Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 2

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,387
Ok @Brynolf !
Det var ju rätt klurigt kanske, med risken att du lurar upp andra bybo-powerroller på läktaren kanske?

Du har siat RasmusL röd och tänker döda honom?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Gör gärna det [kolla på Octa och WH]. Jag gjorde ett försök och tyckte de två höll sig borta från de "farliga" frågorna.
Jag har lite ont om tid innan deadline. Men jag kollade på de initiala reaktionerna, och håller nog med dig om att de inte direkt speglar byboighet:

Å fan! Det innebär att du kommer ut som Bene Gesserit för är väl den enda rollen med en siarförmåga i spel nu eller har jag missat någon roll?

Fortfarande ingen med tandvärk?
Inget "Snyggt!" eller "Aha! Jag tyckte fan Vimes var skum. Tack!" eller sådant. Utan fokus på vilken roll du har och fortsatt fokus på tanden.


Att inte rösta ut en som siats röd är ju bara för dåligt. Och om det nu är ett uselt stunt av Brynolf klipper vi ju den jäkeln nästa runda!!!
Octas inlägg är dock ännu ulvigare tycker jag. Garderar (eftersom han vet att jag är grön) med att man måste rösta ut rödsiade, öppnar för "ett uselt stunt" (ett stunt var det ju, men inte uselt vet vi nu).

Absolut inte grönande reaktioner. Octas är till och med direkt rödande.

Utöver Rasmus tror jag vi har våra Sardinburkar och Förrädare i denna skara:
Octagonal, Fjodor, Hellzon, WH.

Rimligt är väl 3+1 eller 2+1 i ulvlaget.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,387
Spännande!
Jag köpte ditt siande av Vimes, klurigt lir. Iom att jag gjorde det tyckte jag hans spel snarare var uppgivet, men får gå tillbaka och läsa det med neutrala glasögon och reaktionerna.
Rundan slutar om dryga 2h, 14:53
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Spännande!
Jag köpte ditt siande av Vimes, klurigt lir. Iom att jag gjorde det tyckte jag hans spel snarare var uppgivet, men får gå tillbaka och läsa det med neutrala glasögon och reaktionerna.
Rundan slutar om dryga 2h, 14:53
You have my blessing
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,387
De får väl hålla sig i skinnet bara.



Japp. Eller har du bättre förslag?

Jag tycker du kan säga vad du tycker om Octa och Impe i det här nya ljuset.
Nej, ta ut RasmusL för tusan. Tror han kan vara förrädare. Återigen, kan du inte dela infon du fick?

Jag håller impe som röd och har gjort hela spelet, kolla min topplista innan jag somnade imorse.
Osäker på Octa, tyckte han var byboig efter ditt siande, måste tänka om efter din luring men helt nyvaken. Spontant tänker jag fortfarande bybo.
Inte alls säker på att Vimes är grön, tyckte hans försvar var uppgivet tramsande.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Octas inlägg är dock ännu ulvigare tycker jag. Garderar (eftersom han vet att jag är grön) med att man måste rösta ut rödsiade, öppnar för "ett uselt stunt" (ett stunt var det ju, men inte uselt vet vi nu).
Fast om han vet att du är grön så fattar han ju att jag ljuger och har nåt i kikaren. Skulle han skriva sådär uifrån de premisserna? Hur menar du att det är rödande? (inte retoriska frågor)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Nej, ta ut RasmusL för tusan. Tror han kan vara förrädare. Återigen, kan du inte dela infon du fick?
Det har jag gjort. Fick bara veta att han är ulv. Varför tror du han är förrädaren?


Inte alls säker på att Vimes är grön, tyckte hans försvar var uppgivet tramsande.
I början ja, men sen började han mer och mer prata om olika förklaringar till att jag ljög. En ulv skulle tro sig vara siad och öht inte reflektera över det. Tror ju jag. Och han hade såklart ingenting för att försöka övertyga någon. Det var ju bara min röst som räknades.

