Nekromanti DanCon VII! (uppdaterad med fler länkar)

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Simon said:
Hmm, finns det plats kvar så vill jag också komma!

Jag kan demospelleda Apocalypse World!
Om man får vara med trots att man har spelat AW förr snor jag en plats så här fort. Det skulle vara apkul att testa spelet med andra människor. (Linköping är som bekant befolkat enbart av robotar och apor.)
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Simon said:
Hmm, finns det plats kvar så vill jag också komma!

Jag kan demospelleda Apocalypse World!
Alltså, kommer Simon så vill inte jag stå utanför längre. Honom har jag inte träffat på ett år, och jag saknar honom så att det kniper till i hjärtat när jag tänker på det. :gremsmile:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Organ said:
Vitulv said:
Dante said:
Persson said:
Kommer dungeon of doom eller variant därav att arrangeras?
<div>Jag frågade faktiskt Vitulv ikväll om han skulle ha lust att förbereda ett litet dungeon delve med sina fantastiska <a href="http://www.dwarvenforge.com/classic-dungeon-sets" title="" target="_blank">Dwarven Forge-prylar</a>. Vi får väl se hur det blir.</div>
Om det blir något så blir det i så fall med 3,5 eller Pathfinder. Så lite old-school, med andra ord!
<div>Jag slänger in en intresseanmälan redan nu! :gremcool:

/Anders

</div>
same. Om inte annat kan jag hjälpa till.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Om spelandet på DanCon VII

Vis av erfarenhet från sex tidigare DanCon vill jag påpeka en sak: <div>
</div> <div>Det är dåligt med för många rollspelsarrangemang. </div> <div>
</div> <div>Jag inser att jag just svor i kyrkan, men så är det dessvärre. Konventslokalerna (dvs. mitt hus) är så beskaffade att rollspelsgrupper om fem–sex personer inte kan tillåtas ockupera ett och samma utrymme under de fyra–fem timmar som ett traditionellt konventsscenario kräver. Tyvärr. </div> <div>
</div> <div>Trakorien-rollspelet har naturligvis förtur, och får ta den tid det tar. Men det skulle uppskattas om övriga spelledare kan tänka sig att hålla sina sessioner förhållandevis korta, så att så många som möjligt hinner spela så mycket som möjligt under den enda dag som DanCon VII pågår. </div> <div>
</div> <div>Andra spel, som brädspel(jag snackar förståsinteom Descent nu)och kortspel brukar gå fortare att spela eller kunna sysselsätta fler deltagare samtidigt. Dungeon of Doom-liknande rollspelsarr funkar också, då det brukar vara stor rotation på spelarna. </div> <div>
</div> <div>Sammanfattningsvis: Alla får visa varandra hänsyn så att inte samma personer lägger beslag på ett utrymme under hela konventet. </div>
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Re: Om spelandet på DanCon VII

Dante said:
Men det skulle uppskattas om övriga spelledare kan tänka sig att hålla sina sessioner förhållandevis korta, så att <i>så många som möjligt</i> hinner spela <i>så mycket som möjligt</i> under den enda dag som DanCon VII pågår.
Med andra ord: alla spelar InSpectres (tar typ 45 minuter). Nu blev jag sugen på att dyka upp! Finns det platser kvar?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Om spelandet på DanCon VII

Genesis said:
Nu blev jag sugen på att dyka upp! Finns det platser kvar?
<div>
</div> <div>Kanske. </div> <div>
</div> <div>Jag lägger till dig på listan (som jag borde sortera enligt min prio-ordning) och sen får vi se hur många som anmäler sig och vilka som halkar av listan. </div> <div>
</div> <div>(Yes, I am that evil.) </div>
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Om anmälningslistan

Nu har jag stuvat om i listan över anmälda enligt den prioriteringsordning jag ställde upp i ursprungsinlägget. <div>
</div> <div>Eftersom fler än 30 anmält sig hamnar folk på reservplats, och därför är det viktigt att ni som får förhinder meddelar detta så fort som möjligt, så jag kan hålla listan uppdaterad. </div> <div>
</div> <div>Än så länge är det bara (och det var fullt medvetet) folk från närområdet längst ner på listan. Förhoppningsvis ska ingen långväga besökare behöva boka av sin resa. </div>
 
