DoD Det krypande mörkret - Tredjepartsäventyr

Bandobras_Took

Veteran
Joined
11 Jun 2024
Messages
4
Onekligen. Jag kanske borde göra allvar av att Kickstarta "Åter till Tvillingbergen"? :D

Men jag är tydligen alldeles för mesig i min prissättning. 250 kr för en 52-sidig A5-produkt med svart-vit inlaga? 150 kr för en PDF av produkten?
I min senaste Kickstarter satte jag 160 kr respektive 50 kr och då var det en 82-sidig (nästan) A4-produkt.
Är det så att DoD-produkter tål en helt annan prisnivå (frågar åt en kompis)?
Intressant diskussion angående pris! Enligt neoklassisk pristeori är värdet på en vara det pris som någon är beredd att betala för den. Tillgång och efterfråga helt enkelt. Enligt marxistisk värdeteori så är värdet på varan relaterat till det arbete som varan representerar, alltså hur många arbetstimmar det tagit att framställa PLUS, självklart då, övriga utlägg som materialkostnader osv. Så hurvida 150kr för en pdf version av äventyret är ett rimligt pris blir i slutändan en högst personlig fråga. Därför slänger jag ut den på tråden till er som läst eller spelat äventyret: Är det värt 150kr? Sög det, eller var det bra? Var det värt 150 spänn?
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
571
Location
Videnmark
Skulle priset sättas för arbetsinsats så skulle ett äventyr som Det krypande Mörkret vara betydligt dyrare än 250 kronor inklusive frakt. För en pdf-fil är det dock enligt mig betydligt marigare att prissätta då olika människor värderar en pdf-fil olika. Jag uppbackade en gång en bok på kickstarter som kostade typ 150 kronor. De skrev ingenstans i kickstartern att med bok så menade de en 120-sidig pdf-fil. Denna pdf-fil var ett otroligt fult word-dokument som de gjort en pdf-fil av. Hade du frågat mig värdet för denna pdf-bok så hade jag svarat 20 spänn. Summa summarum är väl att var och en får försöka hitta en prisnivå som både säljer och som inte skrämmer iväg kunden.
 
Top