Nekromanti Då är det snart dax igen

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Att kora herr eller fru 4000 här på forumet. Undra vad denne kommer att heta, kommer denne någonsin att göra några inlägg eller kommer denne orsaka forumets undergång eller i framtiden slå Krille i att ha gjort flest inlägg? Ja frågorna är många just nu och svaren få angående vem som kommer bli medlem 4000.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Vadå? Gardener och Vindhand har ju redan över 4000 inlägg var. Den som ligger närmast sen är Arvidos, på 3989 inlägg, och jag tror inte att någon kan/orkar köra om honom i antal inlägg. Allra minst jag.

/Skuggvarg - som ändå skriver förbannat mycket, tycker han själv och många andra
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
forumsmedlem 4000.

"Vadå? Gardener och Vindhand har ju redan över 4000 inlägg var. Den som ligger närmast sen är Arvidos, på 3989 inlägg, och jag tror inte att någon kan/orkar köra om honom i antal inlägg. Allra minst jag."

Jag menade inte antal inlägg utan att vi snart är 4000 registrerade medlemar här på forumet. får tydligen förtydliga mitt inlägg så att fler inte missupfattar det :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
KulKul !!

Se där ja !!
Inte illa, nästan 4000 använadre.. Inte illa..
Håller med dig om att fösöka slå Krille i antal inlägg... Det blir nog SVÅRT i många avseenden... :gremgrin:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Ja frågorna är många just nu och svaren få angående vem som kommer bli medlem 4000. "

Personligen hoppas jag att medlem 4000 är en handlingskraftig och aktiv tjej som kommer att erbjuda många intressanta rollspelsdebatter. Sådana medlemmar hade vi behövt några fler av. Men chansen är väl större att det blir någon stackars förskrämd 12-åring som skriver två inlägg där han undrar varför han bara är grisodlare för att sedan fly i vild skräck när "stora stygga Krille monstret" låser hans tråd. :gremlaugh:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Aktiva forumiter

Fast jag undra hur många av de användarna som faktiskt är aktiva.

Jag såg nån gång jag hade tråkigt att det fanns 63-65 sidor med användare som gjort 0 inlägg... sedan fortsatte det med de som gjort ett och två... undrar om det ens är mycket mer än 1000 som skriver någorlunda aktivt...

/Hr Balderk
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Aktiva forumiter

640 användare har loggat in den senaste månaden.
Då kan vi säga att det finns 640 aktiva användare. Visserligen, en del loggade in senaste månaden och skrev ett inlägg för att sedan sticka.. Nåja. (Och för att man loggar in behöver det inte betyda att man skriver något.)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Aktiva forumiter

Det tycker jag ändå är förvånansvärt mycket. Är det information som bara aminstratörerna/moderatorerna har tillgång till?

För övrigt drar jag mitt strå till stacken. Ni tittar just nu på forumets nyaste magiker. Jag slog avatarex med en noslängd.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Aktiva forumiter

Om man säger så här..
man känner ju igen de som oftast är inloggade & dit kan jag väll räkna ett X antal.. fast det är en hel del "nya" anvädaren som man inte känner igen åxå !
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: forumsmedlem 4000.

Det var inte underförstått att du menade medlem 4000, särskilt inte med tanke på att Krille nyss gratulerades för att ha gjort 10000 inlägg. Därav kom min association.

/Skuggvarg
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: forumsmedlem 4000.

"Det var inte underförstått att du menade medlem 4000"

Det var det faktiskt. En undran som "kommer denne någonsin att göra några inlägg" tyder ganska starkt på att det är en ny medlem det gäller, och inte någon som redan gjort flera tusen inlägg.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: forumsmedlem 4000.

Okej, det kanske det var, men jag missförstod det i alla fall.

/Skuggvarg - offpist (som pissed off, fast värre)
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Aktiva forumiter

Sedan får man också tänka på att man inte kollar alla forum. Om jag skulle få för mig att gå in på Gondica- forumet så skulle jag säkert se en massa aktiva användare som jag aldrig har sett, till och med folk som har hög titel (som exemple kan jag ta den avstängde Silversurfarn, tills nån nämnde han i en tråd hade jag ingen aning om vem det var...)...

tycker siffran verkar vara ganska rimlig faktiskt.

/Herr Balderk, som hoppas att siten en dag har lika många unika inloggningar som lunarstorm :gremsmile: Vad var det dom had såg jag? 1,7 miljoner tror jag att det var... huga!
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Aktiva forumiter

hoppas att siten en dag har lika många unika inloggningar som lunarstorm
Det hoppas inte jag, för det skulle innebära att antalet användare skulle öka med några tusen procent, och då skulle jag få sitta här dygnet runt för att hinna med att sätta mig in i alla intressanta diskussioner, och det skulle inte vara nyttigt.

/Skuggvarg - spenderar oftast minst två timmar på forumet per dag och hinner ändå inte med allt han vill
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: forumsmedlem 4000.

"som pissed off, fast värre"

Var det något jag sade? Jag försökte att vara snäll :gremfrown:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Aktiva forumiter

Nej där var jag ironisk. Jag spenderar vanligen ungefär fyra timmar på forumet om jag inte har något annat jag måste prioritera. Tycker det också är lite mysigare här när det inte är så många användare, man kan lättare bekanta sig lite med andra forumiter då, det blir helt enkelt en lite intimare känsla, om det var hundratusentals aktiva användare skulle forumet bli mycket mera anonymt! Och det skulle vara trist.

/Herr balderk skrev just det 600:e inlägget
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Aktiva forumiter

Håller med dig att det är roligt att man lär käänna de som är på forumet. Men samtidigt så är det skoj att sidan växer såpass som den gör... Sånt är ju alltid skoj !

Sen att man hänger här ett X antal timmar är ju en helt annan sak... :gremgrin:
 
Top