Nekromanti Er favorit i sagan om ringen filmen är??

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
378'e orchen från vänster i inledningsstriden. Jag måste dock erkänna att det är en hård (men rättvis) tävlan mellan honom och 482'an.
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Jasså? Så gott det går i filmen så är det ju Merry som kommer med alla vettiga förslag. Han föreslår båten i början, han fattar direkt var de är på väg vid rådslaget i Vattnadal, och han inser att Frodo tänker dra vidar ensam under striderna i Emyn Muil. Han är klar och konsis i vad han säger, och undrar ibland vad in i helskotta Pippin håller på med. Jag tycker att han faktiskt passar rätt så bra. Visst är han jönsigare än i boken, men han görs så rätt i filmen som möjligt. Speciellt om man jämför med hur de har gjort om alla andra karaktärer.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: LOL !!!

Håller inte med. Orcen som får skallen avhuggen i Moria vinner definitivt det priset. :grin
Nej. Även om det är en övertygande rollgestaltning så får inte rollen det mångfacetterade djup den förtjänar.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Världsrekord?

Ron Jeremy? Gigant i filmbranchen? Hmm... har för mig att han är gigantisk på ett annat sätt :gremblush:
men en gigant i flmbranchen? Det var som fan!

/Jonas, som undrar om vi talar om samma person

Edit: Och den som vill veta vem Ron är gå in på "www.ronjeremy.com"* vill inte länka dit pga av vissa omständigheter :gremwink: Ni förstår nog om ni går in på sidan... Varning för besvärliga pop ups :gremlaugh:

*och nej, jag brukar inte vara inne där... fick adressen av en kompis :gremsmile:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Ang. Yxan

Oj då! Först trodde jag att du drev med mig, men där ser man! Jo, det ska stå stav där... Måste varit jävligt tankspridd :gremsmile:

/Jonas
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Faramir

Han medverkar ju, fast inte än :gremwink:

han kanske fått tag på filmen på någe sätt, fast jävligt otroligt är det ju
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Världsrekord?

Det är ju lättare att vara med i många filmer i en genre där genomsnittslig produktionstid är en vecka, varav 4 dagar går åt till klippning och omslagsdesign...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Faramir

"Fast hur kan man ha en person som favorit om han inte ens medverkar?!? "

Kanske just därför? :gremsmile:
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Faramir

Nä, det står ju klart och tydligt i ämnesraden på första inlägget, vilken är din favorit i Sagan om ringen-filmen. Alltså inte två torn och kungen, utan den första filmen och där är Faramir inte med alls. Sådeså!
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: LOL !!!

gillar den tredje som klättar ner för den andra pelaren till vänster i moria bättre...
 

Melchior

Veteran
Joined
1 Sep 2002
Messages
50
Location
Uppsala
Re: favoriter

Tja, han är ju halvdansk, men uppväxt i USA. Så han kan mycket väl ha amerikansk accent (det sa du ju också i och för sig... men...). Jag märkte dock inte heller något av det i filmen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: LOL !!!

gillar den tredje som klättar ner för den andra pelaren till vänster i moria bättre...
Iofs, glömde den. Kunde dock varit en bättre skådespelare för rollen. Han såg inte riktigt ut som i boken.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Världsrekord?

nu skall vi inte dissa sånna filmer de kan ha ett värde de med...
Vadå? Gör de dig glad att du kan operera fjärrkontrollen med en hand? :gremblush:

Skämt åsido, uppenbarligen har de det eftersom de har lika stor omsättning som annan film tillsammans.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Världsrekord?

Och inte nog med det, Hr C. Lee kan svenska också! ^_^d


Storuggla, diggar den värdelösa kunskapen
 
Top