Nekromanti DanCon XII

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Nu är det snart DanCon igen! Det tolfte i ordningen.

När? Lördag 5 mars 2016, från kl. 10.00 tills vi kroknar någon gång fram på småtimmarna.

Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm.

Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och icke permanent avstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll.

Hedersgäster:
  • Järngänget Krille, Ronja Melin och Xhakhal berättar (och svarar på frågor) om arbetet med Järn. Sedan blir det demospel för den som är hugad.
  • Orvar Säfström och Jimmy Wilhelmsson berättar (och svarar på frågor) om arbetet med Äventyrsspel – bland mutanter, drakar och demoner. Om någon till äventyrs inte redan köpt boken kommer de att ha med sig några exemplar till försäljning.
Arrangemang: Förutom ovan- och nedanstående – garanterat en massa spontanspelande. Vill du arra något? PM:a mig så lägger jag upp arrangemanget här.
  • Demospel av kommande Kult: Divinity Lost (Sjunde inseglet).
  • Introäventyret Snabba Bud till TechnoChock (Jocke).
  • Demospel av Blood & Bronze (Jocke).
  • Metalopol: första natten. Några programmerare får i uppgift att undersöka digitala arytmier i virtuella världar. Regler: d20/nedbantat BRP á la Kranks Kutulu. Tid: ca 3–4h. Spelare väljer mellan ett antal olika färdiggjorda rollpersoner. (Basenanji)
Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta. (Jag har en handfull sängplatser, och det går att bre ut luftmadrasser och liggunderlag lite varstans. Och andra Stockholmsforumiter brukar dessutom generöst nog upplåta sängplatser i sina hem om så skulle behövas).

Obs! Två katter bor i konventslokalen, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.

I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet. (Det underlättar för mig om du anger vilken priotiteringsklass du tillhör när du anmäler dig.)

Prioriteringsordningen är ungefär så här:

0. Gardener (som grundade forumet en gång i den grå forntiden)
1. Icke-cisman-forumiter (för det blir tillräckligt många män i alla fall)
2. Av mig särskilt inbjudna forumiter (för att de är goda vänner eller folk jag är nyfiken på att träffa)
3. Forumiter som aldrig varit på ett DanCon tidigare (för att det är jättekul att träffa tidigare oträffade forumiter)
4. Forumiter som besökt DanCon tidigare

Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.

Supervälkomna! [HR][/HR]
Anmälda (grå text = reservplats)

1. Gizmo
1. Recca
1. 2097

2. Organ
2. Magnus Seter
2. Vitulv
2. Chrull
2. Basenanji
2. Simon
2. Anarchclown – belönas med prio 2 för sitt (tills helt nyligen) outtröttliga arbete med Repetikon, men räknas INTE in i de 30 platserna och petar därför inte ner någon annan till reservplats

3. Tony.Meijer
3. Sjunde inseglet
3. Jimmy
3. Claes
3. Jocke
3. Charl
(3. Korman – närvara ev. en kort stund, och räknas därför INTE in i de 30 platserna)
3. Mäster
3. Zonk
3. Palestpony
3. Morotsmint

4. Anth
4. Big Marco
4. Vicotnik
4. Dimfrost
4. Gurgeh
4. Lukas
4. Stövelkatten
4. Krank
4. Übereil
4. Korpen
4. Arfert
4. Vimes
4. Hakanlo
4. Spider Jerusalem
4. Bunny
4. Ithaqua
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,224
Location
Stockholm
Åh, äntligen dags för det trevligaste återkommande spelarrangemanget i hela söderort! Jag kommer gärna! Prioritet 4.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Wee! Jag vill! Jag vill! Jag vill!

Edit: jag är träffad av dig, så det blir väl prio 4.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Jag vill också!
Vilka bra hedersgäster i år, det vill jag inte missa.

PS. Jag kan vid behov ta en, två övernattningsgäster.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,490
Location
Stockholm
Jag vill närvara. Kategori 2 är jag, enligt dig i alla fall. Du har alltid varit nyfiken på att träffa mig. Ingen övernattning behövs.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Jag önskar delta som kategori 2, tack!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag är på! Kan man få arrangera? Jag har ett äventyr som jag hemskt hemskt gärna vill spelleda!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,555
Location
Stockholm
Jag tack! Prio 2. Vill väldigt järna spela JÄRN!

(Pitch: En Mutant-mod av Järn som heter Hjärn).
 
Top