Nekromanti DanCon IV! …

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Ytterligare reservationer

('Reservationer' som i 'saker som kan göra att jag inte kan komma', alltså. Inte som i 'är det okej om min låtsaskompis Albert och två finska fyllon som jag träffar på båten också kommer?')

Det har visat sig att jag ska tenta om medeltidens konst den åttonde mars, så om jag kommer (och notera att 'om'et är kursivt) får någon se till att snacka medeltid med mig åtminstone en gång i timmen. Blir det väldigt mycket folk kan du nog erbjuda någon annan åtminstone halva min plats.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Linköpingsgänget

Om Linköpingsborna känner för att vallfärda till Norrköping så skulle jag kunna fixa en husbil (free of charge, förutom bensinpengar), vilket skulle kunna ge 4-8 sovplatser mer (5 är väl tänkt ska gå in)..
Låter ju bra. Kör du bilen i så fall?


/Dimfrost
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Re: DanCon IV! ?

Fel datum för mig, annars skulle jag krossat era ynkliga minis med min mini!



En bild till där det finns en person (inte jag) med som storleksreferens.



Muhaha! Kanske till sommaren?

My mini fu is mightier than your (och mer asiatisk)!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Jag kommer att sparka mig själv så in i h-e hårt i röven om jag struntar i det första DanCon som jag haft chans att gå på, så det är väl bäst jag kommer. :gremwink: Har tyvärr inga knasiga spel (eller räknas TP?) bara vanliga rollspel. Tar dock gärna med så böcker finns om nån tänker köra Skymningshem, Feng Shui, D&D 3.0, M&M eller CoC.

Om jag behöver sovplats beror helt på hur tågen går (m.a.o. går det några när vi är klara). Ska kolla tabeller när jag har karta och campusdator med acceptabel uppkopplingshastighet.

Karta uppskattas som sagt. Underteckad har gått vilse i receptioner förut.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Japp.. Den är enkel att köra [NT]

Jag är grym på att läsa kartor. Vanligtvis behöver jag göra det samtidigt som jag kör, eftersom jag brukar vara den ende med körkort och den ende med lokalsinne (och då syftar jag inte på någon här i trakterna, utan lite diverse lösa magicspelare), så det känns lyxigt att kunna göra det i lugn och ro :gremsmile:


/Dimfrost
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Linköpingsgänget

Det var ju det fetaste hittills. Jag ska lätta hänga på. Trygg-Torkel är det perfekta tidsfördrivet när det gäller långa bilfärder. Dessutom kommer jag att ta med mig min digitalkamera och dokumentera hela spektaklet.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Om det fortfarande...

...finns plats så dyker jag gärna upp tillsammans med mina polare Hook Horror och Urthok. :gremsmile:
FM i minis kan jag ju helt enkelt inte missa.
Om det behövs mer arrangemang så kan jag tänka mig att förbereda något litet scenario i stil med det till M:UA:s spelledarskärm.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Bassen ska pussas

med sin fru och komer alltså inte!

Onödigt att posta kanske? Jag vill bara med denna post göra det klart att det här DanCon är ytterligare ett tillfälle som jag gärna vill delta i men inte kan.

För det verkar såå coolt.

/Basse, som i sin paranoida enstörighet kan se hur alla forumiter tar fram sina almanackor för att hitta de få tillfällen som alla kan UTOM Basenanji...
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Tar du en sväng förbi Växjö också? ;)

Om jag tar tåget till Stockholm kanske vi kan mötas upp på något sätt iaf? Vore tråkigt att missa ännu en forumsträff. Jag meddelar om jag kommer inom en vecka, så får vi se (om det finns några platser kvar då. Detta verkar bli en populär tillställning).
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Tretton platser kvar …

Sjutton personer har anmält sig (om jag räknar Kvante och Muggas som halva personer), vilket innebär att tretton platser står till förfogande.

Jag tycker gott att Basse kan ta med sin fru till DanCon och pussa på henne där. Själv skickar jag bort min fru för att i stället fylla huset med nördar och speljunkies – jag borde söka hjälp.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,516
Location
En mälarö
Fortskaffningsmedel

Fan Troberg, menar du att du faktiskt äger fordonet i fråga eller jajvar du våra arslen?

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,516
Location
En mälarö
Organ hugger två platser + fråga

Jag kommer! Som bonus (två deltagare för priset av en) kommer jag att ta med mig min hustru. Det finns en LITEN chans att vårt uppdykande blir först på eftermidagen men jag tror att vi knackar på dörren vid 10-rycket som alla andra. Hur är det med bilparkering i området?

/Anders (som tycker detta skall bli stenkul) :gremgrin:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Tio platser kvar + svar …

Kul, kul!

Antalet lediga platser krymper snabbt som … nånting som krymper snabbt.

Bilen kan man ställa på gatan utanför. Jag föredrar faktiskt detta framför att ni tar med den in.
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Klart Lambi ska ha ett DanCon...

Jag har visst internetuppkoppling... när jag sitter i skolan. Tele2 kopplar upp mig idag (andra "vi lovar" gillt kanske?) så då blir jag också en fullvärdig mänsklig varelse. Min dator ser så ledsen ut utan internet ._.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Fråga om spel

förra gången släpade jag ju med mig min Xbox. vilket var roligt för att vi kunde skjuta ned varandra med flygplan och grejjer. Ska jag göra samma sak igen? ska jag dessutom ta med mig min Gamecube så vi kan spöa varandra i mario kart?

finns det något intresse, och om dante tycker att det är en bra grejj så kan jag göra det, annars så skiter jag i det. de är rätt tunga att släpa på (och dessutom måste jag försöka ragga upp två xbox-kontrollers till)

Jag tänkte, jag lovar inget, men jag tänkte spelleda ett scenario i något konstigt spel. Får se vad det blir om det blir. men antagligen så blir det något. Och när det är klart tar jag emot anmälningar till något :gremsmile:

chrull
 
Top