Nekromanti Den svenska rollspelshistorian - något för oss?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,566
Location
Rissne
Magnus Seter said:
Hans E Magnusson said:
krank said:
Jag har satt upp en mediawiki nu.
Den där länken kan kanske vara lite svår att hitta om man blir nyfiken, kanske man kan sätta den någonstans där den syns lite bättre?
Jo, den är lite svår, men vi väntar en stund med att slå på trumman tills vi har lite mer kött på benen.

/M
Mjo.

Dessutom föreslår ju jag att man om projektet visar sig ha någon form av bärkraft köper webhotellutrymme (eller lånar av wrnu/sverok) och skaffar en riktig domän...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
krank said:
Dessutom föreslår ju jag att man om projektet visar sig ha någon form av bärkraft köper webhotellutrymme (eller lånar av wrnu/sverok) och skaffar en riktig domän...
Min tanke är att det ska slås ihop med rollspel.nu på nått sätt. Men vi får se. Annars lägger jag upp det på mitt hotell, har massor med plats där.

/M
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Jag var en av dem som gav ut Runan. Ni har vår blessing att klippa i materialet för detta eminenta ändamål.

Kör så det ryker!

Sven
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Svenne said:
Jag var en av dem som gav ut Runan. Ni har vår blessing att klippa i materialet för detta eminenta ändamål.

Kör så det ryker!

Sven
Fan va bra! Det ni gjort är ju en guldgruva!

/Magnus
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Det här dog ut lite tyvärr. Kan man tro att vi kan få igång det igen. Skulle vara tokroligt.

Länken till det vi har än så länge
historia.omegarpg.net/index.php?title=Huvudsida
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
jepp. Vi får dock ta det med rimliga förvntningar. Lite uppdateringar då och då mäktar vi med, men inga stora steg. Det är ett långsiktigt projekt.

/M
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Apropå rättigheter, om vi vill att projektet ska gå lite snabbare, skulle det vara möjligt att ha två klasser av användare: vanligt slödder som får skriva förslag samt auktoriteter som bara behöver läsa och godkänna?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Möller said:
Apropå rättigheter, om vi vill att projektet ska gå lite snabbare, skulle det vara möjligt att ha två klasser av användare: vanligt slödder som får skriva förslag samt auktoriteter som bara behöver läsa och godkänna?
Kan vara bra! Ska snacka med krank.

Jag fubderar också på att ha arbetsdagar där man samlas virtuellet och knackar samtidigt.

/M
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,566
Location
Rissne
Magnus Seter said:
Kan vara bra! Ska snacka med krank.

Jag fubderar också på att ha arbetsdagar där man samlas virtuellet och knackar samtidigt.

/M
Påminn mig på söndag eller måndag. Då är jag hemma igen och har tid.

Jag har förresten inte den blekaste aning om huruvida det finns inbyggda system för "förslag" på det viset.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Finns det något tidigt konvent äventyr eller nått liknande från första åren som någon har liggandes i en gammal flyttkartong eller någon som minns något sådant i alla fall?
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Tycker den här tråden eller en ny borde klistras så att den inte glöms bort eller att nytt folk som kan bidra kan vara med i det roliga
 

Hellmer

Veteran
Joined
20 Jan 2013
Messages
55
Jag tycker att det här initiativet är asbra! Önskar bara att jag hade någon riktig information att kunna lägga in. Jag har i princip bara spelat och aldrig varit involverad i något större.

En sak som jag tycker hade varit väldigt häfigt är om man på tidslinjen även kunde få tillåtelse att lägga upp spelen som .pdf. Vore häftigt att även få se och bläddra i alla gamla spel som inte säljs längre.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,566
Location
Rissne
Hans E Magnusson said:
Krank, går det ladda upp bilder till wikin?
Om jag kommer ihåg det ikväll kan jag försöka fixa det då.
 
Top