Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 2

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Sedan får faktumet att Impetigo är vid liv det att bullra i min mage. Förra spelet åkte dessutom Waterhouse tidigt. Vimes borde också ha blivit tandmördad.

Det känns som att förrädaren trollar oss med oväntade dagmord?! Säkert bra att ta ut Hägerstrand och Brynolf, men ändå: skumt! Och om Vimes är ulv så fattar jag ännu mindre? Vimes hade väl gått efter andra att dagmörda?

Håll i er: är det Yem_86 och Vimes på lag? Eller nåt? Jag kan tänka mig att Yem gärna tar ut Hägerstrand och Brynolf och att Vimes sitter lugnt i baksätet som en erfaren Yoda?!

Eller (nu är jag paranojjig deluxe) är det så att Waterhouse och Vimes trollar oss?! De är så säkra på sin sak att de till och med vågar skojbråka om något telefonsamtal?! 😱😬

Äh, jag kommer liksom ingen vart i det här partiet. Tycker det är svårt! Just nu behöver jag få rätsida på hur förrädaren tänkte i ditt val av dagmordsoffer!
Jag skulle kanske ta ut Brynolf men inte häger som jag inte har något speciellt minne av från tidigare spel.Jag skulle dessutom inte använda tanden så snabbt då jag är en typiskt övertänkare ,bybo som ulv därav ”läser snabbt tänker långsamt.” Här i spelet har jag dock försökt snabba på lite mer då jag fick en sån trög start men det går sådär.😅

Skulle jag välja tre att ta ut så förutom Vimes som jag ser som självklart så är det Sidd pga svår att läsa av för mig stor osäkerhet samt impetigo som känns skum men jag vill höra mer av den där vassheten jag hör om hela tiden. Wh litar jag ändå relativt på trots allt.
Det Vimes säger känns ganska långsökt men inget hindrar att vi återbesöker det om han trots allt är grön.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Äh, det drog ut på tiden mer än jag tänkte det här. Stor förlåt-puss till Vimes :heart: . Det var Rasmus som jag siade rött, inte Vimes. Jag ljugade. Tyckte att när jag ändå både ska dö och har den enda "rösten" så kan jag sparka på det här misstänkta trädet och se om det ramlar ner några sjyssta bananer.

(tar fram en stor kaosig mapp märkt "Snillrik ide 126c". Publiken går hem.)

Innan mordtanden dök upp så gick jag ganska aggressivt mot både Vimes och Rasmus. Så pass hårt att förrädaren uppenbarligen fattade att jag hade på fötterna. Men förrädaren kunde ju inte veta vem av dem två som jag siat. Så jag kunde låta Rasmus tro att han var off the hook och se vad som kunde komma av det. Och samtidigt få Vimes att svettas lite och se om han vacklade.

Ulvarna fattar förstås att jag ljuger och har fuffens för mig, OM Vimes inte är en av dem. Om Vimes å andra sidan är scum, tror de rimligen på bluffen. Bybor har däremot ingen anledning att misstro mig oavsett (förutom Vimes då).

Så om Vimes är röd, borde Rasmus lira vanligt ulvlir i en sådan situation. Dvs kasta Vimes under bussen och kanske försöka smeta av händerna på någon annan tex Fjodor, Waterhouse och Basse. Vilket han också gjorde efter en tids suspekt frånvaro. Men sen försvann han rätt snabbt igen. Det blir en tolkningsfråga: Tror vi att Rasmus tror sig vara tillfälligt off the hook? I så fall är Vimes röd. Troligen inte, är min tolkning.

Om Vimes är bybo, sitter förstås ulvarna och undrar vad fan jag håller på med. Jag var rätt tydlig med att det var Vimes och Rasmus jag var ute efter, så Rasmus borde fatta att jag siat honom. Att kasta misstankar omkring sig mejkar ingen sense i det här fallet. Men Rasmus har ju till största delen gömt sig. Så lutar åt att Vimes är grön alltså.

Vimes har dessutom lirat konsekvent som en bybo som letar anledningar till att jag ljuger. Så grönt även där.

...

Vad mer kan man försöka utläsa ur det här?

