DoD Det krypande mörkret - Tredjepartsäventyr

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
jarlskullar.jpg

Redan från början tänkte jag att ett kort scenario skulle kunna bli en utmärkt freebee, stretchgoal eller add-on till kickstartern för Det krypande mörkret. Exakt hur scenariot Jarls Kullar som jag skapat kommer att användas är i dagsläget inte bestämt. I korthet handlar Jarls Kullar om ett område som är kuperat av kullar som det sägs ligga en förbannelse över. De tappra äventyrarna beslutar sig givetvis för att undersöka kullarna och avslöja dess hemligheter. Mer än så vill jag inte avslöja men scenariot flörtar en hel del med Drakar och Demoner äventyr från Äventyrsspels tidiga dagar. Bilden på framsidan är skapad av Per Folmer.

Mer om Jarls Kullar kan ni läsa på Rollspelsnostalgis facebooksida!

- - - - - - - - - -

OT: Jag kickstartar just nu seriealbumet Karl Kämpe Äventyraren: Hammaren från Norden.
Bara några få dagar återstår av kickstartern så missa inte chansen att bli en uppbackare. Tryck här!
 
Last edited:

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark


För några månader sedan testade jag några specialeffekter i After Effects. Slutresultatet blev en experimentell video som jag sedan glömde bort att jag hade gjort. Kom för några dagar sedan på att jag borde göra en teaser trailer för Det Krypande Mörkret (fast jag egentligen inte har tid). Kom då även ihåg min experimentella video som jag med några snabba ändringar förvandlade till en ganska hyfsad teaser trailer som jag nu presenterar för er. Håll till godo!

Det Krypande Mörkret - Teaser Trailer
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Ursäkta att det har varit glest med uppdateringar. Jag har nu äntligen fått semester och har arbetat som tusan med äventyret de första dagarna. En formgivningsfråga har dock uppstått som ni gärna får dryfta er åsikter om.

Fråga:
Om jag ska ha med ett standardmonster från regelboken i äventyret så tar speldatan väldigt (onödigt) mycket plats på sidan. Räcker det att istället skriva: För speldata, se regelboken sidan X?
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Jag kan ha fel men jag tror inte det är tillåtet att inkludera tex monster från regelboken, dvs all speldata. Så rent lagligt tror jag enda alternativet är att hänvisa till regelboken, som sagt jag kan ha fel på denna punkt.

För att svara på frågan, för mig kan det tom fungera bättre med "se regelboken sida X" om det innebär tex att jag har två böcker uppslagna utan att behöva bläddra under encountern, dom har gjort exakt samma i äventyrsboken och inte sett någon klaga på det så ser inte att det ska vara ett problem för dig heller. (Kan finnas dom som klagat på det men då har jag inte sett det).
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,218
Jag föredrar nog att slippa titta i regelboken, men tycker ändå det är ett fullt rimligt sätt att spara plats, speciellt om det är mer än något enstaka monster.

Om det inte framgår av licenstexten hur man får göra kan nog @TomasFriaLigan svara.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
sketch1.jpg
Jag ber om ursäkt för att jag varit så dålig på att uppdatera er rollspelsvänner med hur det går med mitt äventyr. Texten är till 80% skriven. Illustrationerna har börjat trilla in och ovan kan ni se en sketch för en av bilderna. Jag hoppas kunna starta kickstartern i slutet av denna månad.

Håll ut för detta kommer att bli kanonbra!
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
banner600x340-1.jpg

Om allt går som det ska så drar KICKSTARTERN för DET KRYPANDE MÖRKRET igång imorgon fredag 25 augusti. Besök kickstartern redan nu och anmäl ditt intresse så att du inte missar starten. TRYCK HÄR!

- - - - - - - - - - - - -

Du prenumererar väl på DUNDERDAGARS NYHETSBREV så att du inte missar några nyheter? TRYCK HÄR! och scrolla ner till botten av sidan för att anmäla ditt intresse.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,866
Location
Marjura
View attachment 13595

Om allt går som det ska så drar KICKSTARTERN för DET KRYPANDE MÖRKRET igång imorgon fredag 25 augusti. Besök kickstartern redan nu och anmäl ditt intresse så att du inte missar starten. TRYCK HÄR!

- - - - - - - - - - - - -

Du prenumererar väl på DUNDERDAGARS NYHETSBREV så att du inte missar några nyheter? TRYCK HÄR! och scrolla ner till botten av sidan för att anmäla ditt intresse.
Får ni ut den idag på Kickstartern?
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
banner600x340-2.jpg

KICKSTARTERN ÄR IGÅNG!
Gör som Theodorius Blåfjäder och lägg vantarna på ditt exemplar innan du drabbas av en ond, bråd död!

DET KRYPANDE MÖRKRET PÅ KICKSTARTER!

Vem är det som illustrerar? De bilder man ser är ju snygga som attan o lagom retro/DoDiga.
Illustrationerna i äventyret är gjorde av Jann Galino från Filippinerna! Han låter hälsa att om det är någon som vill ha "commisions" så står han till förfogande. Lättast är att kontakta honom via Facebook!
 
Last edited:

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
View attachment 13632

KICKSTARTERN ÄR IGÅNG!
Gör som Theodorius Blåfjäder och lägg vantarna på ditt exemplar innan du drabbas av en ond, bråd död!

DET KRYPANDE MÖRKRET PÅ KICKSTARTER!



Illustrationerna i äventyret är gjorde av Jann Galino från Filippinerna! Han låter hälsa att om det är någon som vill ha "commisions" så står han till förfogande. Lättast är att kontakta honom via Facebook!
Rullar på bra det här :)
 
Top