Nekromanti DanCon IV! …

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Fortskaffningsmedel

Anders (Som önskar han hade mc-kort Fast om han ber snällt kanske han får sitta på Trobergs bönpall? )
Man behöver inte kort för dem, de får inte användas på väg. Jag tänkte iofs försöka regga min som MC eller EU-moppe, så eventuellt kan jag behöva ta MC-kort.

När det gäller bönpallen så rekommenderar jag att du tar en titt till på fotona. Jag tror att det skulle bli lite väl intimt på en så liten hoj...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Slut på denna deltråd …

Nu får Anders, Anders och Andreas sluta upp att kidnappa min fina DanCon-tråd.

Sådeså!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Re: Troberg på sadeln med sitt Organ på bönpallen?

[ QUOTE ]
Låter rätt obekvämt faktiskt

[/ QUOTE ]

Inte om troberg åker baklänges. Något trafikfarligt dock :gremgrin:

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
En dåres försvarstal

Bli inte arg Dante. :gremfrown: Jag svarade på Waliums inlägg innan jag såg ditt "nu-får-ni-lägga-av-grabbar" (jag hade nattens inlägg sorterade i "senast gjorda inlägg"-ordning). Om jag sett din moderator-fot sättas ner innan hade jag naturligvis låtit bli.

/Anders (vill hålla sig väl med alla)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Ett stycke Herr Nils, närvarande!

"Men nu är det som så att har ett lätt desperat behov av att få bli El presedente och förtrycka revolutionära element i Junta. "

Ja! Junta vill åtminstone jag pröva på igen, inte minst med tanke på att jag vann första och enda gång som jag hittills har spelat. Kanske ett utmärkt tillfälle att kora forumets mest baksluga lömsking genom ett parti? :gremsmile:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Magic!

Nu var det så länge sedan jag spelade Magic så jag kommer att ta med mig en eller ett par lekar. Om någon vill så får ni gärna spela mot mig.

Jag är inte särkilt duktig, har gamla sunkiga lekar och är en dålig förlorare :gremsmile:

- VULF!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Magic!

Jag suger också, och har typ inga kort nyare än... hm... jag tror att jag har något Ice Age-kort... men det vore skitkul, så det lirar jag gärna.

Hmm... Borde kanske ta med mig några lekar av Guardians och Netrunner också. Det är två rätt roliga spel att -spela- även om de är tråkiga att bygga lekar till...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Re: Magic!

"Nu var det så länge sedan jag spelade Magic så jag kommer att ta med mig en eller ett par lekar. Om någon vill så får ni gärna spela mot mig.

Jag är inte särkilt duktig, har gamla sunkiga lekar och är en dålig förlorare :gremwink:
"
Bra, då är vi två.. :gremsmile:

/Han som bara har enfärgade lekar
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Ett stycke Herr Nils, närvarande!

Som vanligt är priset ”en säng, en själ”. Först till kvarn principen gäller.
Vad ska vi som gav bort våra själar redan förra gången göra, då?

Om jag kommer lägger jag gärna beslag på en sovplats, åtminstone mellan lördag och söndag. Jag kan ta med ett stycke gotisk arkitektur för att matcha helrustningen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Ett stycke Herr Nils, närvarande!

Förhoppningsvis så kommer inte gästerna att störas allt för mycket av guiden, då han troligen kommer att vara klädd i en 1480 gotisk helrustning hela tiden.
Jag tror att de skulle bli mer störda om du hade den andra utstyrseln som vi sett bilder på...
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Sounds Crispy

Jag är kass, har inga lekar men har lekt lite magic förut i gräset på nordenstrands kamping. Man levlar extra fort i magic där har jag hört.

Jag är inte särkilt duktig, har gamla sunkiga lekar och är en dålig förlorare
Det är lugnt, min San Ren Uke tar allt >_<
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Elit-Stockholm versus Smuts-Bonnfjärtar-unionen!

Vitulv och jag har klurat, spånat, dividerat och slagit våra kloka huvuden ihop (det gjorde ont!) för att kunna få ihop så tokhårda warbands som möjligt. Med, vad jag vet, världens bästa Dante så är jag rätt säker på att vi skulle kunna ordna en liten tävling i tävlingen; nämligen om vilken del av Sverige som kommer ta hem priset; på ena sidan vårt rikes stolta huvstad, och på andra sidan illaluktande cykelhånglare från Uppsala tillsammans med diverse annat meningslöst pack från Lindköping och... tja, var nu resten av forumets andra dyngslickare kommer ifrån. Jag bryr mig inte. Det viktiga är att ni kommer åka på lika mycket stryk som ni får av era storbönder när ni inte varit tillräckligt driftiga med att skyffla kobajs i ladorna där ni brukar arbeta.

Vitulv har spöat min magiska trio. Jepp, Lara har bitit i gräset. Det gjorde ont, men å andra sidan har den erfarenheten gjort mig många kunskaper rikare. Nu är jag värsta guldmeister 2000 och Vitulv är Dr. Überspanker. Dante är, som alla vet, hur överlägsen som helst.

Så hur skall någon fjärtbonnis ha någon chans mot huvudstadens stolthet?

Vad säger ni, era utsocknes rikesbesvikelser? Accepterar ni denna lilla tävling mitt i tävlingen? (Om inte annat så skulle det kunna göra en finalmatch desto mer spännande, där de olika sidorna hejade på respektive finalist)

/Rising
som har ett hål i hjärtat efter att ha upplevt hur Lara dog, men som å andra sidan vet att Vitulv nu kan klara av att spöa Arvidos om han skulle försöka spela med sin Moon Elf i turneringen. Personligen skall jag öva mot de gubbar som jag antar att Walium, Dnalor och Dimfrost kommer spela med...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Elit-Stockholm versus Smuts-Bonnfjärtar-unione

Låter kul! Ska vi se till att inga från samma distrikt möter varandra i första omgången, då?

Personligen skall jag öva mot de gubbar som jag antar att Walium, Dnalor och Dimfrost kommer spela med...
Åh, inte Dnalor väl? Han känner sig så utanför i hela den här minisgrejen. Han är som Karate Kid.

/Arvidos, som skrev detta med svorak, vilket tog tiiiiid...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vi bröder ifrån söder är som bestar...

Ni tror väl inte på allvar att vi kommer låta oss besegras av en inavlad hemvärnsman och hans fjolliga halvapa till flickvän? :gremlaugh:

Dante däremot är snäll så honom kan jag tänka mig att låta vinna så att det blir fler DanCon.

Det finns ingen plan i världen som kan besgra Hook Horrorn så det är lika bra att ni smälter ner era värdelösa figurer till varsin uppsättning lösnäsor iställer era pajasar.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Bearnie vill komma! ANT

Om han får...

(Dante kanske infört förbud mot idioter numera)

Jag måste fråga mamma om lov först också.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Klart han får …

Både Vitulv och Chrull får ju komma … :gremgrin:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Vilka spelar vad?

Jag vill lira Junta.

Den här gången ska jag dock inte föreslå Herr Nils som president... :gremooo:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Vilka spelar vad?

Den här gången ska jag dock inte föreslå Herr Nils som president...
Och hur fanken kom du på den iden förra gången? Det är ju som att föreslå Hitler som president för Israel eller att föreslå Jack the Ripper som barberare.
 
Top