Nekromanti DanCon VII! (uppdaterad med fler länkar)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
avatarex said:
Jag har en låda med namnskyltshållare och om jag kommer ihåg så kan jag ta med 30 stycken […]
<div>Ta gärna med 33 så räcker det även till Hr Überkonventsgeneral en och Hr:r Hedersgäster. </div>
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
På förekommen anledning

Jag har fått anmälningar från visserligen registrerade användare, men från sådana som är helt nyregistrerade och till synes reggat sig enkom för att kunna bevista DanCon VII. <div>
</div> <div>Visserligen är detta smickrande, men en av huvudanledningarna till att DanCon överhuvudtaget existerar är att jag vill träffa i verkligheten de forumiter jag »umgås« med här. </div> <div>
</div> <div>Därför har jag efter viss överläggning med mig själv konstaterat att jag, i egenskap av Hr Überkonventsgeneral, besitter all rätt i världen att i efterhand ändra anmälningsprioriteringskriterierna. </div> <div>
</div> <div>Så: Helt nyreggade användare är välkomna att anmäla sig, men de hamnar i en helt ny prioriteringsklass under »Alla andra«. Är de sedan så ihärdiga att de hänger kvar och blir en del av vår Rollspel.nu-gemenskap är de hjärtligt välkomna att anmäla sig till framtida DanCon där de hamnar i en högre prioklass (eller vad jag nu använder mig av för kriterier då). </div>
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Persson said:
Fan. Jag är på skribentutbildning fram till cirka 18:00. Kan jag dyka förbi sen på kvällen eller bör jag styrkas?
<div>
<div>Vad säger ditt samvete? Är du villig att knycka någon annans välförtjänta plats bara för att sedan knappt utnyttja den? </div> </div>
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Dante said:
Persson said:
Fan. Jag är på skribentutbildning fram till cirka 18:00. Kan jag dyka förbi sen på kvällen eller bör jag styrkas?
<div>
<div>Vad säger ditt samvete? Är du villig att knycka någon annans välförtjänta plats bara för att sedan knappt utnyttja den?
</div></div>

Nej du har helt rätt. Jag dumpar min plats. Tänkte mest att man kunde komma på kvällen ändå.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Storuggla said:
"Fan. Jag är på skribentutbildning fram till cirka 18:00. Kan jag dyka förbi sen på kvällen eller bör jag styrkas?"

Har de inte insett att du är obildbar än? :gremconfused:
Det är timbro. Lost cause! :gremgrin:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Re: DanCon VII!

Eftersom jag inte blev prioriterad högre kommer jag känna mig djupt förolämpad och inte dyka upp!

Nävars, tyvärr känner jag att jag varken har tid eller ork för den här typen av aktivitet och ställer därför min plats till förfogande för någon av reserverna. I gengäld lovar jag att komma upp och dricka öl med chrull och de som vill göra oss sällskap någon gång under våren.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,560
Location
Fallen Umber
Re: DanCon VII!

Och det innebär att Snigel och jag gärna tar sovplatser hos Dante om det går för sig. :gremsmile:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
Finns det sovplatser kvar hos Dante? Om inte, finns det andra stockholmsforumiter som kan erbjuda ett golv?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
TheSod said:
Kommer gärna, och tar med LordTengel. Vi kan dock behöva ett hörn att sova i!
<div>
</div> <div>Jag antar att ni inte har nåt emot att dela en 140-säng? Då räcker det om ni tar med sovsäckar el. motsvarande. </div>
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Dante said:
TheSod said:
Kommer gärna, och tar med LordTengel. Vi kan dock behöva ett hörn att sova i!
<div>
</div><div>Jag antar att ni inte har nåt emot att dela en 140-säng? Då räcker det om ni tar med sovsäckar el. motsvarande.</div>
Dela säng med den typen? ...visst, varför inte. :gremgrin:
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
TheSod said:
Dante said:
TheSod said:
Kommer gärna, och tar med LordTengel. Vi kan dock behöva ett hörn att sova i!
<div>
</div><div>Jag antar att ni inte har nåt emot att dela en 140-säng? Då räcker det om ni tar med sovsäckar el. motsvarande.</div>
Dela säng med den typen? ...visst, varför inte. :gremgrin:
Så många kommentarer och så lite tid...
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Gaaaah! Det här hade jag ju velat upptäcka tidigare än vad jag nu gjort! Är ju oerhört nyfiken på trakorienspelet (i och med att jag gillar Briors bok "Svavelvinter" oerhört mycket), dessutom låter varulvsspel IRL trevligt också. För att inte tala om alla andra nya spel och forumiter, har ju bara precis börjat bekanta mig med några av dem.

Hur står sig en halvgammal forumit från Nykvarn med litet register forumsumgänge, som dessutom inte behöver sovplats, på listan?

Är i ärlighetens namn inte heller säker på om sambon släpper iväg mig på spel två lördagar på raken, men om jag hamnar på listan ska här förhandlas :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Johoohno said:
Hur står sig en halvgammal forumit från Nykvarn med litet register forumsumgänge, som dessutom inte behöver sovplats, på listan?
<div>
</div> <div>Eftersom jag, mig veterligen, inte träffat dig tidigare hamnar du på listans övre halva. Ska jag därmed tolka detta som en anmälan? </div>
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Dante said:
Johoohno said:
Hur står sig en halvgammal forumit från Nykvarn med litet register forumsumgänge, som dessutom inte behöver sovplats, på listan?
<div>
</div><div>Eftersom jag, mig veterligen, inte träffat dig tidigare hamnar du på listans övre halva. Ska jag därmed tolka detta som en anmälan?</div>
Det vore underbart, måste förhandla med den fungerande hälften i förhållandet först - ser dock lite mörkt ut just nu tyvärr. Men jag återkommer med ett definitivt ja eller nej om någon dag eller så.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Dante said:
Johoohno said:
Hur står sig en halvgammal forumit från Nykvarn med litet register forumsumgänge, som dessutom inte behöver sovplats, på listan?
<div>
</div><div>Eftersom jag, mig veterligen, inte träffat dig tidigare hamnar du på listans övre halva. Ska jag därmed tolka detta som en anmälan?</div>
Weeee! Du kan tolka det som en anmälan. Nu gäller det bara att jag, sambo och barn håller oss friska.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag hoppar av

När jag promenerade hemåt idag så kände jag att tid och ork inte riktigt räcker till ett äventyr i Stockholm just nu. Jag använder hellre helgerna till att pusta ut lite, och riktar min energi på GothCon istället. Samt surströmmingskonventet i september (missa inte!).

Det känns perfekt att kunna ge sin plats till någon som har förutsättningar till att kunna uppskatta den mer. (Trots det kommer en del av mig fortfarande missunna er allt kul ni kommer ha)
 
Top