G

Guest

Guest
Re: Om spelandet på DanCon VII

Dante said:
Dungeon of Doom-liknande rollspelsarr funkar också, då det brukar vara stor rotation på spelarna.
Jag tar och slänger ihop något sådant till Gamma World så får vi väl se om det finns tid/plats att spela.
Om inte annat får jag ha ihjäl min spelgrupp hemma i Dalarna. De brukar vara bra på det. Att dö alltså.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Om spelandet på DanCon VII

Catboots said:
[…] hemma i Dalarna […]
<div>
<div>Är du mas? Då åker du upp några pinnhål i listan. :gremwink: </div> </div>
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Anmälda i prio-ordning (10 feb, kl. 11.03)

Skönt att du inte delar på gifta par. Speciellt som jag garanterat inte kunnat komma om du gjort det. :gremsmile:

Vad det gäller Doris så tror i alla fall jag inte att jag kommer ha några stora bekymmer med henne. :gremsmile: Jag är duktig på omvägar och om jag förstått beskrivningen av damen ifråga rätt så blir nog problemet för mig att få maken att inte gosa för mycket med henne (han är hundallergiker med tyngdpunkt på "Jasså, är jag hundallergiker, ja proven sa visserligen det, men jag har ju aldrig reagerat på en hund hittills" och älskar gosiga hundar... hur jag nu ska få honom att låta bli att kela med Doris kvarstår dock)

Spel ja... vi tar med oss lite smågott från hyllorna här hemma. Brukar vara en god taktik när vi besöker Arcane och vännerna Olle och Monica. Ifall inget annat inträder (vi fastnar för spel vi aldrig spelat...) så kan vi alltid dra igång något enklare. :gremsmile:
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,425
Location
Maastricht
Re: Anmälda i prio-ordning (10 feb, kl. 11.03)

Stryk mig Dante.
Jag kan se redan nu att jag inte får det att gå ihop. Jag hoppades det skulle gå att lösa men dessvärre.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Anmälda i prio-ordning (10 feb, kl. 11.03)

Draugen said:
Stryk mig Dante.
<div>
</div> <div>Buu! </div> <div>
</div> <div>(Men Lambi blir nog glad.) </div>
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
avatarex och Ezping Orm anmäler sig

Jag och Ezping Orm vill anmäla oss också. Vi är långväga, ända från Göteborg. Ezping orm får dessutom extrapoäng för att aldrig tidigare träffat Dante. Fast se oss gärna som ett par då vi gärna äntrar huvudstaden tillsammans.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Fan. Jag är på skribentutbildning fram till cirka 18:00. Kan jag dyka förbi sen på kvällen eller bör jag styrkas?
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
557
Location
Gävle och Åland
En fråga som kanske är en svordom i kyrkan men min benägenhet att svära i kyrkor har å andra sidan ökat med åren:

Man kunde inte tänka sig någon slags namnskyltar på folk, gärna med nick + riktigt namn? Jag har knappt träffat någon av er IRL och har överhuvud taget svårt att hålla isär folk med rätt nick även om jag arbetat med dem.

Om detta inte är görligt eller önskvärt så får ni ha överseende med att jag kallar folk för fel namn och frågar vad de heter flera gångar utan att ens då minnas svaret.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Brior said:
Man kunde inte tänka sig någon slags namnskyltar på folk, gärna med nick + riktigt namn? Jag har knappt träffat någon av er IRL och har överhuvud taget svårt att hålla isär folk med rätt nick även om jag arbetat med dem.
Jag ska se till att ta med min namnskylt då.

Brior said:
Om detta inte är görligt eller önskvärt så får ni ha överseende med att jag kallar folk för fel namn och frågar vad de heter flera gångar utan att ens då minnas svaret.
Då kommer vi vara två.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Brior said:
Man kunde inte tänka sig någon slags namnskyltar på folk, gärna med nick + riktigt namn?
Jag har en låda med namnskyltshållare och om jag kommer ihåg så kan jag ta med 30 stycken stycken så kan folk fylla i namn, nick och vad deras femte konfluxen-rollpersoner heter.

Anton / avatarex / Vanyr
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Möller said:
]Då kommer vi vara två.
Tre.

Det tog mig halva kvällen innan jag började minnas vilka folk var i lördags. Jag är fortfarande osäker på flera; om jag uppfattade/minns nicken rätt...

Och riktiga namn - peh. Jag kommer fortfarande knappt ihåg vad du, Vico och Yre heter... =)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Fan. Jag är på skribentutbildning fram till cirka 18:00. Kan jag dyka förbi sen på kvällen eller bör jag styrkas?"

Har de inte insett att du är obildbar än? :gremconfused:


Storuggla, utvärderad av vetenskapen
 
Top