Nekromanti DanCon IV! …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Svar om spel …

Det räcker nog om du tar med dig en av maskinerna (gärna X-boxen så man får lire lite Crimson Skies).

Jag har ju en PS2 med fyra handkontroller, Micro Maniacs, RC Revenge, Crash Nitro-kart och annat.

Och ett bordshockeyspel (i vilket jag för övrigt är obesegrad DanCon-mästare).
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Regler för FM i D&D Miniatures 2005 (ändrad)…

Regler för FM i D&D Miniatures 2005</font size>

Warbands
Varje deltagare tar med sitt eget warband samt en entry tile och tre terrain tiles.

Warbandet ska konstrueras enligt de officiella reglerna (inklusive errata) och får inte kosta mer än 100 poäng. Ingen enskild figur får kosta mer än 70 poäng. Warbandet får bestå av högst 12 figurer.

Om en spelares warband bryter mot dessa regler, diskvalificeras denne från turneringen. Om kostnaden överstiger 100 poäng men warbandet i övrigt är konstruerat enligt reglerna, får spelaren ta bort valfri(a) figur(er) tills kostnaden är 100 poäng eller mindre.

Figurer och tiles får inte bytas ut under turneringens gång – samma warband och tiles ska användas i alla matcher.

Alla warbands hålls hemliga tills turneringen börjar.

Gruppspel
Först blir det gruppspel. Beroende på hur många som anmäler sig kan det bli en, två, eller flera grupper (som utses genom lottning). Varje spelare möter alla andra spelare i samma grupp (med två grupper om fyra spelare blir det alltså sammanlagt tolv matcher). Matcherna spelas mellan två motståndare enligt quick strike-reglerna. Victory points delas ut för besegrade motståndare. Vinnaren i varje grupp går automatiskt vidare till semi-final. Övriga deltagare kan gå vidare på poäng.

Semi-final
De fyra spelare som gått vidare från gruppspelet lottas till semi-final 1 eller 2. Matcherna spelas enligt standardreglerna. Vinnarna går vidare till final.

Final
De två spelare som gått vidare från semi-finalerna möts i den gastkramande finalen. Matchen spelas enligt standardreglerna. Vinnaren är bäst och kan titulera sig forumsmästare i D&D Miniatures.

Övrigt
Det är kanonbra om ni som tänkt ställa upp meddelar mig så fort som möjligt (anmäl er genom att svara på detta inlägg, så kan alla se vilka som deltar). Dessutom är det bra om ni kan dyka upp tidigt på DanCon IV – jag misstänker att det kan ta tid att genomföra alla dessa matcher, även om vi kan ha flera bord igång samtidigt.

Läs gärna den officiella D&D Miniatures FAQ:n, så minimerar vi antalet regeltolkningsfrågor.

Ändring
Eftersom Fisring och Larvidos är såna losers och inte vågar lira med 200-poängs warbands ändrar jag härmed till 100 poäng som maxkostnad.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag är såklart med..

Men är 200 poäng öppet för diskussion? De flesta av oss (Jag, Dnalor, walium, Dimfrost) är rätt nya på minis, och iallafall jag har bara planerat ett hundrapoängsband.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Jag är såklart med..

du har nästan en månad på dig att planera ett 200-band. så varför gnälla? :gremgrin:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Därför:

Det är inte så mycket planerandet som att jag inte har så många figurer. Och så är jag pank. :gremtongue:

Det är det jag menar med att vi är nya på minis - få gubbar.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
då blir det xboxen då... [ant]

och jag köper nog två kontrollers till...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
nej.

ska jag skriva ett ordentligt scenario och sånt så föredrar jag att göra det till ett spel jag har, känner till någorlunda och så.

om du ger mig ett DE så kanske jag kan tänka på saken.

chrull
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Knutsson, Ugglan. Knutsson. (nt)

NT = Narig Transperson
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag dyker ganska säkert upp, om jag så ska lifta ner och käka bark. Tar även med min lilla lila lekväska sprängfylld med knasiga spel, samt ett stycke skrytleksak som ni kan få pilla på om ni inte har alltför oljiga eller klåfingriga fingrar. =]
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Sovning

För övrigt skulle jag förstås må bra av någonstans att sova om det råkar finnas ett ledigt hörn. Fast det är inget krav eller så.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Räkna med Snigel [ANT]

Så länge jag kan fixa ett bra sätt att ta mig dit på, men det ska nog inte vara några problem. Åka med Han, kanske?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Regler för FM i D&D Miniatures 2005 …

Det blir nog du och Vitulv en gång till, i så fall. Eventuellt med Seter och... Tyr? om de har många gubbar. Ska jag bygga ett 200-poängsband i nuläget så måste jag använda nästan alla gubbar i CG som jag har, eller använda CE-gubbar jag absolut inte vill spela med.

Nu kommer jag kanske köpa lite nya gubbar innan dess, men jag lånar hellre ut några pjäser till Arvidos och ser om han kan bygga ett tufft CG-band på 200 poäng än att behöva spela med en massa muppsorz-figurer och förlora som skit på grund av rent ekonomiskt underläge.

I en 100-poängsturnering så skulle jag däremot förstås slakta er allihopa för att sedan tonsätta era undanflykter till en kampsång som jag skulle dansa cha-cha till ända fram till midnatt.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Memoir 44

Jag har tokfastnat för Memoir 44 och undrar om det finns någon som är intresserad av att spela ett par snabba omgångar på DanCon?

För den som undrar vad 17 det är för nått kan jag berätta att det är ett ultrasnabbt (ett parti tar ca 30-60 min inkl. uppställning av brädet) och ultraenkelt (det tar endast ett par minuter att sätta sig in i spelet tillräckligt för att kunna spela obehindrat) WW2-brädspel.

Mer info kan hittas på http://www.memoir44.com

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Re: Jag är på. [NT]

Schysst! :gremgrin: Har du testat det tidigare? Har Storuggla?

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Vilka spelar vad?

Är det någon som på rak arm kan tala om vilka spel de tänker ta med sig, och/eller kommer vilja spela?

/Anders
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Vilka spelar vad?

Jag kommer nog ta med mig de flesta av Looney Labs spel, samt kanske Diceland och Fight Ball från Cheapass Games. Sen kan jag ta med mig önskemål från min spellista.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Re: Vilka spelar vad?

jag tar med mig;
Pimps, Players & Private Eyes; mitt och Jonas blaxploitation-rollspel.
Carcassone; bygga-borg-brädspelet som är jurassic kul!
Baron Munchausen RPG; ... och eventuellt lite vin kanske. Helt enormt kul rollspel.

Jag kommer vara sugen på att lira allt!
 
Top