Varulv BUNKERBOMBER R2

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Gällande Impetigos grönhet, är följande scenario tänkbart:
Imp får ett ulv-Pm där det framgår att han ksm välja bautabomb eller kinapuff och att till skillnad från bybor är tillgången på bautabomber obegränsad.
Genesis skriver sedan fel i startinlägget, i ett slickt move att gröna sig själv kastar Impetigo fram kedjebomb-förslaget?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Gällande Impetigos grönhet, är följande scenario tänkbart:
Imp får ett ulv-Pm där det framgår att han ksm välja bautabomb eller kinapuff och att till skillnad från bybor är tillgången på bautabomber obegränsad.
Genesis skriver sedan fel i startinlägget, i ett slickt move att gröna sig själv kastar Impetigo fram kedjebomb-förslaget?
Från min synvinkel knarrar det mest i gänget: Fjodde, Vimes, Impetigo. Även Basse verkar vara medlöpare i detta gäng.
Gissar på 2 scumbombare nånstans bland de här 4.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
1. Nej, inte mer än att jag tjötat mest av alla om drönargrejen i R1
2. Bra fråga, fick lite dåliga vibbar av några inlägg i R1, har för mig att @Empiricus var inne på det (sitter illa till med telefonen så jag hinner inte kolla bakåt just nu)
3. Av de det ligger röster på Fjodor.
1679838901291.png

@Impetigo @Empiricus om ni inte vill säga emot Biobunker så bör ni flytta era röster.
@Basenanji in i matchen denna runda nu. Säg något. Vad som helst snart annars kommer jag börja tro på Sidd att du kanske inte har hela konserver i bunkern / rent mjöl i påsen ,
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hemma från tyngdlyftningstävling! 58 i ryck (dåligt men var ofokuserad) och 80 i Stöt (är jag nöjd med, har aldrig gjort 80 på tävling).

Jag betraktar Bio som grön utifrån hans claim och det kittlar ganska bra att Bio misstänker Vimes, även om jag inte riktigt är där ännu.

Mina mest misstänkta just nu:

@Octagonal och @fjodorsenuba

Nån av dem vill jag att vi bombar.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Och hans koll på dig grönar dig inte heller då ulvarna kan droppa vanliga bomber så det enda det säger är att du bombade.
@BiobunkerVII har inte heller bekräftat vem du bombade.

@Basenanji
@Empiricus
Hur ser ni på Biobunkers avslöjande?
SF Bio-bunkern är rimligtvis grön, ingen verkar motclaima och RasmusL hade väl garanterat outa för att rädda livhanken runda 1.

Att Octo använde en vanlig bomb på RasmusL ger mig lite mindre ulvvibbar, jag tror fortfarande inte på att ulvarna skulle slösa bort en runda på att bomba blankt istället för att försöka sänka en bybo - vad skulle egentligen vitsen med det vara? Det skulle resultera i är att missilförsvararen skulle tro att den vaktat rätt, och den måste ju ändå vakta någon annan. Allt snack vi kör i tråden kring "Oooh, bombade de RasmusL för att inte döda någon bybo, eller väktade väktaren rätt, oooh" spelar ju noll och ingen roll för hur vi rimligen fortsättningsvi bör spela. Jag tänker sålunda, att med Octo lite grönare och Biobunkern grönad per claim att Sidd med den här posten kliver upp i rödligan:

Jag har gjort ett försök att inte brusa tråden.

Jag gick in i det här med en tanke att ”nu ska jag chilla lite med att vara så rädd för att Vimes har nån masterplan som lurar upp oss på läktaren” och försöka tänka med dig mer än att leta allt som jag tycker är snetramp. Kanske gjort mig en otjänst denna gång att mer ligga lågt men jag tycker faktiskt att det brusats tillräckligt från andra hittills.

Jag tycker ju du och Impetigo ”väljer” fel tanke med att Väktaren ska ha prickat den som scumbombarna försökt ha ut. Jag har skrivit det men valt att inte brusa tråden med att gräva mer på vad jag kan hitta på dig.
Att Impetigo kommer ut med sin självklara bombarlista direkt i början kanske är ett faktum att denne direkt bollat ulvarnas ”problem” med Genis och då skickligt föregår Genis i öppna tråden med förslaget innan Genesis hinner korrigera sig.

Bara så ni ser att det inte är självklart att det grönar Impe som typ lågflugit hela spelet sen.