Ulvarna vet förstås att jag ljuger och har fuffens för mig, OM Vimes inte är en av dem. I så fall lär de inte sticka ut halsen och fiska efter vilken roll jag har.

Men det var några (Andersson och Waterhouse) som frågade om jag kunde se fraktion eller roll. Vilket byn egentligen inte har nån nytta av att veta i det här skedet. Utan kan ses som illvilligt fiske. Sadaukarerna är förstås oerhört nyfnikna på om jag är häxa eller stål-Lenny. WH och Anders frågade innan jag outade tanden. Sadaukarerna visste som sagt inte att förrädaren fifflat i truten på mig. Så fort jag outat det så skulle ju frågan vara meningslös, min roll skulle ändå framgå i nattfasen.

Så OM Vimes är uv, tycker jag Andersson och Waterhouse brunar sig här. Och omvänt, om någon av dessa visar sig vara ulv, brunar det Vimes. Om Vimes är bybo, grönar det dessa två herrar. Tror inte ulvar skulle våga fiska sådär om de visste att jag ljög.

...

Om Vimes INTE är ulv, sitter förstås ulvarna och undrar vad fan jag håller på med, och vågar inte säga bu och ej heller bä. Jag kanske håller på att gå över till deras sida, eller så fiskar jag efter dem på nåt vis. Rasmus själv har ju tex hållt sig undan. Vilka fler? Basse, Yem, Andersson, Fjodor, Hellzon... De var väl alla aktiva innan jag kom ut som siare, sedan på sin höjd någon kort oerhört förvirrad kommentar. Med all rätt förstås, om man är ulv. För isåfall fattar man ingenting just nu. För en bybo är det inte så krompicerat. En siare har siat någon röd. Jaha, big deal?

Yem, Fjodor och Andersson har flygt lågt hela spelet så lite svårare att läsa nånting ur det. Men Basse och Hellzon har varit väldigt aktiva precis fram till att jag droppade skiten.

........

TLDR (suck jaha, bidde det några bananer?)

Jag tycker Sidd och Impe har lirat på som vanligt och grönas av det här spektaklet.

Kanske WH och Octa också, inte hunnit med dem. De var iaf aktiva.

Vimes har försvarat sig konsekvent och spekulerat i möjliga anledningar att jag ljuger. Det i kombination med att Rasmus mest håller sig undan gör att jag tror Vimes trots allt är grön.

Basse, Hellzon, Yem, Fjodor och Andersson har gömt sig och varit förvirrade i ett läge där bybor egentligen inte borde gömma sig och vara förvirrade. Rött splatter på er. Mest Hellzon tror jag, som ju länge var fett igång.

Rasmus och jag dör förstås i eftermiddag.

Om ni är dumma mot mig så får Rasmus peka ut en bybo jag kan pussa och så försöker jag vinna som död ulv istället. Sådeså.

Den som vill hjälpa till får förstås gärna kolla upp främst WH och Octa men såklart även andra utifrån ovanstående logik.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag förstår inte riktigt vad ulv-Brynolf håller på med (just nu verkar den rimligaste förklaringen vara att han är en BG som bytt sida), men ni verkar tro att by-Brynolf är lite dum i huvudet.
Med de senaste avslöjandet så kanske detta är lite mer rimligt? Honungsfälla är det mest förvirrande han kunde utsätta både byn och ulvarna för?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,245
Fyra timmar kvar på rundan!

Glöm inte att skicka in förmågeanvändning ni som vill använda sådana! Det gäller även eventuella Bene Gesserits som behöver välja sida innan rundan är slut!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Har snabbkollat WH och Octa och tycker inte de grönas. WH teoretiserar mest kring hur det kommer sig att just jag fått tanden. Och Octa diskuterar mest den strategiska lämpligheten i att outa siare öht.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,579
Location
Oktoberlandet
Jag gillar INTE att bybor kör med falska kort för spelet blir helt snurrigt att läsa av.
För mig var det självklart att kolla upp och bekräfta ett Siande.
Att utgå ifrån att det stämde.

Nu känns det som att jag kan slänga senaste dygnets funderingar i papperskorgen och det tar emot att försöka jobba upp gnistan igen.

