Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det är jättespännande allt det här men nu är i alla fall jag bra sugen på att få höra @Octagonal berätta om sitt span på förrädaren!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Ett lätt sätt att analysera saker är iaf nu att kolla på Ulv-Rasmus inlägg. Vilka försöker han kasta skit på och inte. Iofs är det delvis beroende på om Vimes är grön eller röd, dvs om han tror siandet av Vimes är äkta eller om han vet att Brynolf drar en rövare.

Han pälssmetade mig i detta inlägg men backade senare med att han helt missförstått vad jag skrev. Jag trodde det var ärligt dåligt läst men vet inte hur man ska omtolka det riktigt efter att man vet att han är ulv. Och ulvar kan missförstå lika mkt som bybor.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ett lätt sätt att analysera saker är iaf nu att kolla på Ulv-Rasmus inlägg. Vilka försöker han kasta skit på och inte. Iofs är det delvis beroende på om Vimes är grön eller röd, dvs om han tror siandet av Vimes är äkta eller om han vet att Brynolf drar en rövare
Ja det är ju det som var iden från början, att Rasmus beteende skulle säga något om Vimes. Tyvärr gömde han sig ju mest. Men kan du hitta nåt gött där så shoot!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag lägger den här lite allmänt synligt också.

Gröna
Sidd
Vimes
Basse


Orange
Octa
Simhall
Imp


Rödaktiga
Hellzon
Anders
Yem
Fjodd
Spännande lista, min skiljer sig väldigt mycket från din.
Jag tror man måste komma ihåg att ALLA bybor har någon form av hemlighet.
Antingen har de en powerroll de inte vill avslöja för det avslöjar att de inte är en del av familjen, eller så är de en del av familjen och har därför extrainfo om vilka som är gröna etc. T ex tror jag lågflygande är mindre ulvigt än vanligt.

Kan köpa att du ser Vimes och Sidd som gröna, men vad är grönt i Basses spel menar du?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
@Brynolf du är garanterad bybo och kommer åka om en kvart, skriv gärna mer detaljerat om hur du ser på övriga spelare, dvs motivera din röd/gul/gröniing
Det är info vi bara kan få nu sista kvarten.

Tack för din insats för byn redan!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Kan köpa att du ser Vimes och Sidd som gröna, men vad är grönt i Basses spel menar du?
Han kan vara tok-ulv också. Om Vimes är ulv så blir Basse väldigt troligt hans kumpan. Men jag tolkar saker & ting som att Vimes är grön och i så fall är även Basse det.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Han kan vara tok-ulv också. Om Vimes är ulv så blir Basse väldigt troligt hans kumpan. Men jag tolkar saker & ting som att Vimes är grön och i så fall är även Basse det.
Vad är det som som får mig att vara rödast på din lista?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
@Brynolf du är garanterad bybo och kommer åka om en kvart, skriv gärna mer detaljerat om hur du ser på övriga spelare, dvs motivera din röd/gul/gröniing
Det är info vi bara kan få nu sista kvarten.

Tack för din insats för byn redan!
Jag lät medvetet bli motiveringar. Ni får nöja er med min tjusiga lista bara. Men se gärna mitt röriga jätteinlägg för lite if/then-resonemang.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Han kan vara tok-ulv också. Om Vimes är ulv så blir Basse väldigt troligt hans kumpan. Men jag tolkar saker & ting som att Vimes är grön och i så fall är även Basse det.
utveckla för en annan dum-fan
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Sedan blir jag misstänksam mot Andersson som nu försöker starta nåt med Vimes?! Vad är det för något? @Andersson ?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Det får vi snart se. Men egentligen är väl inte förrädaren så mkt farligare än sardinerna.
Nej, jag tror en garanterat grön spelare kan ta bättre beslut än ett kollektiv infesterat av ulvar
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Och jag tror fortdarande att ulvarna är ganska många. Fyra typ. Inte färre. Byn har mycket bra skit.
 
Top