Nekromanti DanCon VII! (uppdaterad med fler länkar)

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,639
Location
Huddinge
Re: Tack all konventsdeltagare!

Mitt första Dancon och andra konvent någonsin.
Jag hade jätte kul och jag fick prova några nya brädspel(space alert, wings of war och BANG).Men höjdpunkten för mig var nog att få prova på "Det sjätte inseglet" som jag spelade med Genesis och Möller. helt klart min typ av spel och det var jätte synd att vi var tvungna att stressa igenom det.

Tack allesammans för att härlig dag
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Någon som saknar ett Race for the Galaxy?

Jag tycks ha blivit ett Race for the Galaxy rikare. <div>
</div> <div>Någon som saknar ett? </div>
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Tack alla konventsdeltagare!

Jag hade skitkul och fick prova massor med nya spel.
Kortspelen Bang! och Badaboom var två mycket positiva upplevelser.
Det enda som jag tyckte var synd var att vi aldrig fick igång ett varulvs-/maffia-spel.
Jag hoppas att den som hade roligast var Dante - så att han vill arrangera ett DanCon VIII nästa år.
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Re: Tack alla konventsdeltagare!

Tack Dante för ett kul konvent och chansen att demospela Trakorienspelet.
Efter fyra timmar låg Arhem i ruiner. En rollperson dog hjältedöden i kamp mot horder av odöda, en annan tog hans plats, en tredje mötte sitt öde och den fjärde seglade bort med en nyvunnen tro på livet. Väl spelat alla som deltog! Skriv gärna en rad om hur ni upplevde det hela.
Trevligt också att så många kikade in och lyssnade en stund. Kul att få ansikten på alla forumnamn. :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Någon som saknar en tröja?

Jag hittade precis en tröja som inte tillhör mig. En svart-grå stickad tröja av märket Blend med dragkedja och ljusbruna ränder på muddarna. <div>
</div> <div>Någon som saknar den? </div>
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Re: Tack alla konventsdeltagare!

Ruskigt trevligt konvent som jag nu lider sviterna av i form av huvudvärk (vänt dygn och för mycket socker) och igensvullet öga (min mycket sporadiska kattallergi bestämde sig tydligen för att slå till kring klockan halv fem på natten, trots att det då var flera timar sen jag senast gosade med katt)...

Nå; två grupper testade Null State, och jag har blivit lovade speldesignkommentarer (blir i ny tråd). För egen del upptäckte jag att reglerna verkligen gjorde sitt för SL - trots att jag kom helt förberedelselös och egentligen ganska opepp och trött så fick jag ihop två från varandra ganska skiljda scenarier. Ingen av spelargrupperna verkade tycka att det blev tråkigt, även om jag fick en eller två tankar om saker jag nog vill ändra på såhär i sista sekunden...

Jag spelade också Space Alert (ska köpas!) tre gånger (indragen av Pilzeman, tack!).

Sen... vet jag inte om jag spelade så mycket mer, faktiskt. Jag gick mest runt och snackade. Som vanligt när man samlar en massa sköna forumiter så blir samtalen många, långa och givande. Tack allesammans!

Höjdpunkten var helt klart Arfert, men för mig var det öht en kick att träffa TheSod, Eva Florén och andra forumiter jag aldrig träffat förut. Ju fler av er jag träffar på riktigt desto mer övertygad blir jag om att det här är det bästa communityt i världen. Blev lite ledsen att Persson och andra var tvungna att lämna återbud, hoppas på att kunna träffas framöver =)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Re: Tack alla konventsdeltagare!

Tack själv, Dante, för att du upplåter ditt hem åt ofantliga horder med ohängda nördar! Det var ett mycket trevligt konvent, med nya bekantskaper, gamla vänner man inte har sett på länge, och massor av spel: San JUan (känns som bara ett mindre roligt Race for the Galaxy), Ra (klart intressant), Citadels (som ju är trevligt, varför slutade vi att spela det? Jag kom dock bara tvåa med en poängs marginal och bröt därmed min winning streak), Race for the Galaxy (som alltid är kul att spela med nya människor), Kingdoms (som jag fastnade för och lär införskaffa inom kort) och Wrath of Ashardalon (trivsamt och påkostat). Det finns ju alltid folk man hade velat prata mer med och spel man hade velat testa, men det kommer fler konvent. En mycket trevlig och innehållsrik lördag hur som helst!
 

Minne

Veteran
Joined
11 Dec 2008
Messages
81
Location
Uppsala
Re: Tack alla konventsdeltagare!

