Varulv Den orimlige Åbäket - R3

Sysp hade heller INTE förmåga : hjälp mig här nu??? Jag snurrar till det med Sysp hela tiden: varför har jag antecknat Förmåga från R1?
Jag var ju medvetet vag om det i början i R1 innan all info var ute, men hävdade aldrig att jag hade förmåga. Svarade negativt på bultsaxen från BM.

I R2 outade jag ju att jag valt att inte ha förmåga.

Jag vet inte varför du antecknat förmåga 😄

Oj vilken röra. Men bra att Sven verkar vara förvirrad, han har alltså knarkat BM och Octa och missat Bruce båda gångerna? Eller går Sven på andra win-conen och bara mördar by? Det verkar väl mest optimalt att spela på båda vinstmålen på en och samma gång, dvs mörda misstänkta Brucar och råkar de vara by så kommer man närmare att vinna på lika många ulvar som by. Men då mördar man väl inte BM och Octa? 🤔

Är det ännu mer dold info som vi inte fattar här eller är Sven bara väldigt förvirrad?

När det gäller kaosplanen fattar jag inte varför Stradh lever om Octa väktade honom och han har bultsax som kan leta efter knark.

Röst: @StradhLestat

Eftersom jag inte vet varför jag lever, så har jag inget försvar att komma med.
Antingen är det ytterliggare en sak som inte stämmer mekaniskt med hur vi läst texterna (som basses multipla förmågor exempelvis), eller så är det en miss av SL, som han ändå räknar med att röstningen styr upp nu. Kanske han inte rälknat med det masslaktsscenariot och vill hålla spelet vid liv en runda till?
Som sagt... jag vet inte varför jag lever, så jag förstår till fullo att jag ryker. Jag skulle röstat på mig själv i samma situation (på samma sätt som jag röstade på anth i R1). Allt indikerar på att det är det rätta att göra.
Jag hoppas ni som bli kvar får tag på både Sven och hulken innan sven hinner ge knarket till hulken bara.
Lite surt att jag inte hinner få resultatet från nattens låsknippning innan jag är ute bara.
Jag har ju 50% chans att pricka rätt ikväll, och då har vi färg på båda.
Vimes har jag redan knipsat, blankt. Sidd är uppenbarligen väktare sett till masslakten, Jag vet vad jag är. Så då är det bara Sysp och sömniga att få färg på.

Jag har sovit på saken och är beredd att lägga min röst på Strahd även om jag är väldigt förvirrad. Kan dock inte se att Sidd gjort något konstigt egentligen nu när jag kikat och Sidd klarsynt även pekade ut hur Octa tänkte på slutet av förra rundan. Ber om ursäkt att jag så envist brusade upp mot dig Brusis.

Röst: @StradhLestat

Eftersom jag inte vet varför jag lever, så har jag inget försvar att komma med.
Antingen är det ytterliggare en sak som inte stämmer mekaniskt med hur vi läst texterna (som basses multipla förmågor exempelvis), eller så är det en miss av SL, som han ändå räknar med att röstningen styr upp nu. Kanske han inte rälknat med det masslaktsscenariot och vill hålla spelet vid liv en runda till?
Som sagt... jag vet inte varför jag lever, så jag förstår till fullo att jag ryker. Jag skulle röstat på mig själv i samma situation (på samma sätt som jag röstade på anth i R1). Allt indikerar på att det är det rätta att göra.
Jag hoppas ni som bli kvar får tag på både Sven och hulken innan sven hinner ge knarket till hulken bara.
Lite surt att jag inte hinner få resultatet från nattens låsknippning innan jag är ute bara.
Jag har ju 50% chans att pricka rätt ikväll, och då har vi färg på båda.
Vimes har jag redan knipsat, blankt. Sidd är uppenbarligen väktare sett till masslakten, Jag vet vad jag är. Så då är det bara Sysp och sömniga att få färg på.
Vad menar du med ”Vimes har jag redan knipsat, blankt”

Blankt betyder?

Okej om jag läser slutet på R1 rätt:

Octa väktade inte Stradh.
Sidd väktade inte Octa.
Octa väktade inte Sidd.

Utifrån det vi vet om hur spelet funkar (kan vara kaffesump bara) måste Octa nattmördats av Sven och Stradh ljugit om sitt PM/förmåga.

Jag tycker egentligen Stradh spelat byboigt och jag har haft honom i den gröna kategorin, men det här är svårt att bortse från. Ska kolla hur hans PM-claim ser ut.

Ang Sidd: det är inget konstigt att han lever och han och Octa bekräftar varandras förmågor, och Octa var bybo. Så Sidd är rimligtvis grön.

Intressant att Sven valde att injicera Octa. Känns inte troligt att Sven trodde att Octa var Bruce, tycker jag, så verkar mer sannolikt att Sven ville ha ihjäl Octa helt enkelt.

Om Stradh är Sven, men är osäker på vem av mig, Isaac och Sysp som är Bruce, mejkar det sense att mörda Octa. Med tanke på att Octa i slutet skriver typ "om Stradh överlever är han ulv" verkar det bra för ulv-Stradh att plocka bort Octa från spelbrädet och hålla tummarna för att vi som är kvar ska slarva bort det här.

Ulvarna har matchboll. Röstar vi ut en bybo blir det ulvvinst utan att Sven hittar Bruce.

Läst lite i R1 nu, om Stradh är ulv har han alibi-information om bybornas val i PM. Väl inte omöjligt förstås, men han blev inte rödad av min läsning i varje fall.

???
Drog?
Förklara som om att jag är med i ”Dummare än en femåring”
Min bultsaxförmåga är att hag kan knipsanen spelares skåp på natten och leta efter knarket.
Jag tolkar det som att jag kan sia efter Sven och bara Sven

Vilket kändes väldigt svagt med tanke på hur många spelare vi var och ingwt direkt att få på.
NU känns den superstark, men lite sent då

Jag har som sagt kollat impe och vimes.
Ingen av dem var Sven.
Vimes KAN vara Bruce, men det vette fan...det känns inte så

Back