Nekromanti Det här är tråden där jag läser EON 2ed

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,977
Location
Ludvika
God45;n99781 said:
Låt oss göra ett test, jag tänker sätta upp två färdigheter mot varandra och du kan berätta för mig vilka som är viktigast för en spelarkaraktär. Ok? Ok.

[1] A: Boskapssköttsel B: Skumraskaffärer

[2] A: Bokhållning B: Speja

[3] A: Matlagning B: Övertala

[4] A: Supa B: Krigsföring

[5] A: Fiske B: Vapen.


Om svaret inte alltid är B så är du en idiot!
1. I ett äventyr där en bunt cowboys ska driva en boskapshjord genom fientliga trakter, eller en kampanj som krestar kring en bosättning (där boskapen är en viktig del av "ekonomin") helt klart A.

2. Kör man en kampanj som baserar sig kring drivandet av en affärsrörelse (antingen en faktisk affär, eller ett kungarike), troligen A.

3. Här, helt klart B. Lagar man dålig mat kan man alltid övertala folk till att äta den i alla fall =)

4. I en mer deckarbaserad kampanj skulle jag helt klart svara A. Fasen, i alla kampanjer som inte handlar om regelrätt fältslag skulle jag säga A här. Jag har fasen haft sjukt mycket användning av olika supa-färdigheter/förmågor under min spelarkarriär. Hehe, en gång när jag lite lömskt skulle mörda en person låtsades jag gilla honom och bjöd på massor av sprit på krogen. När han sedan var för full för att stå och jag skulle hjälpa honom till hotellet... Easy Piecy! >) När jag tänker på saken, i alla kampanjer INKLUSIVE kampanjer som handlar om rena fältslag skulle jag nog välja A såvida jag inte ska spela typ generalen för armén.

5. Bara fiske alltså? Kontra ALLA vapen som finns? Då känns ju B klart överlägsen. Bara att ta sitt spjut eller sin harpun och hoppa ner i sjön och börja kriga med fisken.

Så enligt dig är jag alltså en idiot. Ses om en vecka!
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,098
God45;n99814 said:
Så det är rollspelsvärldens Michael Bay filmer? Det är dåligt men folk som inte vet bättre gillar det? Det är problematiskt att så många spelar EON för EON är fullt med direkt skadliga idéer som skadar rollspelskulturen in Sverige.
Har du något exempel på ett bättre rollspel än Eon?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
MODERERING:

Deltråden som jag bidrog till att starta är utbruten och flyttad till en egen tråd i EON-forumet. Den här tråden får vila tills God45 kommer tillbaka och kan fortsätta sitt arbete. Fortsätt den andra diskussionen i den andra tråden. Tack!

/Cissi
 
Top