DoD Drakkejsarens hemlighet - SL-tråd

Min grupp på 4 äventyrare har precis anlänt till Dimön. Jag är lite rädd att det kommer bli lite av ett antiklimax då jag får känslan att de kommer ångvälta sig igenom allt motstånd på plats då de kört igenom alla andra äventyr och har bra vapen/rustningar plus förmågor. Spelaren med Um-Durman har tex både Kraftslag och Dubbelhugg (och helrustning) så kan dela ut fruktansvärd skada med svärdet. Hur har det varit för er andra? Har ni behövt justera något (och i så fall vad) eller har det varit bra som skrivet?

Min grupp på 4 äventyrare har precis anlänt till Dimön. Jag är lite rädd att det kommer bli lite av ett antiklimax då jag får känslan att de kommer ångvälta sig igenom allt motstånd på plats då de kört igenom alla andra äventyr och har bra vapen/rustningar plus förmågor. Spelaren med Um-Durman har tex både Kraftslag och Dubbelhugg (och helrustning) så kan dela ut fruktansvärd skada med svärdet. Hur har det varit för er andra? Har ni behövt justera något (och i så fall vad) eller har det varit bra som skrivet?
Tänk på att svärdets specialförmåga inte fungerar på Azrael Koth. Han är ingen demon, utan en demonmagiker. Spela upp dimmans frätande egenskaper, det kanske nöter ner dem en aning. Mina spelare fick problem så fort kallt vatten var inblandat och de riskerade att bli nedkylda. De hade även problem när en större mängd skelett (den mer effektiva sorten) anföll dem. Få dem att spendera VP ofta och låt dem inte vila så mycket, då blir de mindre självsäkra.

De här redan hittat det magiska halsbandet med Laddning så de har extra VP.
Vatten har varit deras värsta fiende hittills :)

Back