Utmärkt med lite spel och lite mingel och prat som avbrott från den dagliga rutinen. I had fun! Spelade Badaboom vilket var mycket underhållande, ety jag vann trots mitt glada apterande. :gremwink:
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Tack alla konventsdeltagare!

Ja, tack för lördagen och början av söndagen, nu har jag fått mersmak för forumsevenemang och konvent, var väl en sisåsdär 15-20 år sedan det begav sig sist.

Hade gärna spelat ännu mer och pratat mer med folk, men är oerhört nöjd ändå. Många trevliga människor och speltillfällen. Den största charmen med konventet är att Dante öppnar sin dörr för människor han inte alltid har har annan garant för än deras närvaro på forumet.

Uppskattar att jag fick komma och ska garanterat skriva upp mig även nästa år.

Spelat: Citadels, Bang!, Dominion, Badaboom, Puerto Rico (halva), Race for the Galaxy (som inhoppare), Ligretto, Grass, San Juan.

Hade gärna hunnit med även: Null State (lyssnade in lite på en session och gillade vad jag såg och hörde), Trakorien (uppskattar romanen "Svavelvinter oerhört mycket och ska absolut köpa Slaktare små och Trakorienspelet när de kommer ut), Bordshockey, Ännu mer Dominion, Det däringa D&D4-spelet vad det nu hette, ett helt parti Race for the Galaxy där jag är med från början.

/johoohno - killen med ett spelöverskott (i faktiska spel) och ett spelunderskott (i faktiska tillfällen att spela dem).
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,929
Location
Nordnordost
Re: Tack alla konventsdeltagare!

Ha ögonen öppna när du köper det. Det finns två versioner, en gammal och en ny. Den nya har expansionen med från början.

Känns igen på en liten ikon nere i vänstra hörnet på lådans framsida där det står "Includes Dark City expansion".
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: Någon som saknar en tröja?

Ja, tröjan är min. Vore kul att få tillbaks den men den är egentligen sliten och avlagd.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Tack alla konventsdeltagare!

Jag hade också riktigt trevligt. Red November med Graazzt. Alla utom just Graazzt överlevde, han brann inne. Space Alert med Genesis och Pilzeman, riktigt intressant.

Wings of War, där jag fick två nerskjutningar och räddade dagen för Rumänien.

Fotografering med fyra herrar, varav minst en utan tröja, nere i källaren. Associera fritt.

Och så mot slutet, Det Sjätte Inseglet med Genesis och Lukas. Riktigt coolt, men då tyvärr stressat.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Re: Någon som saknar en tröja?

Räcker det om jag skickar den med nån som ska ner till GothCon?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Supertack till Vitulv!

Höll på att glömma. Extra tack till Vitulv som dök upp redan i fredags och hjälpte till att ställa i ordning och sen ställde sig och lagade mat åt mig och min fru.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,524
Location
En mälarö
Re: Tack alla konventsdeltagare!

Jaha, ännu ett DanCon avklarat. Hur många har jag under bältet nu? Fyra? Fem? Hursomhelst så slog jag nog denna gång något slags rekord då jag besökte konventet inte mindre än tre(!) gånger under samma dygn. Jag träffade massa forumiter, de flesta gamla bekanta nyllen men även en handfull nya. Dock så spelade jag tyvärr bara ett spel, Wrath of Ashardalon. Det var däremot ett mycket bra spel som jag gärna spelar igen. Enkelt uttryckt kan man beskriva det som ett klassiskt D&D4 Light-dungeon crawl med relativt enkla regelmekaniker som ersätter spelledaren. Kul och snabbt.

Som andra redan sagt så var det roligt att se Arfert på benen igen. Han var precis som förut, fast nu passande utrustad med en käpp att ilsket hytta mot ungdomarna med.

Slutligen, ett stort och välförtjänt tack till Dante, samt en uppmaning åt denne att se till att det i fortsättningen inte blir lika långa uppehåll mellan tillfällena för Sveriges trevligaste konvent.

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,524
Location
En mälarö
Re: Supertack till Vitulv!

Dante said:
Extra tack till Vitulv som dök upp redan i fredags och hjälpte till att ställa i ordning och sen ställde sig och lagade mat åt mig och min fru.
Ojdå! Menar du att han bara kom förbi och städade och brassade käk!?!?!? En sån kille skulle jag ha nytta av. Går han att hyra?

/Anders
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Re: Supertack till Vitulv!

Organ said:
Menar du att han bara kom förbi och städade och brassade käk!?!?!?
<div>
</div> <div>Inte nog med det, han hade även med sig en kasse bärs. </div>
 
Top