Nekromanti Crowdfunding för SAGA andra upplagan.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
Bolongo;n131294 said:
Så... jag såg boken på hyllan på SFbok i Gbg idag.

När kommer meddelandet om att jag kan gå och hämta mitt exemplar? :p
Jag vet att det inte finns nått i kickstarten om att vi ska få böckerna före de som köper från butik. Men varje gång det händer så känner jag mig lite lurad och skiten på.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Vi har jobbat tillsammans med flera rollspelsaffärer i den här kickstartern, för att både de och vi ska kunna tjäna på det. Annars drabbar "vanliga" crowdfunders de fysiska butikerna, och det tycker inte vi är bra. Vi vill att de även i framtiden ska vilja köpa in rollspel i lite större omfattning. Och vi är inte giriga, vi tar hellre en mindre marginal om vi kan nå flera. Win-Win.

SF-bok Stockholm har inte fått sina böcker ännu pga ett transportstrul, och vi ville inte gå ut innan de har böckerna, eftersom de flesta ska hämta där. De ska också hantera att skicka böcker till de som ville ha dem på posten (billigare än om vi gör det, de har ju postorder redan).

OBS! Om någon bytt adress sedan kickstarten måste de direkt ta kontakt med SF-Bok och berätta det.

Men det borde funka i Göteborg att hämta sina böcker nu, eftersom Mylings lager finns där och de levererade själva direkt därifrån till SF-bok där. De bar dit dem själva.

Alltid ska nåt strula. :( Det optimala vore om alla fått allt samtidigt. Nu kan det ta ytterligare några arbetsdagar innan böckerna finns överallt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Vet ej om de hunnit få ännu, men har inte hört om de fått leverasen ännu. Får kolla. Det enda jag med säkerhet vet är att den till Stockholm kom iväg lite senare. Och det var en STOR pall böcker, så det kräver ju lite hantering.

SF i Göteborg var nog lite heta på gröten också... på att skylta upp och sälja. Men det är förståeligt, de har en affär att sköta.

Angående att några kan köpa boken idag. Visst det var inte optimalt. Men de betalar mer. Och får inte sitt namn i boken (med mera, många backers får spelledarskärm och PDF också).
 

Frodovic

Veteran
Joined
27 Nov 2015
Messages
5
Har någon jämfört PDF med tryckt bok? Finns vissa felaktigheter i PDF-filen.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tyvärr finns det säkert de i den tryckta versionen också... hur många som helst kan vara med och korra, det är alltid nån skit som slinker med ändå. Och det verkar som folk ser olika saker, till stor del hittade korrläsarna saker som de andra i det illustra korr-sällskapet inte gjorde.

Skicka gärna ett PM till mig efterhand ni hittar saker (rena felaktigheter alltså), så samlar jag ihop det framåt jul och gör en ny PDF-version. Och en errata att ladda ner till de som bara har den tryckta varianten.

Jag själv hittade ett par grejer i den tryckta. Främst att sidhänvisningarna på rollpersonskonstruktions-sammanfattningen är fel, eftersom vi missade att lägga till 10 sidor när vi sent i produktionen lade till Folmers färgillustrationer. Den kloke fattar snart att det ska stå "se sidan 37" istället för "se sidan 27", + 10 bara, men jag kan ju säga att jag förbannar mig själv.

Men som sagt. Många kloka personer har kollat boken, men det kan alltid bli bättre. Vill såklart minimera eventuella fel.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det gick iväg från distributören tisdag eller onsdag förra veckan... så jag håller tummarna att de (fraktbolaget) inte slarvat bort böckerna.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Zoth-Ya;n132531 said:
Nu finns dom på collectorspoint
Woooo! Betyder det att de sa att det gick bra att hämta också?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Vilka rolig mail du får då, inte hade jag något så roligt i inkorgen. :)
 

Flanell

Veteran
Joined
26 Nov 2015
Messages
47
Jag hämtade ut mitt exemplar i Göteborg i fredags. Väldigt tjusig bok måste jag säga. Den som har bläddrat i den första utgåvan kommer att känna igen sig, med det tillägget att den nya utgåvan är avsevärt större och rejälare. Ett särskilt omnämnande måste gå till de helsidesbilder av Folmer som inleder boken. Den sobra färgpaletten och det matta pappret de är tryckta på är väldigt smakfullt utfört. Mycket bra jobbat, tack!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Dessutom var förra boken på 276 sidor, nu är den 404. Med lika mycket på varje sida. ;)
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,077
Kan man läsa en innehållsförteckning eller dyl nånstans?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Innehåll:
kapitel 1, Saga
Kapitel 2, Rollpersonen
Kapitel 3, Att utföra handlingar
kapitel 4, Utrustning
Kapitel 5, Strid
Kapitel 6, Magi
Kapitel 7, Världen
Kapitel 8, Albion
Kapitel 9, Calevan
Kapitel 10, Selinor
Kapitel 11, Bestiarium albica
Kapitel 12, Äventyr

Appendix I: Spelledarverktyg
Appendix II: Helighet och hyckleri
Appendix III: Ett ständigt byggande?
Appendix IV: Arcarias helgon
Appendix V: Spelledarpersoner
Appendix VI: Namnlistor
Appendix VII: Myter och legender i Arcaria
Appendix VIII: Konspirationer

Magin, världsinformationen, bestiariet och äventyrskapitlet har blivit längre. Och det fanns inget appendix.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
Ja jäklar vad fet bok, mycket fetare än jag kunde tro. Grattis till ett riktigt fett rollspel. :)
Såklart ska jag gnälla en aning, folmers bilder är lite för mörka kan jag tycka.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja, de blev en aning för mörka. Synd. Nästa gång ska jag åka ner till intaget, så man på plats kan korrigera färgmängden. (Boken är tryckt i Litauen.) Men i stort sett är jag nöjd.
 

Spelaroll

Veteran
Joined
7 Mar 2015
Messages
89
Nu har jag inte lusläst hela. Eller testspelat det. Men det ska göras snarast! Verkar vara ett bra spel med schysst medeltidig lowfantasy värld. Gillar det.
 
Top