DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Update:

• En Regelbok i standardutgåva (2024)

• En Monsterbok i standardutgåva (2024) (implicerar en deluxebox?).

• En modul med fler spelbara släkten. Samma som ovan?

• Ärans Väg - Kampanjremake med Döda Skogen, Maktens Portar o (nyversion) Mörkrets Hjärta som bas.

• Stadsmodul (tredjepart?)
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Kommer illustrationerna (David Brasgalla) i Monsterboken Retro att återanvändas i nya Monsterboken? (Helt ok för mig, de är snygga och passar in riktigt bra i Egerkrans/Vitus-stilen).
 
Last edited:

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
378
Location
Stockholm
Kommer illustrationerna (David Brasgalla) i Monsterboken Retro att återanvändas i nya Monsterboken? (Helt ok för mig, de är snygga och passar in riktigt bra i Egerkrans/Vitus-stilen).
Det är så jag uppfattat att det sagts på discord. Vet givetvis inte hur officiellt det var, men det är en trovärdig källa :LOL:. Misstänker stor del av Brasgallas art från Retro, samt kanske några Egerkrans som inte använts i DoD23 än. Finns ju lite fler - Kentaur et c.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
På Trollcon pratades det om ungefär 10 spelbara släkten i Monsterboken. Det innebär följande:

  • Det Sjunkande Tornet. Spelkongressäventyr.
  • Regelbok i standardutgåva (2024)
  • Monsterbok i standardutgåva (2024) med ca 10 spelbara släkten (standardutgåva implicerar en deluxeutgåva också!).
  • Fler standees-figurer i separat pack (2024)
  • "Ärans Väg" - Kampanjremake med Döda Skogen, Maktens Portar o (nyversion av) Mörkrets Hjärta som bas.
  • Stadsmodul (tredjepart?)
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Vad exakt är kännt om denna modul, om något alls?
Se Hornbloms inlägg den 3 september (ovan) " Jag var på signeringen på SF-bokhandeln den 31:a och om jag hörde rätt så planerar Johan Egerkrans och Johan Sjöberg en stadsmodul till nya DoD. " och " Insåg nu att det är officiella moduler som åsyftas i tråden och tror att stadsmodulen blir tredjepart! "
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,424
Location
Maastricht
Se Hornbloms inlägg den 3 september (ovan) " Jag var på signeringen på SF-bokhandeln den 31:a och om jag hörde rätt så planerar Johan Egerkrans och Johan Sjöberg en stadsmodul till nya DoD. " och " Insåg nu att det är officiella moduler som åsyftas i tråden och tror att stadsmodulen blir tredjepart! "
Är väl bra att samla allt , officiellt eller tredjepart, i en tråd?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Är väl bra att samla allt , officiellt eller tredjepart, i en tråd?
Det kommer för "mycket" och av skiftande kvalitet (allt från digitala 1-sides grejer, knappt layoutat, till stora tryckta kampanjer), för att kunna hålla koll på allt tredjepartproducerat. Det finns en "master list" som samlar tredjepart i en separat tråd (tror Klaatu administrerar).

Detta är för oss som vill ha koll på Ligans officiella grejer - och då helst även officiellt bekräftat, men även genom lyckade Finna Dolda Ting-slag... Jag tror inte att stadsmodulen är en tredjepartare pga anledningar, därför tog jag med den.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Se Hornbloms inlägg den 3 september (ovan) " Jag var på signeringen på SF-bokhandeln den 31:a och om jag hörde rätt så planerar Johan Egerkrans och Johan Sjöberg en stadsmodul till nya DoD. " och " Insåg nu att det är officiella moduler som åsyftas i tråden och tror att stadsmodulen blir tredjepart! "
Hoppas att Fria "Tysta Musslan" Ligan kan chippa in... :)
 

Templar

Mandalorian
Joined
15 Dec 2008
Messages
122
Jag hade sett en Drakar och Demoner Expert box med utförligare strids system som i den äldre utgåvan, det hade varit önskvärt.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Jag hade sett en Drakar och Demoner Expert box med utförligare strids system som i den äldre utgåvan, det hade varit önskvärt.
Till den separata regelboken hoppas jag på möjligen några fler yrken, fler valbara släktesförmågor, ytterligare hjälteförmågor (inte bara för strid), några till magiskolor, utökade skräck-/missödestabeller och ev några ytterligare frivilliga regler för strider, men tycker det vi har fått i regelväg duger rätt bra och räcker långt. Inga kroppsdelsKP igen, tack... :)
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Kommer illustrationerna (David Brasgalla) i Monsterboken Retro att återanvändas i nya Monsterboken? (Helt ok för mig, de är snygga och passar in riktigt bra i Egerkrans/Vitus-stilen).
Från Egerkrans Facebookkommentarer härom dagen: ’Hey Johan Egerkrans - Illustrator can you give us any sneaks of the Dragonbane monster book expansion? Surely you are doing all the art!’

’ I’m afraid not - that went to another artist as there’s just not enough time to do everything.
But I am working on another expansion for Dragonbane!’
 
Last edited:

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
378
Location
Stockholm
Till den separata regelboken hoppas jag på några fler yrken, fler valbara släktesförmågor, ytterligare hjälteförmågor (inte bara för strid), några till magiskolor, utökade skräcktabell/missödestabell och ev några ytterligare frivilliga regler för strider, men tycker det vi har fått i regelväg duger rätt bra och räcker långt. Inga kroppsdelsKP igen, tack... :)
Jag tror nog mer det kommer vara en erratad Inbunden regelbok. Expert dröjer nog ett tag till.
 
Top