DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Hoppas även på en stadsmodul eller en sjömodul framöver. Ser ogärna att det ’bara’ släpps äventyrslandskap/sandboxes med primärt grottor/fästen som äventyrsplatser. Tycker att Svärdets Sång mest verkar ha sådana kampanjer, och vill ha lite variation i DoD.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Läste någonstans om att en havsmodul i ett östligt/nordligt örike ev var på gång via Ligan (?). Letat men inte hittat var det stod.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Det är nog att något med Eledains rike och efterföljare med drakriddare och annat som har koppling till något örike i vad som nämns i gamla Ärans väg, och att det görs nyversioner av detta. Hur mycket sjöfarande det blir i tredje delen av nya Ärans väg vet nog bara Roger Undhagen just nu. :)
 

Hornblom

Veteran
Joined
7 Apr 2021
Messages
14
Hoppas även på en stadsmodul eller en sjömodul framöver. Ser ogärna att det ’bara’ släpps äventyrslandskap/sandboxes med primärt grottor/fästen som äventyrsplatser. Tycker att Svärdets Sång mest verkar ha sådana kampanjer, och vill ha lite variation i DoD.
Jag var på signeringen på SF-bokhandeln den 31:a och om jag hörde rätt så planerar Johan Egerkrans och Johan Sjöberg en stadsmodul till nya DoD.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
UPDATE.
Vilka kommande officiella produkter är på gång, dvs mer eller mindre bekräftade av Ligan, via poddar, intervjuer, forum?

• En Monsterbok eller- box.

• En modul med fler spelbara släkten, däribland nattfolk. Samma som ovan?

• Ärans Väg - remake, med Döda Skogen, Maktens Portar o Mörkrets Hjärta.

• Stadsmodul (tredjepart?)
 
Last edited:

Hornblom

Veteran
Joined
7 Apr 2021
Messages
14
Insåg nu att det är officiella moduler som åsyftas i tråden och tror att stadsmodulen blir tredjepart! 🙂
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Insåg nu att det är officiella moduler som åsyftas i tråden och tror att stadsmodulen blir tredjepart! 🙂
Märkligt om Egerkrans är ombord för tredjepart? Han borde ju vara uppbokad för alla kommande officiella grejer enbart. Närmast fastkedjad vid ritbordet.

PS Har för mig att licensen inte tillåter samma grafiska manér som originalet? :)
 
Last edited:

Hornblom

Veteran
Joined
7 Apr 2021
Messages
14
Ja jag kan absolut ha missförstått detta! Ser fram emot mer nyheter om vad som komma skall. 🙂
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
Kommer ett nytt, fett (låtom oss se) äventyr på torsdag och har premiär på Tekniska Museet samma dag. Tänkt som konvent–oneshot-äventyr.

Kommer att publiceras på ett eller annat sätt senare.

Jag SL:ar.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Kommer ett nytt, fett (låtom oss se) äventyr på torsdag och har premiär på Tekniska Museet samma dag. Tänkt som konvent–oneshot-äventyr.

Kommer att publiceras på ett eller annat sätt senare.

Jag SL:ar.
Till DoD eller Mörk Borg?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Boom. Från Adlibris;


Drakar och Demoner Monsterboken Standardutgåva
av Magnus Seter , Mattias Johnsson Haake , Andreas Marklund m.fl.
Inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789189765337

Inbunden
Ännu ej utkommen
316 kr
Bevaka


Drakar och Demoner Regelbok Standardutgåva
av Tomas Härenstam , Nils Karlén
Inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789189765283
Inbunden
Ännu ej utkommen
316 kr
Bevaka



EDIT Hoppas på fler val för släktesförmågor, ev några nya yrken + magiskolor, kanske ngt spelbart släkte till för att motivera köp av regelboken.
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Joined
1 Feb 2013
Messages
667
Location
Nibiru
Boom. Från Adlibris;


Drakar och Demoner Monsterboken Standardutgåva
av Magnus Seter , Mattias Johnsson Haake , Andreas Marklund m.fl.
Inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789189765337

Inbunden
Ännu ej utkommen
316 kr
Bevaka


Drakar och Demoner Regelbok Standardutgåva
av Tomas Härenstam , Nils Karlén
Inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789189765283
Inbunden
Ännu ej utkommen
316 kr
Bevaka



EDIT Hoppas på fler val för släktesförmågor, ev några nya yrken + magiskolor, kanske ngt spelbart släkte till för att motivera köp.
Hoppsan. :)
 
Top