Nekromanti Crowdfunding för SAGA andra upplagan.

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Startar den 14e maj, om inget oväntat inträffar!
En fet bok med hundra sidor extramaterial. Mer kampanj, mer culture gaming.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Väntar på den sista offertan, men priserna blir typ till:

- Stöd Saga
- Saga som PDF
- Saga som bok
- Saga som PDF och bok

Börjar med mjukpärm, men sedan blir det bättre och bättre tryck (till samma pris) ju fler som stöder. Kommer vi över en summa blir det hårdpärm, över nästa hårdpärm och tvåfärg.. osv.

Inte en massa konstiga paket.. De kostar mer än de smakar. Rätt rakt på med andra ord.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,717
"Jävlar vad fin!" sitter jag här och utbrister för mig själv när jag ser mockupen av omslaget...! :-O
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Parallelliteten i tillvaron. Och det är alltid en massa crowdfundings igång nuförtiden. Alla gör det. Man krockar alltid med något. Kan inte hjälpas.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Men det blir lite kontraproduktivt för båda att krocka två snarlika spel. Hade det varit Järn och Sci-Fi! som krockat så hade det i varje fall haft olika inriktningar, För ett kort ögonblick fick jag för mig att det var samma spel på olika fundraiser-platformar.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Arfert;n91252 said:
Parallelliteten i tillvaron. Och det är alltid en massa crowdfundings igång nuförtiden. Alla gör det. Man krockar alltid med något. Kan inte hjälpas.

"Massa"? Hur många svenska fantasyrollspel går samtidigt, menar du? Du gör givetvis som du vill och jag önskar lycka till, men jag tycker att tajmingen är olycklig, osnygg och skapar onödig förvirring.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nu gnäller du bara Marco. Vi har planerat in våra produktsläpp för länge sedan. Och släpper vi det inte nu så krockar det med saker som ligger i pipen längre fram. Krilles funding är dessutom nästan klar. Och är det nån som skadas av krocken är det vi, eftersom många presumtiva kunder har köpt Järn redan.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
@nyvinter: Saga 2 har vart klart ett tag nu, och vi har en glugg i vår tidsplanering för dess funding just nu. SciFi! däremot är tidigast klart framåt september. Troligen senare. Tecknare har svårt att leverera pga arbetsbelastning. Och vi har även annat som ska fundas framåt hösten. Så nu är nu. Vi har planerat det här sen november. Hela årets produktion. Håller vi på ändrar fukkar andra saker upp.

Så att byta plats på Saga och SciFi! går inte. Vi har inget annat heller i bakfickan. Dessutom behöver vi intäkter jämnt fördelade över året då vi har arbetsgivaransvar. Det här är inte bara en hobby.
 
Top