D&D DnD - skvalkanalen

Fyra forumiter efter en forumträff ... "Vi bara genar genom dimman här i gränden, så kommer vi fram till Slussen snabbare".

Skulle väl iofs kräva ett system där alla rollfigurer är väldigt dåliga på typ allt, utom på att bråka på nätet ...
"ÄR detta verkligen snabbaste vägen till MunkCon?"

Jag läste precis Dungeons of Drakkenheim. Riktigt bra 3e-parts äventyr/kampanj till DnD5. Bättre än någon av de WotC-grejer jag läst! Men har inte läst alla och däribland inte TWBtW som verkar schysst.
Drakkenheim är ganska sandlådigt men begränsas, precis som alla 5e sandlådor, såklart av level-system och balanstänk. Det är öppet men man måste göra det i ungefär rätt ordning för annars dör man.

Last edited:
Jag läste precis Dungeons of Drakkenheim. Riktigt bra 3e-parts äventyr/kampanj till DnD5. Bättre än någon av de WotC-grejer jag läst! Men har inte läst alla och däribland inte TWBtW som verkar schysst.
Drakkenheim är ganska sandlådigt men sen begränsas, precis som alla 5e sandlådor, såklart av level-system och balanstänk. Det är öppet men man måste göra det i ungefär rätt ordning för annars dör man.

Ja, det är ju samma sak med ToA. Det är en sandlåda med nivå-lås på, så att rollfigurerna inte hamnar i dungar som är för farliga för dem. Sen har en stor del av äventyret ett rätt brett nivå-spann, från typ tre till sju tror jag.

Last edited:
Ja, det är ju samma sak med ToA. Det är en sandlåda med nivå-lås på, så att rollfigurerna hamnar i dungar som är för farliga för dem. Sen har en stor del av äventyret ett rätt brett nivå-spann, från typ tre till sju tror jag.
Det som gör Drakkenheim till en bättre sandlåda än ToA är, enligt mig, att det är större fokus på fraktioner som spelarna kan interagera med lite hur som helst. Samt att det är ett mycket mer öppet slut. Men jag gillar ToA mycket för den mustiga djungel-miljön.

Back