Men gräv där du, kanske hittar du nåt bra.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Lågsniffarskvadronen @Andersson @Hellzon @Yem_86 @fjodorsenuba var håller ni hus? Ni var alla med ok i början av rundan men så fort jag "siade" vimes störtdök ni allihop. Vinka lite och ta och kolla upp någon sus baka efter de nya förutsättningar som visat sig.
OK, jag kan inte skylla på annat än att jag suttit måndag kväll och försökt hänga med i R2-tråden och samtidigt försökt sammanfatta R1-tråden utifrån "vetskapen" att Vimes är röd, och Häger, Khan och Brynolf är gröna. Nånstans runt två efter midnatt tisdag "morgon" fick jag pyspunka i hjärnan som inte gått över än, och sen har jag gått till jobbet. Betänk att även denna runda slutar mitt på dan.

Det här har hänt förut och är en del av anledningen till att jag inte är med så ofta på varulvsspel.

Bevis: Sammanfattningen blev "sådär", och uppenbarligen har jag hallucinerat en aktiv RasmusL i R2.

OK, min sammanfattning är skit för den är baserad på att Vimes är bevisat röd. Tack så jävla mycket @Brynolf . Plus dock för att du satte dit en lågflygare istället, det är behövligt.

@Vimes är rimligtvis supergrön nu, baserat på hans sprattlande. Det lirar också bättre med att @Basenanji är virrig och ställer frågor till Vimes och @Waterhouse .
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Hej Hellzon! Vad bra att du kom.

OK, min sammanfattning är skit för den är baserad på att Vimes är bevisat röd. Tack så jävla mycket @Brynolf . Plus dock för att du satte dit en lågflygare istället, det är behövligt.
Ber om ursäkt till alla som lagt ned onödigt jobb, verkligen :heart: Skicka fakturorna till mig sen. Tycker dock vi fick fram en del smaskens ur det hela.

Bevis: Sammanfattningen blev "sådär", och uppenbarligen har jag hallucinerat en aktiv RasmusL i R2.
Bevis är det ju inte om du inte postar nåt. Jag antar att du är med på varför jag tycker du är suspekt i R2? I synnerhet iom kontrasten i ditt spel från R1 och början på R2.


Det lirar också bättre med att @Basenanji är virrig och ställer frågor till Vimes och @Waterhouse .
Hur menar du här?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Här kommer mina fem små påsar med krydda av åsikter om läget.
1) Är @Brynolf Bene Gesserit och har tanden? Med all sannolikhet, varför skulle han bluffa om det eftersom sanningshalten i påståendet avslöjas direkt när rundan är slut.
2) Är Bene Gesserit onda eller goda? Vet ej, men frågan kan eventuellt vara akademisk om det bara fanns en BG i spel. Tycker dock inte att de (ifall de är fler) med automatik bör ses som bybor även om de plockar ut en röding nu. Det kan vara en dubbelbluff för att gröna den BG som inte är tandad.
3) Är det en bra idé att plocka ut @RasmusL ? Kanske, jag har andra förstahandsalternativ, men historien lär att om (sålänge spelet någorlunda påminner om VJVS) så är det en bra idé att plocka ut någon som pingats röd
4) Är @Vimes grön i och med detta? Nej, dels tycker jag han har spelat konstigt överlag och dels är han en så van spelare att han skulle kunna argumentera sig ur ett påstående om att han är siad.
5) Är Förrädaren en del av Familjen? Gissningsvis inte, då borde en Familje-medlem ha tandats den här rundan.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,387
Det har jag gjort. Fick bara veta att han är ulv. Varför tror du han är förrädaren?



I början ja, men sen började han mer och mer prata om olika förklaringar till att jag ljög. En ulv skulle tro sig vara siad och öht inte reflektera över det. Tror ju jag. Och han hade såklart ingenting för att försöka övertyga någon. Det var ju bara min röst som räknades.

Men gräv där du, kanske hittar du nåt bra.
Varför han är förrädaren? Bara en feeling egentligen, plus se nästa stycke. Vi får se när R3 börjar.

Ja Vimes var uppgivet tramsig i början, men sedan när de insåg att du även hade tanden misstänkte de nog ditt spel. Varför skulle du vara ärlig där när du ändå styr vem som åker, var en möjlighet att du ljugit iaf som honningsfälla. Med "de" menar jag Vimes och Impetigo som inte blivit tandade. Jag tror de sitter i ulvchatten tillsammans.

