Favoriter:
Marvels universum. Jag älskar superhjältar och den här kitchen sink-grejen med blandningar av allt man kan tänka sig är jag en sucker för. Scifi, fantasy, skräck, humor, tidsresor, andra dimensioner och allt annat i ett med ett mänskligt perspektiv på det hela.
Masters of the Universe, Secret of Mana, Spelljammer och Star Wars: Efter megablandningen kommer dessa fyra påhitt som blandar scifi och fantasy i olika mängder.
Forgotten Realms: Av de mer renodlade fantasyvärldarna är detta favoriten. En av grejerna är mängden material och att en del av det är skrivet som att världen finns på riktigt, men jag har gillat den sen jag läste första boxen. Nåt med de pergamentaktiga sidorna och omslaget hjälpte, men jag kommer inte ihåg vad exakt det var jag fastnade för först.
Star Trek: Lite kitchen sink över detta universum också i typen av olika berättelser. Jag gillar både själva världsbyggandet, många av avsnitten av olika serier, men också tanken på att det finns en ljus framtid för mänskligheten.