Troligtvis blev ulvarna ännu mer lågflygare i den här situationen och Basses otroliga förvirrande försiktighet kanske får sin förklaring här (Förrädare?).

@Vimes ?

Ska bli intressant att se reaktioner från er övriga.

Jag backar nog undan nu ett tag å sätter mig å tjurar i ett mörkt hörn till vi förhoppningsfullt får se ljuset i R3.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Jävla Brynolf. Du vet väl hur Kalle Anka-arg jag blir av sådant här. Visst var väl du med på det här liret när rundan inte avslutades förrän ett visst antal röster hade uppnåtts kl 21? KK och någon till skenavrättade mig för att se vilka reaktioner det blev. Ett jävla sätt är vad det är. :mad:

Det sagt.

Smart spelat. Jag tycker din analys är superrimlig.

TLDR (suck jaha, bidde det några bananer?)

Jag tycker Sidd och Impe har lirat på som vanligt och grönas av det här spektaklet.

Kanske WH och Octa också, inte hunnit med dem. De var iaf aktiva.

Vimes har försvarat sig konsekvent och spekulerat i möjliga anledningar att jag ljuger. Det i kombination med att Rasmus mest håller sig undan gör att jag tror Vimes trots allt är grön.

Basse, Hellzon, Yem, Fjodor och Andersson har gömt sig och varit förvirrade i ett läge där bybor egentligen inte borde gömma sig och vara förvirrade. Rött splatter på er. Mest Hellzon tror jag, som ju länge var fett igång.
QFT som man säger.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag gillar INTE att bybor kör med falska kort för spelet blir helt snurrigt att läsa av.
För mig var det självklart att kolla upp och bekräfta ett Siande.
Att utgå ifrån att det stämde.

Nu känns det som att jag kan slänga senaste dygnets funderingar i papperskorgen och det tar emot att försöka jobba upp gnistan igen.

Troligtvis blev ulvarna ännu mer lågflygare i den här situationen och Basses otroliga förvirrande försiktighet kanske får sin förklaring här (Förrädare?).

@Vimes ?

Ska bli intressant att se reaktioner från er övriga.

Jag backar nog undan nu ett tag å sätter mig å tjurar i ett mörkt hörn till vi förhoppningsfullt får se ljuset i R3.
Ja, ledsen Sidd. Jag hade dåligt samvete för allt arbete du lade ned utifrån falska premisser. Men se det från den ljusa sidan, arbetet tokgrönade dig IMO. Och om ett par timmar blir vi av med en ulv.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jävla Brynolf. Du vet väl hur Kalle Anka-arg jag blir av sådant här. Visst var väl du med på det här liret när rundan inte avslutades förrän ett visst antal röster hade uppnåtts kl 21? KK och någon till skenavrättade mig för att se vilka reaktioner det blev. Ett jävla sätt är vad det är. :mad:
Jag vill suddigt minnas ett sådant parti ja. Jävla sätt var kul då också 😆 Men right back at ya om du visar dig vara ulv efter det här.


Med tillägget att det kanske inte gäller WH och Octa, som du skriver. Men där behöver jag ta ett varv själv.
Gör gärna det. Jag gjorde ett försök och tyckte de två höll sig borta från de "farliga" frågorna.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Det var som fan! Bra spelat @Brynolf - det här är ju varulvsspel på riktigt! 👏 Jag förstår att du tycker att en bybo borde reagera med att acceptera siarens bud, men det är svårt att spela det här spelet och vi har haft en del spel på sista tiden som varit ganska urballade.

Men det här gör mig upprymd och lugnar ner spelet. Nu vill vi ju förstås höra vad @RasmusL har att säga?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Och nu vill jag fundera lite på vilka Rasmus har hängt med - och vilka han inte berört så mycket!

Ett Rasmusgräv alltså!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Snabbgrävet i R2 visar att Rasmus pratar om följande personer:

Vimes
Fjodorsenuba
Brynolf
Basenanji
Waterhouse

Från kl 19 riktar Rasmus ljuset ganska starkt mot ffa Vimes och Fjodorsenuba. Det tycker jag grönar Fjodor. Är snacket med Waterhouse lite ”friendly banter” två ulvar emellan? Läs Rasmus svar till Waterhouse här
 
Top