Men du tar ut RasmusL nu då iaf Brynolf, så byns powerroller kan planera sina förmågor efter det?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,387
3) Är det en bra idé att plocka ut @RasmusL ? Kanske, jag har andra förstahandsalternativ, men historien lär att om (sålänge spelet någorlunda påminner om VJVS) så är det en bra idé att plocka ut någon som pingats röd
Detta avgör ju bara Brynolf, men klart som fan han ska ta ut den han siat röd som sitt sista drag. Alla vi andra är ju potentiella bybor som kanske spelar konstigt för vi har en konstig roll. Det enda Brynolf är helt säker på är att han vet att RasmusL är röd, för det finns inga miller-roller i spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
Utöver Rasmus tror jag vi har våra Sardinburkar och Förrädare i denna skara:
Octagonal, Fjodor, Hellzon, WH.
Ja, jag har varit inne på den där ligan förut och gissar idag på:

Rasmus
Octagonal
Hellzon

(Waterhouse, Yem_86 och Fjodorsenuba som bubblare)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,387
OK, jag kan inte skylla på annat än att jag suttit måndag kväll och försökt hänga med i R2-tråden och samtidigt försökt sammanfatta R1-tråden utifrån "vetskapen" att Vimes är röd, och Häger, Khan och Brynolf är gröna. Nånstans runt två efter midnatt tisdag "morgon" fick jag pyspunka i hjärnan som inte gått över än, och sen har jag gått till jobbet. Betänk att även denna runda slutar mitt på dan.

Det här har hänt förut och är en del av anledningen till att jag inte är med så ofta på varulvsspel.

Bevis: Sammanfattningen blev "sådär", och uppenbarligen har jag hallucinerat en aktiv RasmusL i R2.

OK, min sammanfattning är skit för den är baserad på att Vimes är bevisat röd. Tack så jävla mycket @Brynolf . Plus dock för att du satte dit en lågflygare istället, det är behövligt.

@Vimes är rimligtvis supergrön nu, baserat på hans sprattlande. Det lirar också bättre med att @Basenanji är virrig och ställer frågor till Vimes och @Waterhouse .
Ja, det är ju även sånt här som är risken med Brynolfs spel. Dock finns det uppsidor också. Kasta inte sammanfattningen av R1 än, Vimes kan fortfarande mycket väl vara röd, inget har grönat honom.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Är Bene Gesserit onda eller goda? Vet ej, men frågan kan eventuellt vara akademisk om det bara fanns en BG i spel. Tycker dock inte att de (ifall de är fler) med automatik bör ses som bybor även om de plockar ut en röding nu. Det kan vara en dubbelbluff för att gröna den BG som inte är tandad
Jag tolkade det som att varje häxa kan välja sida individuellt. Hur som helst får ni se min allegiance om drygt en timme.


Är det en bra idé att plocka ut @RasmusL ? Kanske, jag har andra förstahandsalternativ, men historien lär att om (sålänge spelet någorlunda påminner om VJVS) så är det en bra idé att plocka ut någon som pingats röd
Jag är idel öra för andra förslag. Men spontant känns det som att vi vill hänga garanterat röda, för då ökar chansen att vi råkar pricka förrädaren asap.


Är @Vimes grön i och med detta? Nej, dels tycker jag han har spelat konstigt överlag och dels är han en så van spelare att han skulle kunna argumentera sig ur ett påstående om att han är siad
Visst, möjligt. I så fall får du göra en genomgång av honom till nästa runda. Jag tror han är grön och jag kolar snart så mig behöver du inte övertyga.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ja Vimes var uppgivet tramsig i början, men sedan när de insåg att du även hade tanden misstänkte de nog ditt spel. Varför skulle du vara ärlig där när du ändå styr vem som åker, var en möjlighet att du ljugit iaf som honningsfälla. Med "de" menar jag Vimes och Impetigo som inte blivit tandade. Jag tror de sitter i ulvchatten tillsammans
Möjligt. Just Impe kan jag ha varit snabb med att gröna. Han var ganska tystlåten i R2.

Men du tar ut RasmusL nu då iaf Brynolf, så byns powerroller kan planera sina förmågor efter det?
Japp. Om inget annat rubbat inträffar, och i så fall säger jag till.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,387
Alltså jag vet inte! Nu när jag tittar igenom Vimes försvar igen med andra glasögon är det kanske ett rätt rimligt försvar från en grön spelare.

Har vi någon annan Siare i spel (och det har vi väl garanterat i super-bybon) så tycker jag den ska titta på Vimes!
 
Top