Nekromanti Dr Whowolf - runda 5

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Röken skingrar sig och Max och Rugas livlösa kroppar ligger blodiga på TARDISens golv.

"Jahapp." säger Basse Kofot och petar på kropparna med ena foten. "Snart kommer hologrammen försvinna och varulvarnas verkliga gestalt kommer visa sig för oss. När som helst... när som helst nu..."

"Åh nej." säger Trasapa. "De var oskyldiga! Det måste betyda att du varit ulv hela tiden Basse. Fort, Max Raven, kom och hjälp mig!"

Men Max Raven ligger död vid TARDISens kontrollpanel. Med blod står skrivet "förlåt - jag försökte stoppa dem..." och Basse Kofot och Trasapa ser att TARDISens självförstörelsemekanism har satts igång.

Det är bara fem sekunder kvar.

........

"Tror du någon klarade sig?" frågar den konverterade Konrad Konvalj.

"Du har mycket kvar att lära, mitt kära varulvsbarn." säger Thodd, även känd som The Master. "Ingen kan ha överlevt den explosionen."

"Vänta, jag ser något."

Ur ruinerna ur den brinnande TARDISen klättrar Basse, sönderbränd och blodig men fortfarande vid liv. När hans blick möter Thodds och Konrad ryser han till, men suckar sedan resignerat.

"Okej, ni vann." säger han, ställer sig på knä och blottar sin hals. "Jag går med på att bli varulv."

Thodd och Konrad utbyter blickar. Sedan nickar Thodd och Konrad går fram, sina varulvständer blottade. Men istället för att bita Basse tar han ett kloförsett järngrepp runt hans hals.

"Vad var det du sa... Basse? Du ville väl inte vinna med ulvarna?"

* knak *


I och med att Ruga och Max hängdes och Max Raven nattmördades blev det lika många bybor som ulvar, vilket innebär att ulvarna vann! De som var ulvar från början var Recca, Thodd och Empiricus och de konverterade Konrad Konvalj efter första rundan.

Tråden är nu öppen för alla som vill diskutera spelet, svårighetsgrader och knasiga förmågor.

Ett särskilt tack till Max, Thodd och Jocke Kofot som ville vara med och testa varulvsspel här för första gången. :)

Tryck för alla roller:

Spelare: Trasapa
Fraktion: Bybo
Namn: First Doctor
Passiv Förmåga: Trots att du inte är visast eller äldst så är du originalet som alla minns och känner. Om byn bestämmer sig för att lyncha dig så överlever du, fortsätter spelet och grönas i tråden av SL. (Du påverkas fortfarande normalt av nattmord).

Namn: Vimes
Fraktion: Bybo
Namn: Third Doctor
Aktiv Förmåga: Väktare. Tack vare att du kan venusian aikido så får du välja en bybo per natt som skyddas från nattmord. Du kan välja dig själv och du får vakta samma person flera rundor i rad, men denna förmåga fungerar bara mot nattmord två gånger. Du meddelar vem du vill väkta genom att skicka ett PM till mig.

Spelare: Björn den gode / Brynolf
Fraktion: Bybo
Namn: Fourth Doctor
Aktiv Förmåga: Siare. Du är så självsäker och charmig så du har lätt att genomskåda folk. Du får varje runda välja att sia någon genom att skicka PM till mig. Du får tills nästa runda reda på om spelaren är bybo eller varulv.

Namn: Konrad Konvalj
Fraktion: Bybo
Namn: Sixth Doctor
Passiv Förmåga: Cursed. På grund av din instabila personlighet förvandlas du till varulv om du utsätts för ett nattmord. Du stannar kvar i spel som om inget nattmord har skett, byter sida och vinner med varulvarna istället för med byn. De blir informerade om att du gått över till deras sida, du får reda på vilka som är de andra varulvarna och ni har tillåtelse att kommunicera med varandra utanför tråden.

Spelare: Basse Kofot / Jocke Kofot
Fraktion: Bybo
Namn: Ninth Doctor
Passiv Förmåga: Cursed. På grund av din krigsärrade personlighet förvandlas du till varulv om du utsätts för ett nattmord. Du stannar kvar i spel som om inget nattmord har skett, byter sida och vinner med varulvarna istället för med byn. De blir informerade om att du gått över till deras sida, du får reda på vilka som är de andra varulvarna och ni har tillåtelse att kommunicera med varandra utanför tråden.

