Nekromanti Då är det snart dax igen

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vilja, Våld & Vacelin !!

Ja, jo.. Tänd & tänd är jag ju...
Som sagt, lathet är väll närmare sanningen...
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Självklart.

"Max (Morgoth) vet jag inte hur det är med, men han verkar inte så stark, så.."

Jag kan ju inte lova något, då jag inte vet när, hur eller varför, men det låter tillräckligt intressant för att jag kan paddla dit med mitt feta arsle någon gång inom en längre tid (läs: aldrig :gremwink:).

Bara Ugglis left to go, då... =)
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Lite snack och frågor...

Precis! Jag tycker det är jättebra! Roligast skulle det ju vara om det koma rätt så mycket folk... HUr många har de varit på de tidigare träffarna? Och en inte allt för obefogad fråga då jag är rätt så ny på det här forumet... Vad gör man på en forumsträff?!

Själv skulle jag gärna se nån sorts debatt mellan Rising och Krille :gremlaugh:

När ändå ämnet är uppe, när blir det av skulle du tro? Och kommer det att gå att köpa forumströjor eller är det förslaget nerlagt? Om de kommer vore det ju kanon att ha sin forumströja på forumsträffen! :gremwink:

/Herr Balderk. som längtar till sitt första konvent: SnöKon här i umeå första helgen i Januari... :gremsmile:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Vilja, Våld & Vacelin !!

Kom igen nu! :gremsmile:
Jag är också lat, men det är inte alltid rätt situation för att vara det! Ibland måste man bekämpa sin lathet genom att göra något man inte vanligtvis skulle göra! :gremwink:

Tänk vilken potential det finns att det blir roligt! Fast ju färre som kommer...

/Herr Balderk, försöker få folk att besöka hans vackra hemstad (Även om den inte är så vacker på vintern, nej sommaren! Då ni! Då ger den skäl för namnet Björkarnas Stad! (vilket inte är något Bullshit, finns minst en björk på varje gata, i alla fall i de lite mer centrala delarna.))
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Okey !!

Now we talking !! :gremwink:
Ok, om jag säger så här... har väll egentligen 2 anledningar att åka till Umeå... Dels en forumträff & den andra anledningen är att jag har en jäkligt god vän däruppe i norrlandet !! :gremwink:
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Annars så tycker jag...

Tänk er, ni kan möta den riktige Troberg, livs levande! Tänk så avundsjuka era kompisar kommer att bli!!!
Det är nästan så jag nappar direkt. :gremwink: Vad ska du bo i Borlänge för? :gremmad:

/Black Dwarf, som inte har nån aning om var Borlänge ligger, förutom att det är längre från Finland än Umeå.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Geografilektion

Black Dwarf, som inte har nån aning om var Borlänge ligger, förutom att det är längre från Finland än Umeå.
250 km nordväst om stockholm. Bara följ skyltarna mot Mora tills någon försöker råna dig så är du framme...
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Lite snack och frågor...

Vad man gör på en forumträff... sist så skade man hand med folk, pratade, fikade och åt tårta som Gardener bjöd på (tack Gard).

Nu råkar det vara så att jag har fullt upp med skola och sådant så forumträffplanerna ligger lite i dvala, men jag skall försöka fixa någon lokal på campusområdet i Umeå, det borde inte vara alltför svårt tror jag om man hittar någon trevlig person som är medlem i något av sexmästerierna där uppe. Kanske kan muta med lite "patchar" som dom kan sy fast på overallerna :gremlaugh:.

Tröjorna har det inte hänt så mycket med de heller. För det första skall det ju finnas ett intresse för folk att finansiera dem. Vill ingen betala i förväg så måste man nog gå till väga att man får "låna" kapital från Codex mot att de får en text på tröjan ifall de ens går med på det. Det är också andra frågan, vad skall det vara för tryck på tröjorna. Det har föreslagits (och som jag tycker är det bästa hittils) ett enkelt tryck där det står www.rollspel.nu och inte mycket mer.

/Seinet Wintermute - Skall ha projekthandledning i C++ nu
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Lite snack och frågor...

