Nekromanti DanCon IV! …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
DanCon IV</font size>

När börjar det?
DanCon IV är tänkt att gå av stapeln lördag 5 mars. Ni kan börja droppa in från klockan 10 på förmiddagen; vi lägger av när ingen orkar stå upp längre.

Vad händer?
Ingen aning egentligen, annat än att vi kommer att spela en jävelusisk massa spel under ungefär ett dygn.

Om tillräckligt många är intresserade tänkte jag anordna FM i D&D Miniatures. Regler för hur detta går till kommer senare.

Konventets höjdpunkt blir som vanligt frågespelet The Amazing Magic Robot.

Vad kostar det?
Inte en spänn!

Finns det sovplatser?
Jodå, sådana finns. Jag kan själv inhysa upp till fem personer; andra godhjärtade stockholmsforumiter brukar kunna ställa upp med sovplatser. Hör av er i god tid och ange att ni behöver någonstans att sova så försöker vi ordna det på något sätt.

Vad bör jag tänka på?
Är du kattallergiker bör du ta med dig ordentligt med antikattknarksprej eftersom hela tre katter lever på konventsområdet. Den som vill övernatta bör ta med sig sovsäck och liggunderlag då jag inte kan garantera att madrasserna räcker till alla.

Mat, dryck och tilltugg kan inhandlas i en närliggande Vi(vo)-butik (öppet till 21.00). I närområdet finns dessutom två pizzerior, en McDonalds och en kinesrestaurang som säljer mat för avhämtning. Jag är osäker på huruvida pizzeriorna accepterar kortbetalning, så medtag kontanter i tillräcklig mängd.

Har du ett knasigt/roligt/coolt spel hemma? Tag med det!

Hur tar jag mig till konventet?
Vägbeskrivning och karta e-postas till de som anmäler sig.

Får jag komma?
Klart du får!

Hur anmäler jag mig?
Besvara denna inbjudan och tala om att du kommer. På grund av att mitt hus är av en begränsad storlek kan DanCon IV tyvärr inte ta emot fler än 30 personer. Först till kvarn …

Varmt välkomna!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag kommer!

Nått knasigt spel har jag inte, men jag kan tänka mig att spelleda lite... kanske... ööööhhhmmm... nått konsigt. Ska kolla i hyllorna.

Men! Om det är så att det blir för många som anmäler sig, kan jag tänka mig att lämna min plats till någon annan som inte varit på ett DanCon förut!

M.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Okej... Jag kommer, om jag får. Jag måste ju dyka upp på någon större forumsträff någon gång... Kul kul... Ser fram emot mycket mysipysi.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Jag kommer om jag kan. Om det visar sig att jag inte får tag på en billig båtbiljett skulle jag uppskatta om någon möter mig i hamnen med en livboj och en handduk.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Linköpingsgänget

Om inget allvarligt händer så dyker jag upp.. Vilka mer från Lin- och Norrköping kommer att dyka upp? Rätt skönt om vi kunde samåka och leka lekar, sjunga hejaramsor och kanske spela lite.... Flux.. *suckar* ...på färden upp till DanCon..

Om Linköpingsborna känner för att vallfärda till Norrköping så skulle jag kunna fixa en husbil (free of charge, förutom bensinpengar), vilket skulle kunna ge 4-8 sovplatser mer (5 är väl tänkt ska gå in)..

/Han som som vet var man kan ställa bilar gratis i Norrköping
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag kommer! [ANT]

Med ohämmad skadeglädje, tillochmed! Man kan ju inte missa The Amazing Magic Robot och Professor... öh... indström? Bergman? Äh, professorn!
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Count me in. [NT]

Undrar om dante har en varsin kvinna med bröst och höfter till de som kommer, eller om han har dem för sig själv.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
Re: Count me in. [NT]

Nä, det får du ta med dig själv.

Glömde jag nämna att det är en parmiddag?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag kommer...

...Nog med största sannolikhet om det går att samåka så det inte kostar 400 spänn resa. :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Im so there, you don't even know Im there!

Jag är totalt DÄR!

Twilight Imperium är skitdyrt och skitbra. Är det någon som känner för att spela några timmar rymdkrig/rymdpolitik? Då vet jag om jag ska köpa spelet snabbt. Isåfall kan man plugga/kolla in reglerna här!

Annars tänker jag nischa in mig på samberättarmannen. Upp till tre samberättarspel utlovas! Och minis!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Äsch, erkänn...

He heh... Jo, det är lockande, fast nu har ju alla gibbering moutherfuckers handlat så himla många gubbar att jag förmodligen inte har en tjalle längre.

Men mest är jag sugen på att få träffa alla mina vänner på forumet (yeah, right).

/Rising
som fortfarande tycker att Dante borde ändra sitt inlägg i stil med typ "vem vill komma på nakenkalas hemma hos min granne?" eftersom det skulle se så kul ut med alla som redan svarat och... nähä? Ingen som tycker det är kul? Okej, jag lägger mig nu...
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Haul and pull up mi selectah!

Joakim Menelik I och hans funky jive ass kommer definitivt!
Om någon är sugen så kanske det blir lite spelande av Pimps, Players and Private Eyes.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
I'm so in I may never get back out [NT]

NT = Neutered Tyrant


/Feliath - spelinator
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Hm.

Tja, jag har redan påpekat att jag inte kommer komma, men jag ska inte vara omöjlig. Jag kör ett Rising-kanske på den här. Alltså, det finne en ytte-pytte-chans att jag har vägarna förbi, typ 4-5%, men det sannolikaste är nog att jag i framtiden inte kommer kunna skryta med att jag varit på alla DanCon länge.

Så, öh... Om ni sparar 4-5% av en plats så går det väl jämnt ut.

/Mask - men jag är inte bitter :gremsuck:
 
Top