Varulv Den orimlige Åbäket - R3

Vad kan vi hitta för reaktioner på DÖDSPAKTEN?

R2:366 Stratten sprider tvek (dock inte så konstigt)
Andra poster verkar chilla med vad som händer…

Fasiken vad svårt det är att hitta scum-tells på @StradhLestat 😇
Mitt tvek var väl i första hand på om det funkade på samma sätt med scumen som för oss. Så vi inte sköt oss själva i foten där med Sven och Bruce förmåga att hitta varandra. Framför allt väktandet, men det kom senare i tråden ett svar... jag tror det var octa, som skrev att det specificerade att det stoppade knarket. Inte att det stoppade nattmord.
Jag argumenterade väl för att det kanske inte röknades som nattmord om bruce fick sprutan...eller ngt sådant

20:43

Det var augusti 2026. Några kroppsbyggare blev förförda av två djupt karismatiska kroppsbyggare. De lovade trygghet för de kroppsbyggare som byggde sina templen utan redskap plockade från den alldagliga världen utanför det heliga gymmet. Men för de kroppsbyggare som valt att förföras av den alldagliga världens redskap väntade himmelsfärd och förlåtelse, dock förevigt förpassade från det heliga gymmet. Det var minsann spännande tider i det lilla gymmet under Herrens år 2026.

Bland dessa frälsta själar fanns en vara vader var märkta och svärtad. En kroppsbyggare höljd i dimman, men jagad av frestaren som utlovat gudomliga vader till den som tog ett stick av hans kanyl. Ett löfte för att locka den vars vader hade märkts från födseln av svärtan.
Jasåatte… det där är ju SI då va 😂 Jag fattade dock inte heller vad han menar, det är antingen brus, något i brevet till Sven eller en smula?

@Sömniga Isaac Vill du förklara?

Hur reagerade ni?
Vad läser ni in för reaktioner på er andra?

De nu bekräftat gröna dödade byborna gjorde sina röster hörda: Basse misströstade, Impe diskuterade olika utfall…

Var nån av er mer avvaktande å beskådade spektaklet eller?

Röst: @Sömniga Isaac - och inte bara för att han är örebroare.

Om man kollar starten av R1 - innan det utkristalliserat sig att byborna (ja, inte Amthrox då) har ett val i sitt PM händer följande:

- Basse berättar att han fått ta ställning till ett val. http://www.rollspel.nu/threads/den-orimlige-Åbäket-r1.88090/post-1423903
- Anthpox svarar att han inte fått det. http://www.rollspel.nu/threads/den-orimlige-Åbäket-r1.88090/post-1423911
- Isaac svarar på detta sätt till Anthrox:
Intressant. Undrar vad Basse menar med val i detta fall.

Sedan går det ganska fort i infodroppandet om bybo-PM:en. Octa är på mig. Jag börjar prata om förmågor och så vidare. Men där innan dess verkar inte Isaac riktigt vara med på vad som gäller. Allt han skriver om mekanik och bybo-PM innan detta handlar om breven (vilket det ju står om i reglerna).

Hur reagerade ni?
Vad läser ni in för reaktioner på er andra?

De nu bekräftat gröna dödade byborna gjorde sina röster hörda: Basse misströstade, Impe diskuterade olika utfall…

Var nån av er mer avvaktande å beskådade spektaklet eller?
Jag hade jättedåligt med tid att spela igår kväll (kom igång först sent när alla andra lagt sig) så jag kände att jag inte hann analysera om vad utfallet skulle kunna bli så skrev jag kör bara kör 😂 så jag skulle säga avvaktande från min sida.

Utfallet känns det som det inte är så mycket att analysera. Spelet kortades och Sven fick färre skott och vi fick färre chanser på att knipa en ulv - osäker på om det finns nåt att hitta i argumenten där i slutet på R2 då vare sig Sven, Bruce eller byn hade så lätt att förutse utfallet misstänker jag, får väl hitta tid att läsa om slutet på rundan när jobbet är klart idag.

Disclamer: jag fattar inte varför Stradh lever, men jag tycker han är alldeles för konstruktiv för att vara ulvig.

Om man kollar starten av R1 - innan det utkristalliserat sig att byborna (ja, inte Amthrox då) har ett val i sitt PM händer följande:

- Basse berättar att han fått ta ställning till ett val. http://www.rollspel.nu/threads/den-orimlige-Åbäket-r1.88090/post-1423903
- Anthpox svarar att han inte fått det. http://www.rollspel.nu/threads/den-orimlige-Åbäket-r1.88090/post-1423911
Bra där @Vimes
Jag minns att jag reagerade på den kommentaren men det flög förbi.

Sedan går det ganska fort i infodroppandet om bybo-PM:en. Octa är på mig. Jag börjar prata om förmågor och så vidare. Men där innan dess verkar inte Isaac riktigt vara med på vad som gäller. Allt han skriver om mekanik och bybo-PM innan detta handlar om breven (vilket det ju står om i reglerna).
Å breven är ju Sven förstås väldigt intresserad av att gräva om då Sven kommer få en massa att fundera på om dess innehåll.

Ser @Sysp också ut som en brevjagare?

Känns som en vettig find. Då har SI antingen ingen info, vare sig som bybo eller alibi, eller så mörkar han?

Du bybo som fegvalde alt 1: påstår Sven & Bruce att de också valde alt 1?
Ja, jag gissar att du som claimat förmåga är grön och att Stradh antingen är Sven/Bruce eller något hände i nattfasen då han överlevde, för han verkar ju ha förmåga med mängden bultsaxar som Brynolf bekräftar använts även hans bultsax kanske inte gör det han hävdar att den gör.

Det lämnar ju mig, SI och Vimes som inte har förmåga och förutsätter jag att du är grön är antingen Vimes eller SI ulv oavsett färgen på Stradh, och båda om Stradh är grön.

Lite tveeggat att man lever pga att man fegvalde men man har gått miste om ett smörgåsbord av fluffiga förmåga uppenbarligen 😂 Fattar dock inte varför Brynolf trugade basse att ta en förmåga, det verkar ju varit massor av förmågor och info i spel ändå?

Lite tveeggat att man lever pga att man fegvalde men man har gått miste om ett smörgåsbord av fluffiga förmåga uppenbarligen 😂 Fattar dock inte varför Brynolf trugade basse att ta en förmåga, det verkar ju varit massor av förmågor och info i spel ändå?
Eller så ljuger ni alla tre?
Hur tänkte ni?
Vem vill inte ha en förmåga?
Skulle tex Varulvsnestorn @Vimes feglira varulvsspel? Å missa chansen att få mer inblick i spelmekaniken genom att välja alt2?

Hellre att ljuger nu Sysp än att jag ska behöva kalla dig fegSysp resten av året😇

Obegripligt för tusan!

Skulle tex Varulvsnestorn @Vimes feglira varulvsspel?

Mtp att jag hyfsat ofta blir väktad tyckte jag det var en no brainer - dessutom tycker jag det är lite töntigt med förmågor utan det roliga i varulvsspel för mig är ju det som händer i tråden.

Back