Hur mycket folk var det på de gammla forums-träffarna då? var det typ tio pers eller... :gremsmile:

Angående tröjorna skulle jag gärna he mitt användarnamn tryckt på (helst utan det urdumma understrecket)... Men det kanske är svårt? Just användarnamnet var nog det jag gillade mest med hela idén...

/Herr Balderk
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Lite snack och frågor...

Till första träffen, som hölls i Neogames lokaler i Göteborg, var det 12 personer som kom, mer om vad som hände kan du läsa i denna artikel. Den andra träffen hölls på Absolut Spel i Stockholm och till den kom det cirka 30+ pers eller något sådant. Detta baserat på att jag köpte 30 papptallrikar och jag själv, samt en av ägarna till Absolut Spel, fick äta utan tallrik...

Att lägga till namn till tröjorna verkade ju bli väldigt dyrt. Men det kanske är möjligt, att de som vill betala 50 spänn extra får sitt namn broderat. Kommer inte ihåg exakta priserna nu, men nåt i den stilen var det.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Lite snack och frågor...

ja det verkade lite trevligt faktiskt, även om det var lite folk. Den i stockholm kanske var roligare?

Kommer forumträffen anordnas i samband med SnöKon eller? före, efter eller under snöKon?

/Herr Balderk, kommer på forumträffen i alla fall. (Fast hans kompisar gillar det inte :gremsmile: )
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Näää....

Umeå ligger ju på andra sidan jorden! Hur ska fattiga studenter ha råd att ta sig dit? :gremfrown: Vad är det för fel på Linköping om jag får fråga?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Linköping I say!

Finns det inte möjlighet att ordna något i Linköping, kanske i anslutning till Lincon?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Näää....

Det kostar ju inte så mycket att sätta sig på ett plan och flyga hit. Från Stockhol kostar det väl mindre än 300-spänn. kanske lite mycket för en forumsträff, men (jag tror) att konventet SnöKon kommer att hållas samtidigt (tror det skulle vara i samband med det iaf... vet inte...) annars får du väl vänta till någon anordnar en inofficiell forumträff nära dig. troberg skulle ju anordna en i Borlänge... har du långt dit?

/Herr Balderk, skulle gärna se walium på forumträffen i Umeå :gremsmirk:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Annars så tycker jag...

"Tänk er, ni kan möta den riktige Troberg, livs levande! Tänk så avundsjuka era kompisar kommer att bli!!! "

Det förutsätter att vi överlever länge nog för att kunna berätta för dem. :gremlaugh:
Var ligger Borlänge i förhållande till Linköping och hur långt tid skulle det ta att transportera sig dit därifrån?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Linköping I say!

Det är bara att fixa! Det har varit planer på att hålla en där, men det föll på att vi inte hade någon lokal, eller någon som kunde anordna det hela.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Näää....

"Från Stockhol kostar det väl mindre än 300-spänn."

Kanske det, men det tar cirka två timmar att åka tåg till dit ifrån Linkeboda, om inte mer. Väldigt mycket krångel för en dag eller en helg, särskilt om det sedan visar sig att det inte dyker upp mer än sex personer som man knappt hört talas om.

-Wert2335, så det var du som skrev det där inlägget om de orealistiska med att dvärgar saknar huggtänder för två år sedan. Jaha, där ser man....

"Herr Balderk, skulle gärna se walium på forumträffen i Umeå "

Jag vill inte krossa dina illusioner. Den verklige walium är mycket tråkigare och blygare än den beryktade forum-walium. Dessutom har jag hört att det finns köttätande renar i Norrland. :gremsmile:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Linköping I say!

Nästa gång kanske? Gärna i samband med LinCon... Då kanske man får anledning att resa dit... linCon vore nästan trevligt... gäller bara att ha nån att spela med vilket kan bli svårt...

/Herr Balderk, nöjer sig förmodligen med Umeå
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tygmärke

Vi galna studenter springer ju omkring med allsköns festliga tygmärken på våra vinstinkande overaller. Hade det inte gått att sy upp ett särskilt forumsmärke? Det borde bli billigare om än inte lika häftigt som en t-shirt. Jag har för mig att "Dragons Den" här i stan har egna märken.
 
Top