Nekromanti Eon-saker online från Helmgast

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Jag startar den här tråden för att samla länkar till de gratis (och i vissa fall crowdfundade), officiella tillbehör till Eon som Helmgast gör tillgängliga. Även om materialet finns länkat på andra ställen känns det smidigt att ha det lättillgängligt och samlat här.


Formulär och hjälpmedel
Kartor och geografi
Regler
Stämning och inspiration
Äventyr
Spelpaketet (endast tillgängligt för de som köpt det, se rubriken "Order" på Helmgast.se)
  • Astara
  • Blodskulterna
  • Cermira
  • Daakkyrkans mysterier
  • Kinané'an oro
  • Lashorakh
  • Mitheraskogen
  • Människans bästa vän
  • Nermada
  • Skugglandet
  • Skymningsvägen
  • Tarkas
  • Trollbane
  • Underjorden
  • Utmark
  • Vilddjur & styggelser
  • Zhirim Mian
  • Äventyrarens handbok
  • Eon 3 - Spelarbok
  • Eon 3 - Spelledarens guide
  • Eon 3 - Mystik & Magi
  • Tomtar och troll - Hjältarnas Återkomst
 

Invinciblebug

Veteran
Joined
25 Apr 2014
Messages
21
Ond bråd död;n53642 said:
Varför behövdes Nermada? Var det pga någon logisk lucka?

En kombination av konstig kulturell placering vad gäller Consaber och Thalamur, och en allmän önskan om fler länder i Mundana.

Nermada blir lite av en brygga för Daaktron och den Jargiska kulturen i Consaber, Thalamur för ett land att faktist interagera med annat än krig med Consaber, och vi får ett nytt land med nya intriger att gotta ned oss i.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
LordTengel;n53595 said:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/39001709/Thalamur & Nermada.jpg

En karta över Thalamur, med den nya placeringen av An-Thalamur, anpassade provinsgränser samt möjlighet att se vilka byar som kommer att uppgraderas till städer när Demografica Mundana kommer.
Är detta en officiel karta? Eller är den hemmagjord tills en officiel variant kommer ut? Frågar mest så jag vet vad jag ska döpa bilden till (har en tendens att vilja namnge filer i min dator på rätt sätt :p).
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Rhodryn;n54041 said:
Är detta en officiel karta? Eller är den hemmagjord tills en officiel variant kommer ut? Frågar mest så jag vet vad jag ska döpa bilden till (har en tendens att vilja namnge filer i min dator på rätt sätt :p).
Nu blev det avancerat... Det är Nallo som är skyldig till den, och innehållet är vad det ska. Möjligen kommer det en karta som saknar den blekta bården någon gång, men håll inte andan. :) Jag skulle säga att den är officiell.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Skulle också vilja påpeka, för de som köpte spelpaketet i crowdfunding kampanjen, att 6 pdf'er är nu tillgängliga att ladda ner från Order-sidan på Helmgast (man ser ju dock bara den länken "Order", uppe på toppen, när man är inloggad). Åtminstone var dom tillgängliga för nerladdning för mig för en stund sedan.

PDF'erna är:

Landsmodul Cermira
Landsmodul Nermada
Äventyrarens handbok
Eon 3 - Spelarbok
Eon 3 - Spelledarens guide
Eon 3 - Mystik & Magi.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Rhodryn;n54046 said:
PDF'erna är:
Snyggt! Du hittade det en timme före alla andra :)

Nu finns även en artikel om Mitheraskogen och en om Underjorden på plats.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Kaigon;n54069 said:
Snyggt! Du hittade det en timme före alla andra :)

Nu finns även en artikel om Mitheraskogen och en om Underjorden på plats.
Heh... det var av en ren händelse. Höll på att samla ihop det tillgängliga Eon IV materialet som fanns, för att få ihop en folder att ge till min kompis som jag köpte Eon IV och spelpaket till. Så jag gick till hemsidan för att se om där var något nya blogg inlägg med grejer (det var där ju, Xanto), och av en ren impuls så kollade jag min order... och där låg dom redo för nerladdning. :D
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Och för de som köpte Spelpaketet finns det sedan någon dag ytterligare tre PDF-er att ladda ner:
  • Blodskulterna
  • Skugglandet
  • Skymningsvägen
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Det finns en PDF med kampanjmaterial om Tarkas uppladdad i spelpaketet! :)
EDIT: Thermal (termotropisk elementar) confirmed! Aaaaskul att se. Samma med kryotropiska elementarer. I övrigt är den här magistormstabellen fucking underbar. "Alla hästar blir seianer", vem som än kom på det behöver en klapp på axeln och en smäll på käften. <3
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
"Tomtar och troll - Hjältarnas Återkomst"

What be this?! o_O

Hittade den också i spelpaketet.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Tomtar & Troll är ett rollspel skrivet av Carl Johan Ström tio år innan han tillsammans med Marco, Ola och Krille släppte Eon.
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
avatarex;n62476 said:
Tomtar & Troll är ett rollspel skrivet av Carl Johan Ström tio år innan han tillsammans med Marco, Ola och Krille släppte Eon.
Retro som fan, det här måste läsas igenom. Är det bara för att reta CJS, eller ville han att ni skulle ladda upp det? :D
 
Top