Nekromanti Er favorit i sagan om ringen filmen är??

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Världsrekord?

"Och inte nog med det, Hr C. Lee kan svenska också! ^_^d"

Kan han? Vad coolt! Han är dessutom den ende av SoR skådisarna som personligen har mött J.R.R Tolkien i egen hög person. Observera även att han fyllde 80 år den 27:e maj i år. Vem av oss kommer att vara lika cool när vi är 80?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Världsrekord?

Kan han? Vad coolt!

Javisst är det? Han hade visst en svensk hustru en gång i tiden och.. ja, kärlekens språk var svenska just då tydligen. ^_-

"Han är dessutom den ende av SoR skådisarna som personligen har mött J.R.R Tolkien i egen hög person. Observera även att han fyllde 80 år den 27:e maj i år. Vem av oss kommer att vara lika cool när vi är 80?"

Christopher Lee har varit aptuff ända sedan han gjorde sin första Dracula-rulle. Sedan dess har han bara ökat i tuffhet, något typecastad men ändock stentuff.


Storuggla, tycker Rising är tuff också
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
troberg [OT]

Jag har precis utnämnt dig till forumets sjukaste person. :gremsmirk: Du är fanimej helvrickad :gremwink:

/Black Dwarf, som sitter och skrattar högt åt trobergs kommentarer och får konstiga blickar av berserk.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Världsrekord?

Illa nog att ha kompisar som går in på den sidan... :gremtongue:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Världsrekord?

Dessutom medverkade han ju i Star Wars ep 2 som Count Dooku, vilket gör att han blir ännu störtcoolare! Hmm...känns som om det är något fel på den meningen... :gremlaugh:
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
själv gillar jag...

"378'e orchen från vänster i inledningsstriden. Jag måste dock erkänna att det är en hård (men rättvis) tävlan mellan honom och 482'an. "

Själv gillar jag den döda orchen som reser sig upp i bakgrunden när Aragon springer fram till den döende Boromir. :gremcrazy:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Faramir

U got me there! Fast man borde ju kunna säga sagan om ringen filmen om de två tornen också... Iofs inte på svenska då den bara heter sagan om ringen... Jag har blivit förstörd av de engelska böckerna ;9

/Jonas

Edit: Oj! Jag såg just att detta var mitt 500:e inlägg! sweeeet :gremgrin:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: favoriter

Kanske det... Kan ine det där så noga, pratar danska gör han i filmen iaf

/Jonas
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Världsrekord?

Njae, han såg en dokumentär om honom tror jag.. det var så han fick tag på den, adressen alltså :gremsmile:

/Jonas, tycker iaf han är fin i sin sidenrock och dollartecken
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,584
Re: troberg [OT]

Jag har precis utnämnt dig till forumets sjukaste person.
Jag är stolt över den här utmärkelsen. Den är kronan på en lång karriär. Jag skulle speciellt vilja tacka gud, min familj och mina vänner, utan vars hjälp jag aldrig klarat det. *infoga glädjetårar här*

Du är fanimej helvrickad
Tycker du det här är något så skulle du höra mig live. När man skriver hinner man tänka (mycket lite) på vad man säger och tappar en hel del spontanitet.

Nejdå, knepet är bara en associationsförmåga med lång räckvidd och ohämmad fantasi.

Du är rätt så framstående på området själv!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,584
Re: Världsrekord?

Glöm inte att han gör rösten till DÖDEN i den tecknade Discworld!

"It's fantastic"
"It's marvelous"
"It's a masterpiece"
"NO. IT IS A TRIUMPH"
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Världsrekord?

Åh fan, det visste jag inte. Du blev han ju gigogogantiskt mycket coolare! :gremlaugh:

Någon som vet var man kan få tag på tecknade Discworld förresten?
 
Joined
17 Jun 2000
Messages
72
Location
Ekenäs, Finland
Sam och Boromir...

Jag har fått två stora favoriter som jag inte tyckte speciellt mycket om före filmen och det är Boromir och Sam...
För de båda är bara så trevliga...

Och i Extended versionen så fick jag nytt tycke för Galadriel för hennes leende när Gimli frågar efter gåvan så är bara så sött 8^)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Sam och Boromir...

Och i Extended versionen så fick jag nytt tycke för Galadriel för hennes leende när Gimli frågar efter gåvan så är bara så sött 8^)

Där är ytterligare en sak som de har hoppat över från boken. I boken står det att Galadriel skulle vara vacker... :gremcrazy:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,584
Re: Världsrekord?

Någon som vet var man kan få tag på tecknade Discworld förresten?
Internet, eller i nödfall skaffa en kompis som spelade in den när den gick på svensk TV. SF-bokhandeln har säkert också den.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,696
Location
Värnhem, Malmö
Re: Världsrekord?

Jag köpte mina på SF-bokhandeln, annars kan man säkert hitta dem på eventuella andra ställen med maffigt fantasysortiment.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: troberg [OT]

det beror ju på hur man ser det
när man skriver så kan man ju faktiskt gå tillbaka och ändra det man skrivit det kan man ju inte när man pratar...
 
Top