DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Ok, fastnat i DoD23-träsket (eller marsklandet) igen.

Vilka kommande officiella produkter är på gång, dvs mer eller mindre bekräftade av Ligan, via poddar, intervjuer, forum?

• En Monsterbox verkar vara klar.

• En modul med fler spelbara släkten, däribland nattfolk. Samma som ovan?

• Ärans Väg - remake, med Döda Skogen, Maktens Portar o Mörkrets Hjärta, tycker jag mig sett ngt om?
 
Last edited:

Svartalfen

Veteran
Joined
19 Sep 2012
Messages
25
Location
stockholm
ser personligen fram emot Ärasväg,
spelledde den för en härransmassa år sen. Ska bli kul å komma tillbaka till dit med min nuvarande grupp :love:
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
ser personligen fram emot Ärasväg,
spelledde den för en härransmassa år sen. Ska bli kul å komma tillbaka till dit med min nuvarande grupp :love:
Hoppas på att det blir ett liknande upplägg som äventyrsboken, dvs övergripande plott, en massa kortare äventyr och platser på en karta, samt redesignade och moderniserade gamla scenarion (typ Utkante/Dimön) plus massa nytt.
 
Last edited:

Svartalfen

Veteran
Joined
19 Sep 2012
Messages
25
Location
stockholm
marsklandet (eller vad det nu hette har jag också goda minnen av

Jag ser fram emot framtida produkter som kan komma

läste att helmgast ska släppa Ereb altor setting. FET nice

gillar spelet men har inte läst igenom allt änn, och ska avsluta pågående kampanj med mina grupper innan vi provar spelet men
boxen e för snygg för att jag vill ta med den framåtillbaka till jobbet för att läsa (vill inte riskera förslitningsskador)


Personligen hoppas jag på att det kommer

En FET monster bok eller Box (box skulle va ballt) kanske kan man få in regler om följeslagare
En magi box med massor av gobitar som familjari, och massa annat
nått mer med mer släkten, förmågor och kanske nåt mer till karaktärsskapandet

och sen saker som just Ärans väg och andra häftiga äventyr

ja ursäkta nu kapade ja tråden kanske, ber om ursäkt, men jag ser fram emot framtiden i det här, tror det här e startskottet för nått faktastiskt
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Som nämnts ovan är ju Ereb Altor på gång..

 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
marsklandet (eller vad det nu hette har jag också goda minnen av
Jo, en remake på Marsklandet som äventyrskampanj vore awesome. Petade in utvalda delar som Skuggornas Träsk till Oraklets 4 Ögon när det begav sig.
 

Svartalfen

Veteran
Joined
19 Sep 2012
Messages
25
Location
stockholm
personligen gillar jag boxar, ärans väg skulle passa som Box med kartor separat från äventyrsboken och där hela kampanjen ligger i boxen färdig att spelas, skulle lätt kunna spendera en hög cash på en sån sak med många timmas spel
 

Svartalfen

Veteran
Joined
19 Sep 2012
Messages
25
Location
stockholm
absolut vil jag ha nya saker också men jag vill gärna ha dom bitar som jag älskade från för i nyutgåva.
som spelledare finns det en viss charm med vissa produkter och mina båda nuvarande grupper har aldrig spelat dom matrialen, därav skulle det vara
kul med vissa produkter från för men kanske bättre skrivan

men absolut nya grejer vill jag också ha, som inte jag heller har upplevt.
tror deet väkt en nostalgi känsla hos mig vilket har skapat en stark lust att spela de gamla matrialen igen
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Jo, en remake på Marsklandet som äventyrskampanj vore awesome. Petade in utvalda delar som Skuggornas Träsk till Oraklets 4 Ögon när det begav sig.
Samma här! Eller rättare dags gjorde jag en prequel till Skuggornas träsk-besöket i O4Ö för att spelarna verkligen skulle känna "ouch! inte dit.. igen!" :)
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Är det bara jag som vill ha nya saker och inte "Greatest hits of the 80's"?
nejdå, vi är fler, men gillar verkligen att man återsteker och tweakar arvet från forntiden. Tolkar det mer som radikala remixer snarare än gamla hits på trött reklamradiokanal. Det läggs även till helt nya grejer också. Tycker Ligan gjorde det föredömligt bra i MÅ0, med Grå Döden, zonkompendier etc. Även om du hade järnkoll på originalet så skilde sig de sig åt totalt.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
På den trevliga releasefesten för DoD23 igår på Alphaspel så bekräftades Ärans Väg som kommande kampanj av Ligans företrädare på plats, inspirerad av originalmodulerna, även om Roger Undhagen sa att det skulle komma en tredje del...

Det jobbades också med flera andra klassiska kampanjer.

En Monsterbok nämndes också, då det var ett klassiskt DoD-tillbehör.

Ngn annan som snappade upp något?
 
Last edited:

Falmurst

Veteran
Joined
30 Jun 2023
Messages
48
Håller tummarna för att vi får se Roger Undhagens variant av Mörkrets Hjärta och att den gammaldags sagostämning som fanns i Döda Skogen och Maktens Portar (som försvann i Äventyrsspel senare produkter) finns kvar i Fria Ligans nyversion.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
På den trevliga releasefesten för DoD23 igår på Alphaspel så bekräftades Ärans Väg som kommande kampanj av Ligans företrädare på plats, inspirerad av originalmodulerna, även om Roger Undhagen sa att det skulle komma en tredje del...

Det jobbades också med flera andra klassiska kampanjer.

En Monsterbok nämndes också, då det var ett klassiskt DoD-tillbehör.

Ngn annan som snappade upp något?
PS Vid den avslutande omröstningen bland spelkreatörerna och deltagande publik om det släkte man helst spelade vann såklart ankorna stort, och det kvackades ljudligt.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
I dagens Uppsala Nya Tidning så intervjuas Erik Granström om nya (och gamla) DoD https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/r3m2nq8l/unt-bd-0kr-dp1

PS Hoppas primärt på att det blir en Monsterbox som släpps, med många fler standees, fler släktesförmågor, men inte en massa nya (o)spelbara släkten (orkar inte med sånt som sälfolk och insektoider igen...). Och inga "halvsläkten", trots att halvalver nämns i boken Uppvaknandet...
 
Last edited:

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Hoppas att de gör samma som med svärdets sång när de gjorde en kickstarter med kampanj + monsterbok (box).
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,074
PS Hoppas primärt på att det blir en Monsterbox som släpps, med många fler standees, fler släktesförmågor
Undantaget de ekonomiska aspekterna känns det som den bättre lösningen, ja. När man börjat med standees krävs det nästan att man fortsätter, och de passar spelet bra. Om det blir en bok ändå kunde man ha en separat packe med standees i stället.
 
Top