Spelare: Max
Fraktion: Bybo
Namn: Eleventh Doctor
Aktiv Förmåga: Tracker. Tack vare att du är den äldsta (och enligt dig själv den visaste) doktorn så får en gång per runda sia en spelare och får till nästa runda se ifall han eller hon har en förmåga. Om spelaren har en förmåga får du även reda på om den är aktiv eller passiv.

Spelare: Basenanji
Fraktion: Bybo
Namn: Ian Chesterton
Info: Det finns bybor som varulvarna verkligen vill ha ihjäl, kanske rent av mer än väktaren och siaren.

Spelare: Max Raven
Fraktion: Bybo
Namn: K-9
Info: Det är alltid viktigt för byn att utbyta information med varandra, men i det här spelet kan Doktorns fiender ha större nytta av det än i vanliga fall.

Spelare: Hastfer / Ruga
Fraktion: Bybo
Namn: Amy Pond
Info: Doktorn är uråldrig och svår att relatera till för vanliga dödliga. Han har en mörkare sida som kommer bli en fara för dig och andra bybor.

Spelare: Empiricus
Fraktion: Varulv
Namn: Lupine wavelength haemovarioform
Alias: Peri Brown
(Ditt alias är det ingen bybo som har och det bör vara säkert att använda. De andra varulvarna behöver dock ljuga ihop sina alias. Vissa bybor, inklusive ditt alias, har tillgång till information om spelet.)
Info: Ditt allias känner till att trots att Doktorn alltid ljuger så finns det inga millers i detta spel.
De andra varulvarna är Recca och Thodd. Ni får kommunicera med varandra utanför tråden och får även, genom att skicka ett gemensamt PM till mig, ha ihjäl en bybo varje natt.

Spelare: Thodd
Fraktion: Varulv
Namn: The Master
(Du kan inte använda ditt namn och behöver ljuga ihop ett alias. De flesta bybor är olika inkarnationer av Doktorn, men några är även hans medresenärer)
Passiv Förmåga: Svår att döda. Om du lynchas av byn så dör du inte normalt utan blir istället ett spöke. Du får inte skriva vanliga inlägg (inte ens ett avskedsinlägg), men får två rundor efter din död fortfarande rösta i tråden (observera att dina inlägg inte får innehålla något annat än själva rösten). Under dessa två rundor räknas du inte för ulvarnas vinstkriterier.

Spelare: Recca
Fraktion: Varulv
Namn: The Valeyard
(Du kan inte använda ditt namn och behöver ljuga ihop ett alias. De flesta bybor är inkarnationer av Doktorn, men några är även hans medresenärer.)
Aktiv Förmåga: Tracker. Du är en framtida ondskefull inkarnation av Doktorn, och känner därför till alla hans hemligheter. Du får en gång per runda sia en spelare och får till nästa runda se ifall han eller hon har en förmåga. Om spelaren har en förmåga får du även reda på om den är aktiv eller passiv.
De andra varulvarna är Thodd och Empiricus. Ni får kommunicera med varandra utanför tråden och får även, genom att skicka ett gemensamt PM till mig, ha ihjäl en bybo varje natt.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Bra jobbat varulvarna. Speciellt K. K. Men nej vi borde inte ha dubbelhängt nej.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Haha!

Vilket jävla spel! Fantastisk omgång!

Grattis ulvarna och KK...du försökte verkligen säga hur det låg till mellan raderna, huh?

Tack LJS. Mycket bra arrat!

:gremlaugh:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Ruga said:
Bra jobbat varulvarna. Speciellt K. K. Men nej vi borde inte ha dubbelhängt nej.
Vi hade argument mot det redan första rundan.

Men vi fick svar på varför Thodds spelstil ändrades så fort iaf. :|
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Haha!

Vilket jävla spel! Fantastisk omgång!

Grattis ulvarna och KK...du försökte verkligen säga hur det låg till mellan raderna, huh?

Tack LJS. Mycket bra arrat!

:gremlaugh:
Nejdå, Basse. Vi ville vinna utan dig eftersom du är snel hest.

Jag ville vinna som ulv i R1 och valde att spela mitt grönaste spel för att bli konverterad.

En ulv vinst är ALLTID en ulv vinst.

Sitter fint på kontot och Trasapa här bredvid är helt knäckt.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Tack allesammans för ett bra spel! Go team Ulv!

Känns bra att ligga på den vinnande sidan, även om jag gick och dog bort. Det var riktigt kul iallafall, och en stor chock över att plötsligt hala in en KK ombord i teamet.

