DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Överlappar Monsterboken till DoD23 alla de illustrationer som också fanns i Monsterboken till DDR?

Gillar Brasgallas stil, men hade även gärna sett någon ytterligare ny Egerkransare också, utöver omslaget.
 
Last edited:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
De flesta bilderna i Monsterboken är fantastiskt bra. Det enda jag är lite besviken på är att det inte finns ett enda nytt monster. Jag tror att den enda varelsen som inte återfinns i någon av de gamla monsterböckerna till första DoD är grodfolket.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
De flesta bilderna i Monsterboken är fantastiskt bra. Det enda jag är lite besviken på är att det inte finns ett enda nytt monster. Jag tror att den enda varelsen som inte återfinns i någon av de gamla monsterböckerna till första DoD är grodfolket.
Titanen?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Nån som ids skvallra vilka de spelbara släktena är?
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
366
Location
Stockholm
Nån som ids skvallra vilka de spelbara släktena är?
Nattfolk (Orch, Svartalf, Rese, Vätte). Grodfolk, Karkion, Kattfolk, Reptilfolk, Satyr. De sistnämnda 5 listas under Sällsynta släkten och är likt Nattfolken endast valbara enligt överenskommelse i gruppen, till skillnad mot släktena i grundspelet.
 

Gaspard

Veteran
Joined
13 Nov 2021
Messages
102
Måste säga att jag föredrar Brasgallas "mjuka" stil framför Egerkrans, men det kanske jag är ensam om. Antar att många fanns med tidigare till DoD16?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Vet någon om dryader finns med i monsterboken?
 

Falmurst

Veteran
Joined
30 Jun 2023
Messages
48
Vet någon om dryader finns med i monsterboken?
Det finns det inte, det finns ett monster som heter Nymf men det kommer inte ens i närheten av vad en Dryad (i klassisk betydelse som typ "skogsnymf") skulle vara.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Ärans Väg.
Här hoppas jag att äventyrsplatserna har lite av samma stuk som i Drakkejsaren, dvs i ” enkvällsscenarioform”.

Tyckte även det funkade rätt bra med flera olika författare till förra kampanjen, så det skall bli intressant med en huvudförfattare. Hoppas på variationer mellan deläventyren, och att det bara är lätt inspirerat av originalmodulerna.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,150
Nej, usch, hoppas verkligen att den bearbetning/förändring som sker görs med lätt hand och i originalens anda så att det verkligen blir Ärans väg till DoD23 som dyker upp och inte något som bara är inspirerat av.
Instämmer! Jag hoppas att Roger Undhagen bara ändrar sådant som han känner att han inte blev nöjd med i originalkampanjen.
 
Top