Nekromanti Er favorit i sagan om ringen filmen är??

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
min är boromir. helt klart. förutom sin svaghet för ringens lockelser, har han bara ädla motiv för allt han gör i bagaget.. en väldigt osjälvisk hjälte som vill göra vad han kan för att rädda sitt folk från elakingarna som breder ut sig.. sen när han inser sitt misstag så offrar han sig för de andra... hur mer hjälte kan man bli?? även om viggo spelar aragorn bra, så tycker jag att alla mina sympatier ligger hos sean beans tolkning av boromir..
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Mina tre favoriter är Aragorn, Gandalf och Legolas för att de tre är alla sådant som jag vill vara. Aragorn är kungligt klok och stark och dessutom hjälte. Gandalf är trollkarl (?) och oerhört klok, med ett stort förråd av humor och glädje när det finns tillfälle för det och Legolas är alv och därmed smidig och duktig på att skjuta med båge vilket alltid är ett plus... :gremwink:

Sen är ju Gollum så otroligt cool!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Gimli, så klart !!

Kan man bli så mycket hårdare än så ???
TROR inte det va... :gremgrin:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vinnare är.....

.....Gimli som jag tycker är otroligt bra även om han gott kunde varit med lite mer. Men jag kan inte säga att jag tycker att någon karaktär är direkt dålig, förutom Celeborn som ser ut och uppför sig som en påtänd hippie. Elrond ser också lite väl elak ut, även om han spelas bra.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Re: Vinnare är.....

Äsch, alla är mina favoriter. Satt flera minuter och försökte komma på en favorit men det gick inte alls....

Elrond ser också lite väl elak ut, även om han spelas bra.

Elrond ja, thats what they want you to think. The Matrix got you!
 

Kornella

Warrior
Joined
9 Feb 2000
Messages
271
Location
(Sverige)
Angående Sagan om plingen (ot)

Jag såg Sagan om Ringen för några dagar sedan för första gången och slogs verkligen av att vissa skådisar var hemskt dåliga. Elrond ansåg jag vara sämst av alla, jag kunde knappt titta för att det var så pinsamt.

Men då tyckte jag också inte att filmen var så bra i sig. Jag hade verkligen förväntat mig något bättre men den kunde tyvärr sammanfattas med en stor gäspning. Helt enkelt en oengagerande film. Inte för att jag vill vara elak emot er som älskar filmen, jag uppskattar helt enkelt inte den typen av film (det vill säga bioaction-genren).

Nella
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tänker du se Sagan om de två tornen? (ant)

Det är självklart inte fel att säga vad man tycker. Vad tycker du om Tolkiens böcker?
 

Kornella

Warrior
Joined
9 Feb 2000
Messages
271
Location
(Sverige)
Re: Tänker du se Sagan om de två tornen? (ant)

"Tänker du se Sagan om de två tornen"

Njae troligen kommer jag ändå se den. Dock tänker jag anstränga mig lika lite som med första filmen för att få se den. Antingen blir det när det inte finns något annat att hyra på video eller när den kommer på tv.

"Det är självklart inte fel att säga vad man tycker. Vad tycker du om Tolkiens böcker? "

Jag har bara läst hälften av första boken och tyckte den inte var något för mig, jag läser för övrigt inte skönlitteratur överhuvudtaget egentligen. Speciellt inte fantasy.

Så jag kan väl utala mig som en som inte läst boken (kommer inte ens ihåg det jag läste) och skulle väl säga att filmen var riktigt snurrig på sina håll och ibland krävde det nästan att jag tänkte på den teknade versionen för att förstå vad som försegick:). Min sambo förklarade även då och då vad som hände och liknande. (Han såg den på bio, den dummern :gremwink: ) Jag tror alltså man måste ha läst boken för att kunna uppskatta filmen, samt ha en förkärlek för modern populärkultur för att kunna leva med rekvesitan de använde i filmen;).

Vad jag däremot insåg när jag såg filmen är att jag har inget förtroende för Peter Jackson som film-skapare. Ungefär som George Lucas efter Episode 1 (jag såg förövrigt Episode 2 här om dagarna).

Nella
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: Vinnare är.....

Se Matrix. Jag kan inte komma på någon anledning att inte göra det. Om du inte vet något om storyn, desto bättre: då kan du förbereda dig på en riktig överraskning. Det är sciencefiction på högsta nivå, filosofiska spekulationer och action i ett. Jag lovar att du inte kommer att bli besviken.

/Svante
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Tänker du se Sagan om de två tornen? (ant)

...jag läser för övrigt inte skönlitteratur överhuvudtaget egentligen.

Men det som är en så trevlig och bildande sysselsättning. Det har skrivits kryss antal böcker i världshistorien, ett flertal borde falla dig precis på läppen...

Jag tror alltså man måste ha läst boken för att kunna uppskatta filmen...

Inte en chans. 90% av mina vänner har inte läst boken, eller hade åtminstone inte läst boken förrän de såg filmen. Samtliga tyckte filmen var mycket bra eller bättre. Det var till och med så att de som inte hade läst boken gillade filmen bättre än oss som hade läst den.

Vad jag däremot insåg när jag såg filmen är att jag har inget förtroende för Peter Jackson som film-skapare.

Kan du då ge mig en filmskapare som du har förtroende för. Jag tycker nämligen att Jackson har gjort ett mycket bra jobb i samtliga produktioner han har varit engagerad i. Alla filmer är inte särskilt bra, men Jacksons jobb har ofta varit svårt att hitta klagomål på.
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Glöm inte Pippin! Han är precis så jobbig och påfrestande som han skall vara. :gremlaugh:

Men annars får det nog vara Aragorn, han är helt enkelt så... ball? Nä, jag råkar tycka att Viggo helt enkelt är en underbar skådis...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,696
Location
Värnhem, Malmö
Mina sympatier ligger också hos Boromir,som framstår som den ende hjälten som är "mänsklig" ( i motsats till överdängare som Aragorn, Legolas etc) utan att vara juvenil (typ hoberna).
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Eftersom...

...jag har en förkärlek för dvärgar (fråga mig inte varför), så får det bli Gimli.
"...and you have my axe" är bästa repliken i hela filmen. Konstigt nog var den hel igen efter att ha slagits sönder mot ringen.

De prestationer som jag är minst nöjd med är Elrond och Galadriel (Celeborn har ingen större roll i det hela, så jag vill inte uttala mig), men det är antagligen svårt att spela alv.

Nu när jag hört vilka scener som lagts till i extended version, vill jag se den också.

/Black Dwarf, vill ha DVD.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Näst bästa!

...jag har en förkärlek för dvärgar (fråga mig inte varför), så får det bli Gimli.
"...and you have my axe" är bästa repliken i hela filmen.
Den bästa är "No one tosses a dwarf!". Det var då man insåg att det är geniet bakom Meet the Feebles som regisserat!
 
Top