Nekromanti DanCon XII

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Å ena sidan planerar ju jag att inte spela mer än absolut nödvändigt; för mig är ju konvent i första hand ställen där man umgås med folk. Jag kommer alltså att mestadels vara lurker och glida runt och kolla på vad andra gör. Så man skulle kunna tycka att jag, som inte ens ska spela, borde ge upp min plats.

Å andra sidan: inte en chans. DanCon är årets näst bästa tillfälle att umgås med rollspelare och rollspelsmakare och prata strunt och dela erfarenheter. Det är bara GothCon som slår. Så jag håller hårt i min plats...
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
krank;n162292 said:
Å ena sidan planerar ju jag att inte spela mer än absolut nödvändigt; för mig är ju konvent i första hand ställen där man umgås med folk. Jag kommer alltså att mestadels vara lurker och glida runt och kolla på vad andra gör. Så man skulle kunna tycka att jag, som inte ens ska spela, borde ge upp min plats.

Å andra sidan: inte en chans. DanCon är årets näst bästa tillfälle att umgås med rollspelare och rollspelsmakare och prata strunt och dela erfarenheter. Det är bara GothCon som slår. Så jag håller hårt i min plats...
där är vi två sådana..
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Tusan att man skulle råka spela spel just den dag tråden kom upp... Så nära... Nåja, kanske blir ett besök på ölen iaf.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Nu har jag PM:at lite mer information till alla anmälda icke-reserver.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Man kan ju hoppas man får plats i Kultgruppen, men det lär nog vara flera som vill provspela det
 

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
För er som vill testa KULT: Divinity Lost
Nu har jag skrivit ner alla förslag på mörka hemligheter som jag orkar. De första sju mörka hemligheterna skrev jag två förslag vardera till men det blev hemskt mycket att skriva så efter det begränsade jag mig till ett förslag per mörk hemlighet. Läs gärna igenom förslagen innan konventet om ni är sugna då de ger mängder av uppslag på möjliga karaktärer och teman vi kan utforska i Waterville. Kvaliteten på förslagen kan vara lite olika då är de är skrivna utan större planering men jag ser några tydliga trådar som vi kan inrikta berättelsen på om vi vill ha en mer sammanhållen berättelse. Annars är jag helt öppen för flera sidohistorier som kanske sammanflätas eller inte gör det alls.

Här är länken till dokumentet med förslagen på mörka hemligheter igen!

Jag hoppas att så många som möjligt kan vara med och testa. I och med att jag inte har någon föranmälan alls tänkte jag att ni som är intresserade bara dyker upp i syrummet kl 14 eller trillar in där senare under dagen så löser vi det som det kommer.

Med vänliga hälsningar Robin
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
En vacker dag måste jag nog åka på dancon.. Är ju sugen på flera spel här nu och jag gillar ju både nya system och nytt folk ;)

Ha så kul allihopa
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Jag hittade tre ex av TeknoChock som jag kommer ta med mig till försäljning, förutom att Anth har paxat ett så såg Krank och DeBracy lite intresserade ut, så de har nån slags första tjing.
Hundra spänn kostar spelen i alla fall. Kontanter eller Swish funkar.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Jocke;n162438 said:
Jag hittade tre ex av TeknoChock som jag kommer ta med mig till försäljning, förutom att Anth har paxat ett så såg Krank och DeBracy lite intresserade ut, så de har nån slags första tjing.
Hundra spänn kostar spelen i alla fall. Kontanter eller Swish funkar.
Om inte Krank eller DeBracy vill ha't, vill jag det. :)
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Basenanji;n161934 said:
Hej!

Det ser ut som att det blir en del riktigt bra och intressanta arrangemang! Roligt!

För att komma så bra förberedd som möjligt och dessutom kunna vara med på massa roliga spel är också jag tacksam för att få glada tillrop och intresseanmälningar från de som är sugna på "Metalopol"! Jag siktar på start 19.00 för att krocka så lite som möjligt med andra arrangemang.

PM:a mig gärna om du vill vara med!

:)

/Basenanji

Jag hoppas på en stol med mitt namn på ryggen.
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Dante;n162234 said:
Förresten.

Är det någon techsavvy DanCon XII-besökare som skulle kunna livestreama föredragen?

Så att ALLA forumiter kan få vara med, liksom.
Om det fortfarande finns intresse så kan jag försöka sätta upp något.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Tony.Meijer;n162618 said:
Om det fortfarande finns intresse så kan jag försöka sätta upp något.
Det vore najs.

Jag har fiber (100/100) och 5GHz trådlöst.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Tony.Meijer;n162618 said:
Om det fortfarande finns intresse så kan jag försöka sätta upp något.
med live chat under videon så att vi kan ta frågor och kommentarer :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Tony.Meijer;n162618 said:
Om det fortfarande finns intresse så kan jag försöka sätta upp något.
Dante;n162647 said:
Det vore najs.

Jag har fiber (100/100) och 5GHz trådlöst.
gizmo;n162667 said:
med live chat under videon så att vi kan ta frågor och kommentarer :)
JA, JA, JA!

Do it! Just do it!

Do it!
 
Top