Nekromanti Då är det snart dax igen

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Näää....

Inget bestämt än! Men om det blir tillräckligt intresse så, javisst. Fast det kanske är roligare på sommaren, då kan man blanda snacket med boule, krocket och sånt.
Om det blir någe av de kanske man skulle ta vägarna förbi, det är ju bara nästan andra sidan jorden, förövrigt tycker jag att göteborg är en fin stad för någon forumsträff, ingen annan som tycker det?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Annars så tycker jag...

Hur är det med tågförbindelserna? Som fattig student äger jag varken körkort eller automobil. :gremfrown:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Annars så tycker jag...

Wow.. fick just en vision av en SJ-tägvagn fylld med rollspelare! o_O
Förresten går det tåg till Borlänge. Jepp.

Storuggla, gillar att åka tåg
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Naturligtvis!

Naturligtvis så ska vi ha en egen tågvagn! En hel dag att inte göra något på.. Det blir TågCon det! Norrlandkompaniet åker väl från Göteborg till Stockholm till Umeå, eller la dom av nu?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Barcelona
Ny tråd! Ny tråd!

Jobbigt att diskutera så här. Om vi ska prata forumsträff ser jag gärna att någon drar igång en ny tråd där ämnet kan diskuteras.

På tal om ingenting: tvåtusen inlägg! Yay!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Näää....

Om det blir någe av de kanske man skulle ta vägarna förbi
Du är välkommen i så fall. Det verkar iofs som om det sker någon gång i början av nästa år när helgerna lugnat ner sig.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Gör bara inte som jag... [OT]

Slår vad om att dina rollspelskunskaper var till stor nytta i det läget.
Nej, men mina kunskaper i brottning. Jag säger bara en sak: Atomic drop! Vem säger att det inte är bildande att titta på brottning på TV?

Jag kom inte ur det helt utan repor, men jag gick därifrån (demonstrativt långsamt) medan de testikulerade (låg i fosterställning och räknade sina testiklar).

Hade nog lite nytta av att de var skapligt fulla också...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Annars så tycker jag...

Hur är det med tågförbindelserna? Som fattig student äger jag varken körkort eller automobil.
Borlänge är en järnvägsknutpunkt (har sveriges största rangerbangård och dessutom är Banverket lokaliserat här). Inga större problem mao. Vid behov går det säkert att fixa upphämtning vid stationen också.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Gör bara inte som jag... [OT]

"Nej, men mina kunskaper i brottning. Jag säger bara en sak: Atomic drop! Vem säger att det inte är bildande att titta på brottning på TV?"

Vilken tur att de inte också hade gjort det då. :gremsmile:

"Jag kom inte ur det helt utan repor, men jag gick därifrån (demonstrativt långsamt) medan de testikulerade (låg i fosterställning och räknade sina testiklar)."

Testikulerade? Vilket intressant ord. Hade kanske varit bra att ha om jag hade befunnit mig i liknande situationer lite oftare.

En stilla undran: varför gav de sig på dig? Var det bara en ren slump eller?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Gör bara inte som jag... [OT]

En stilla undran: varför gav de sig på dig? Var det bara en ren slump eller?
Jag har hamnat i bråk med dem på grund av politiska meningsskiljaktigheter några gånger tidigare. Egentligen inte genom egen förskyllan (utom möjligtvis när jag jagade ett par sverigedemokrater ur trappuppgången med kofot), men jag viker inte för dem.

De kände igen mig när jag var på hemväg på kvällen och började kaxa upp sig. Det ena ledde till det andra och när jag insåg att bråket var oundvikligt så kom jag med argumentet som utlöste attacken: "Hitler hade liten pitt". Detta är faktiskt ett historiskt faktum, i alla fall enligt Bra Böckers historielexikon, men av någon anledning tycks det alltid irritera nassarna.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Hmm..

Rising har rätt, Troberg ÄR ju Steven Segal..
Kan du tala om det för alla mina kompisar också? :gremcool:

Skämt åsido, jag är inte speciellt stark eller snabb eller så. Det är inte en fråga om sådant.

Det är en fråga om att bestämma sig och att vara envis och inte ge sig.

Jag ger inte efter för nynassar (eller gamla för den delen). Punkt. Om det innebär att jag riskerar att åka på en omgång så tar jag risken. Viker man för dem en gång så lär de sig att de kan skrämma sin vilja genom. Jag har konfronterat dem med odds 2:10 och stirrat ner dem. Det går. De är inte så farliga som de vill verka.

Min slutpoäng är att det är allas ansvar att sätta ner foten och visa var skåpet ska stå. Vissa kanske föredrar en mindre konfrontationsinriktad metodik (jag gör egentligen det), men gör något!

Jag snackar en del ironi och sarkasmer på forumet, men här är jag gravallvarlig. Det här är viktigt.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Näää....

Du är välkommen i så fall. Det verkar iofs som om det sker någon gång i början av nästa år när helgerna lugnat ner sig.
Kan bli trångt, men om man mot all förmådan anses vara tillräckligt ofarlig för att på egen hand ge sig ut i trafiken är det nog ingen omöjlighet... Fast de e klart, skulle jag hitta till borlänge? Tror knappt jag skulle hitta det i en kartbok... om ingen peka då förstås....
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Naturligtvis!

Nej de finns kvar tror jag... Fast jag studerar inte tågförbindelserna hit alltför noga...

Annars finns det något som heter e4-tåg eller nått sådant... Du åker tåg (x2000 tror jag) till sundsval och därifrån buss till Umeå... ska man åka tåg hela vägen är det nog bara natttåget som gäller... och då kommer du en bit utanför Umeå... sedan blir det taxi eller buss in till stan...

om en massa år kommer Botniabanan och då kommer det gå snabbtåg hit (men det är typ tidigast 2008 :gremsmile: )

/Herr Balderk, känner till de dåliga transportena i Umeå :gremsmile:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Tågvagn fylld med rollspelare

"Stackars konduktör..."

(spelar Jedi)
"Jag behöver ingen biljett. Det är inte mig du har stannat vid."
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Men!

Går förvisso att bara sitta i cafeterian vid nån bestämd tidpunkt och snacka skit iofs.

Ja, det skulle ju funka det också! Fast det kanske är bättre med något mer formelt...

/Herr Balderk, ser fram emot båda händelserna
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Tågvagn fylld med rollspelare

(spelar Jedi)
"Jag behöver ingen biljett. Det är inte mig du har stannat vid."
Fumlar på Jedi-tricket. "OK, jag ska betala. Öh, hur många kopparpengar går det på en silver här?"
 
Top