Låter i allra högsta grad som en form av liberal syn på världen. Så nog alltid är den politisk. Men jag ska inte gräva mer i det. Jag tror vi lägger olika värden i orden censur och åsiktsfrihet också. Även om jag håller med om att konst ska ha möjlighet att provocera och ruska om vår föreställningsvärld. Frågan är i vilken utsträckning och till vilket pris. Det finns alltid någon som styr samtalet, så är det även i det mest fria samhället, frågan är hur vi reglerar så att så många som möjligt kan uttrycka sina åsikter.
Frihet kan inte, i min uppfattning, uppstå i ett samhälle som är gränslöst och inte sätter upp spelregler. Det skapar i sig en exkludering för grupper som inte har samma inflytande i samhället. I ett samhälle utan gränser med absolut frihet, blir den stora massan utan frihet. Men jag släpper den tråden där, för jag tror vi har väldigt olika uppfattning om detta och ingen av oss kommer bli lyckligare av att diskutera det på det här forumet. Dock förstår jag ditt perspektiv, även om jag inte delar det.
Jag tycker mig ana en våg av DnD 3.5 revival. Det har gått mer än tio år nu sedan det var på tapeten och folk börjar drömma sig tillbaka.
Ja för mig är det 100% PF1 nostalgi, spelade aldrig vanliga 3.5.Även om jag nog hade spelat med Pathfinder 1ed som grundreglerna med tillägg från 3.5 grejer när det inte finns en Pathfinder motsvarighet.
Hur stor är skillnaden mellan D&D3 och Pathfinder 2? Om den inte är för stor så skulle suget efter D&D3 kunna spilla över på PF som, till skillnad från D&D3, fortfarande finns i handeln.Jag tycker mig ana en våg av DnD 3.5 revival. Det har gått mer än tio år nu sedan det var på tapeten och folk börjar drömma sig tillbaka.
Hur stor är skillnaden mellan D&D3 och Pathfinder 2? Om den inte är för stor så skulle suget efter D&D3 kunna spilla över på PF som, till skillnad från D&D3, fortfarande finns i handeln.
PF2 är mycket mer D&D4 än D&D3. Tack och lov.Hur stor är skillnaden mellan D&D3 och Pathfinder 2? Om den inte är för stor så skulle suget efter D&D3 kunna spilla över på PF som, till skillnad från D&D3, fortfarande finns i handeln.
PS2 är schysst tycker jag! Men det är lite för olikt PF1 för att man ska få 3.5-retro-kicken. PS2 är minst lika olikt PF1 som 5e är olikt 3.5.Hur stor är skillnaden mellan D&D3 och Pathfinder 2? Om den inte är för stor så skulle suget efter D&D3 kunna spilla över på PF som, till skillnad från D&D3, fortfarande finns i handeln.
HärEller har ni diskuterat detta i en annan tråd?
De släppte ju nyligen sin 5.2 SRD och jag tror att vissa sådana namn är utbytta i den. För min del får de gärna ändra lite namn hit och dit, ingen stor grej tycker jag. Bra att de har gjort som de lovade och faktiskt släppt DnD24-SRD:n som CC.Hm. Tydligen försöker WOTC släppa en ny SRD där de försöker plocka bort alla spelspecifika termer och byta ut dem mot mer generiska sådana (mysterious deck istället för deck of many things, exempelvis).
Dungeon craft gjorde en video om det, men jag känner inte för att länka till clickbaiting skit.
Jag vet inte om jag missade någon annan ändring, men det känns relativt okontroversiellt. Förutom då att många av de där termerna redan är ute under CC i och med gamla SRDn, tror jag?
Ah, yes! 5.2 var ju den han pratade om, jag visste inte att den släppts till allmänheten än =). Då är det ju nog ännu mindre av en nyhet.De släppte ju nyligen sin 5.2 SRD och jag tror att vissa sådana namn är utbytta i den. För min del får de gärna ändra lite namn hit och dit, ingen stor grej tycker jag. Bra att de har gjort som de lovade och faktiskt släppt DnD24-SRD:n som CC.