Nekromanti Då är det snart dax igen

Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: forumsmedlem 4000.

Var det något jag sade? Jag försökte att vara snäll
Tror du kan vara lugn. Det var nog mina inlägg på rollspelarkultur-forumet, som fick Svargen att gläfsa till :gremgrin:

/Black Dwarf, vet hur man retar människor till vanvett.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: forumsmedlem 4000.

Det var dels det faktum att jag missförstod ursprungsfrågan och tyckte att det inte var underförstått att det handlade om medlem 4000, och då kände jag mig på något sätt tillrättavisad när du sa att det var underförstått. Men det var också, som Blackie påpekade, hans aktiviteter i det andra forumet som retade mig lite.
Rent generellt har mitt liv dock inte varit så bra de två senaste dagarna, vilket naturligtvis gjorde sitt till. Idag är det betydligt bättre.
Jag ber om ursäkt.

/Skuggvarg
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Forumsträff någon?

det blir helt enkelt en lite intimare känsla

Mysa? :gremlaugh:

Fasen, kan vi inte ordna en Forumit Träff någonstans i
Värmland någon gång?

/Alexander Gyhlesten
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Forumsträff någon?

"Fasen, kan vi inte ordna en Forumit Träff någonstans i "

Måste det vara i Värmland? Något som vet vilket landskap som Linköping ligger i? :gremsmile:
Jag befinner mig numera i nedre Norrland eller mellan-Sverige som somliga tydligen kallar det och ser gärna att eventuella träffar blir i den regionen.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Nu är det dags! Och vinnaren är.....

....den fantastiske Jinxo! Grattis till forumets nyaste medlem.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag är med !!

Det skulle ju vara skitskoj att vara med på en forumträff !!
Har ju inte träffat så många från rollspel.nu. Den ende är ju Targon som jag har träffat & spelar med nu för tiden.
Sen att vi är några som spelar Tribe 8 med några härifrån är ju åxå skoj !
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Forumsträff någon?

En forumsträff är tydligen på gång. Fast i Umeå, i alla fall enligt Seinet som behandlar ärendet...

Ni kan ju läsa den här tråden om ni inte tror mig...

/Herr Balderk, informerar
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Jag är med !!

Jo, jag skulle nog också fara på en forumträff om jag fick chansen (vilket jag kommer att få nu när det blir av i Umeå, min fina hemstad..). Frågan är bara hur många som skulle komma på en sådan när det är här...

/Herr Balderk, loggar ut
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Inte många, troligtvis...

Hmmm, skulle nog ro att det inte skulle komma SÅ många.. De som skulle komma är nog de som bor däruppe i norrlandet... :gremgrin:
Skulle nog sattsa på att det vore smidigast att ha det hyfsat mitt i landet..
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Forumsträff någon?

Östergötland heter det... :gremtongue:

Linköping vore väldigt stabilt för då skulle jag nog kunna vara med... :gremlaugh:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Inte många, troligtvis...

Det bor ganska många aktiva däruppe, så det skulle nog kunna komma en del, dessutom är det väldigt billigt och enkelt för ungdomar att hoppa på ett flyg för att ta sig dit. Man kan faktiskt resa även om man skulle råka bo i mälardalen. Faktiskt. Dessutom har vi redan haft en träff i Stockholm och en i Göteborg, så är det inte dags att låta folk i de norra delarna av landet få en chans att träffas utan att behöva resa 100 mil?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Annars så tycker jag...

...att man kunde anordna mindre träffar lite mer utspritt.

Själv är jag för lat för att resa över halva landet (eller sträcka mig efter fjärrkontrollen för den delen), jag tror många tycker likadant.

Om man i stället anordnade små, informella träffar lokalt, där man kan snacka lite och sedan spela lite så tror jag att det skulle kunna vara lättare att komma sig för det. OK, man kanske inte får träffa alla forumspersonligheter (tolka det ordet hur ni vill...), men det är ändå inte dåligt.

Det kan ju dessutom kanske fungera som ett förstadium till en större träff genom att man lär känna folk att samarrangera transporter med och sånt.

Att det dessutom kan vara ett tillfälle att utvidga/variera sin vanliga spelgrupp är ju aldrig fel.

Jag skulle kunna tänka mig att hålla med plats och min egen närvaro för de som är beredda att ta sig till Borlänge. Jag har plats för upp till fyra spelgrupper hemma, vilket borde vara tillräckligt.

Synpunkter?
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Re: Inte många, troligtvis...

Umeå är ganska mitt i landet, eller var det kanske Östersund som låg mitt i landet.

Hur som helst är en bilfärd på 4 timmar inte så farligt.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Annars så tycker jag...

Som jag brukar säga varje gång diskussionen kommer upp: Det är inget som hindrar er att anordna träffar själva! Vi har inte möjlighet att ordna träffar överallt i Sverige, eller så väldigt ofta, men om någon vill anordna en träff så är det bara att göra. Om info om träffen skickas in till oss så lägger vi även upp det på siten så att alla kan se. Svårare än så är det inte.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Re: Inte många, troligtvis...

Umeå är ganska mitt i landet, eller var det kanske Östersund som låg mitt i landet.
Fast knappast i befolkningstyngdpunkten...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Re: Annars så tycker jag...

Som jag brukar säga varje gång diskussionen kommer upp: Det är inget som hindrar er att anordna träffar själva! Vi har inte möjlighet att ordna träffar överallt i Sverige, eller så väldigt ofta, men om någon vill anordna en träff så är det bara att göra. Om info om träffen skickas in till oss så lägger vi även upp det på siten så att alla kan se. Svårare än så är det inte.
Jag anordnar gärna en mindre sammankomst här, men misstänker att iden är rätt dödfödd innan nyår, så jag väntar nog med att annonsera något. Om det finns folk som trots allt är intresserade så kan ni ju säga till så att jag vet vilken intressenivå som finns.

Tänk er, ni kan möta den riktige Troberg, livs levande! Tänk så avundsjuka era kompisar kommer att bli!!!
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag med!

Ume är juh übernära i jämförelse till resten av landet, bara 60kr och 2 och en halv timmes läsande bort med buss från Luleå och dessutom en stad an är lagimt bekant med, så det är så jag skulle nog definitivt kunna släpa mig dit om det blir av (speciellt omde andra som speler tribe 8 kommer).

/Elin
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Självklart.

Visserligen så kanske inte Johan är så tänd på idén, men jag kommer! Allt annat får ge vika! Jag har varit i Umeå förr, och jag kan göra det igen!

Max (Morgoth) vet jag inte hur det är med, men han verkar inte så stark, så.. Kalle (Dnalor) bor ju i samma stad som dig, så det pallar han nog med.. :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Iof...

Visst visst, det går ju att ta sig upp längre upp i landet. Men vad jag tänkte på är, men rent tidsmässigt så är det ju ett X antal timmars resa för att ta sig upp dit. Fast det kanske är ren lathet från min sida..... :gremwink:
MenMen, ändå det vore ju najs om det blev nån större forums/spelträff. & som Gardener säger, det är ju inget som hindrar att det ordnas mindre forumsträffar...
 
Top