Jag kan erkänna att jag hade iallafall inte en aning om att det gick att omvända bybor i liret.

Tack igen, folks, jag har verkligen fastnat för de här liren.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
K.K, du är kungen av varulvspel.

Det var jätteroligt att vara med i det här spelet. :gremsmile:
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Supertack till mina ulvpolare och ni bybor som gjorde detta till ett superskönt första spel.

FAAAAA-AAAAN vad svårt att bygga vettiga case mot bybor när man är ulv.. fick ljuga för mig själv att max ny verkligen VAR ulv
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Grattis team Ulv!

Det var kul att testa, men jag tror inte att det blir några fler spel för mig om det inte klockar in med en semester eller nått sånt.

Jag har mest en fråga: har ni inga jobb, människor!

Att bara läsa och analysera spelet att ju flera timmar om dan, att sen klämma ur sig minst 20 egna poster om dagen för att inte klassas som att hålla låg aktivitet..

... man baxnar.


Sen tyckte jag att många saker var lite oklara och att vi som inte spelat förut bara förväntades förstå massor av saker.

Kort sagt: klarare regler skulle ha fått mig att fungera bättre i spelet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
Haha!

Vilket jävla spel! Fantastisk omgång!

Grattis ulvarna och KK...du försökte verkligen säga hur det låg till mellan raderna, huh?

Tack LJS. Mycket bra arrat!

:gremlaugh:
Nejdå, Basse. Vi ville vinna utan dig eftersom du är snel hest.

Jag ville vinna som ulv i R1 och valde att spela mitt grönaste spel för att bli konverterad.

En ulv vinst är ALLTID en ulv vinst.

Sitter fint på kontot och Trasapa här bredvid är helt knäckt.
Vi satt också och diskuterade huruvida en konvertering av Basse kändes som en rolig vinst eller ej. Tror det blev ett gemensamt nej på den konverteringen iom att vi tyckte vinsten hade varit lite för enkel då.

Dubbelhängning var däremot en seger jag inte hade förväntat mig att byn skulle gå med på.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Puh... nu är jag helt slut i hjärnan. Att arra varulvsspel var jättekul, men tungt och krävande.

Kommer nog arra fler spel i framtiden, men ser fram emot att få spela som vanlig spelare snart.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Thodd said:
Supertack till mina ulvpolare och ni bybor som gjorde detta till ett superskönt första spel.

FAAAAA-AAAAN vad svårt att bygga vettiga case mot bybor när man är ulv.. fick ljuga för mig själv att max ny verkligen VAR ulv
Sjukt att jag försökte hänga dig i R1 för att gröna min päls men sen faila jag så stort att jag hängdes istället och du klarade dig hela vägen till slutet. :gremlaugh:
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
LJSLarsson said:
Puh... nu är jag helt slut i hjärnan. Att arra varulvsspel var jättekul, men tungt och krävande.

Kommer nog arra fler spel i framtiden, men ser fram emot att få spela som vanlig spelare snart.
Sweet upplägg och sköna twists iomed spelarbytet.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Recca said:
Thodd said:
Supertack till mina ulvpolare och ni bybor som gjorde detta till ett superskönt första spel.

FAAAAA-AAAAN vad svårt att bygga vettiga case mot bybor när man är ulv.. fick ljuga för mig själv att max ny verkligen VAR ulv
Sjukt att jag försökte hänga dig i R1 för att gröna min päls men sen faila jag så stort att jag hängdes istället och du klarade dig hela vägen till slutet. :gremlaugh:
Tror att det var pga att du spelat mer än mig så din spelstil är lättare att läsa.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Recca said:
Thodd said:
Supertack till mina ulvpolare och ni bybor som gjorde detta till ett superskönt första spel.

FAAAAA-AAAAN vad svårt att bygga vettiga case mot bybor när man är ulv.. fick ljuga för mig själv att max ny verkligen VAR ulv
Sjukt att jag försökte hänga dig i R1 för att gröna min päls men sen faila jag så stort att jag hängdes istället och du klarade dig hela vägen till slutet. :gremlaugh:
Men, hur många planer och PM och mail har vi utbytt egentligen inom team varulv denna omgång. Jag har ju läst att vissa förespråkar minimalistisk kontakt i teamet, men jag skulle gissa på att vårt snack har rört sig om 600 meddelanden+

Den planens failande känns ju lite som att den gjorde Thodd grön nog att överleva in i kaklet, så win ändå :gremlaugh:
 
Top