer än bara platserna kring Arhem :)
Clusta Noba (som ligger österut) beskrivs ingående i Femte Konfluxen-modulen.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,146
Location
Lund
Nostalgi i all ära och även jag gillade (och gillar) Trakorien och många andra delar av Ereb Altor. Men jag skulle tycka att det vore roligt att se att något nytt också fick lite fokus. Något område som historiskt har förbisetts eller bara kort beskrivits...

Vad?

Tja, jag vet inte riktigt. Ransard kanske, gripryttare är ju balla!
Gamla Jorpagna? Sönderfallande enormt kungarike med intriger och rivaliserande kungadömen?
Söder om Krilloan har knappt berörts annat än lite strötexter i gamla Krilloan och kanske gamla Kopparhavets Kapare.

Så självklart är det kul med all denna nostalgi för en sådan som mig som faktiskt var med när de här modulerna kom ut (har spelat sen mitten av 80-talet typ...). Samtidigt börjar det blir ganska mycket som rider rakt av på nostalgi-vågen och lite nya detaljer i fokus hade jag tyckt varit kul att se och mer fått mig att vilja investera.

Cog.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Nostalgi i all ära och även jag gillade (och gillar) Trakorien och många andra delar av Ereb Altor. Men jag skulle tycka att det vore roligt att se att något nytt också fick lite fokus. Något område som historiskt har förbisetts eller bara kort beskrivits...

Vad?

Tja, jag vet inte riktigt. Ransard kanske, gripryttare är ju balla!
Gamla Jorpagna? Sönderfallande enormt kungarike med intriger och rivaliserande kungadömen?
Söder om Krilloan har knappt berörts annat än lite strötexter i gamla Krilloan och kanske gamla Kopparhavets Kapare.

Så självklart är det kul med all denna nostalgi för en sådan som mig som faktiskt var med när de här modulerna kom ut (har spelat sen mitten av 80-talet typ...). Samtidigt börjar det blir ganska mycket som rider rakt av på nostalgi-vågen och lite nya detaljer i fokus hade jag tyckt varit kul att se och mer fått mig att vilja investera.

Cog.
Som exempel på detta ger vi Krun rätt stor roll runt Kopparhavet. Det beskrevs med ett styvmoderligt stycke i den gamla boxen. Vi har även infört helt nya regioner och dessutom låtit arvet från Jorpagna vara betydelsefullt för dagens Kopparhav. Det sagt är just Kopparhavet fokus för denna första modul och det gäller de närmast planerade släppen. Vi tror att det är mer givande att fokusera på en region som tematiskt och kulturellt hänger ihop.

Men någon önskan att rida "rakt av på nostalgi-vågen" är inget sol intresserar oss så där är risken obefintlig :)
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Som exempel på detta ger vi Krun rätt stor roll runt Kopparhavet. Det beskrevs med ett styvmoderligt stycke i den gamla boxen. Vi har även infört helt nya regioner och dessutom låtit arvet från Jorpagna vara betydelsefullt för dagens Kopparhav. Det sagt är just Kopparhavet fokus för denna första modul och det gäller de närmast planerade släppen. Vi tror att det är mer givande att fokusera på en region som tematiskt och kulturellt hänger ihop.

Men någon önskan att rida "rakt av på nostalgi-vågen" är inget sol intresserar oss så där är risken obefintlig :)
Precis. Bygg vidare och utveckla den stabila grund som är lagd.
 
Top