Jag vill inte bli upplurad på läktarn av smarta ulvar som hittar kryphål.
Kanske inte båda är med i nån jäkla masterplan men jag gillar inte läget alls.
@Impetigo Blir inte du lite förvånad över att folk tycker du är så klargrönad av några och funderar lite över det?
Min fetade mening: @Sidd - menar du alltså att du med avsikt inte valt att gräva mot Vimes i tråden, när det är det spelet går ut på (om man är på sidan som vill hitta ulvarna dvs.)? Det här inlägget läser jag som mer för att ta ner folk som verkar gröna i byn i brunsörjan snarare än för att faktiskt bygga något case eller misstänka någon.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Välkommen tillbaka från tyngdlyftningen @Basenanji . Bra att du inte motsäger Biobunkers siande.
När du tagit dig en återställare får du gärna gå igenom det vi orerat om och ge en djupare analys på mig och Octagonal och kanske Sidd?

Det roliga är att Vimes försöker få mig att inte rösta på Octagonal samtidigt som han vill få bort Sidd och mig.
Jag flyttar bort från Octagonal som då helt plötsligt hoppar på mig efter Biobunkers avslöjande och så följer Vimes efter. När jag börjat engagera mig som bybo därtill.

Så ulvparet Vimes - Octagonal vore spännande men känns osannolikt. Tror nog Vimes är vass nog att offra Octagonal utan större krusiduller.

Ulvparet Octagonal - fjodorsenuba. Ja jag hade lågflygit som ulv i detta spel då jag ser det som en klar fördel för ulvarna att hålla käft och släppa bautabomber. Octagonal har knappast varit försiktig med mig och det kanske är smart om jag hade lågflygit R2 för att gröna sig själv. Säker på att du fortfarande tycker jag är mest ulvig av alla i gänget @Octagonal ?

Ulvparet Sidd - Vimes. En kontrollerad Sidd med Vimes styrande hand skulle vara mycket oroväckande svårt att upptäcka för min del. Speciellt med småhuggen som utdelats.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag tycker inte att en bomb istället för en bautabomb grönar någon. Jag är just nu övertygad om att vi har med försiktiga ulvar som inte vill sticka ut.

Jag tror att de resonerade så här:

"Låt oss spela försiktigt och sikta på att vinna efter många rundor. Vi behöver verka gröna i R4. För att inte en siare ska hitta oss bombar vi Rasmus med en vanlig bomb. En mindre bybo är bra för oss."
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Jag tycker inte att en bomb istället för en bautabomb grönar någon. Jag är just nu övertygad om att vi har med försiktiga ulvar som inte vill sticka ut.

Jag tror att de resonerade så här:

"Låt oss spela försiktigt och sikta på att vinna efter många rundor. Vi behöver verka gröna i R4. För att inte en siare ska hitta oss bombar vi Rasmus med en vanlig bomb. En mindre bybo är bra för oss."
Ja det är det jag är inne på också att det inte bara finns spåret "Ulvarna måste ha hindrats av väktare".
Men jag håller inte heller något mot att väktaren gjorde ett superjobb första rundan.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag tycker inte att en bomb istället för en bautabomb grönar någon. Jag är just nu övertygad om att vi har med försiktiga ulvar som inte vill sticka ut.

Jag tror att de resonerade så här:

"Låt oss spela försiktigt och sikta på att vinna efter många rundor. Vi behöver verka gröna i R4. För att inte en siare ska hitta oss bombar vi Rasmus med en vanlig bomb. En mindre bybo är bra för oss."
Okej, så om vi skulle anta att vi har med försiktiga ulvar som inte vill sticka ut att göra, vad är då ditt förslag på basen av det antagandet? Eller hur ser dina misstänkta ut - förändras de beroende på om ulvarna blev blockade av en väktare eller valde att gömma sig i gruppen?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag tycker inte att en bomb istället för en bautabomb grönar någon.
Nej, jag håller med helt. Här känns det som Empi tänker helt snett. Om ulvarna bestämt dig för att bomba den alla i byn bombar (d.v.s. avstå nattmord för att de är rädda för siaren) är de ju idioter om de ändå riskerar att använda bautabomb... Känns som en dikeskörning i Empis resonerande.

Däremot innebär ju siandet att scenariot där ulv-Octa försöker nattmörda men blir blockad faller bort. Så:

Octo är antingen grön, eller så valde han att inte försöka nattmörd.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Okej, så om vi skulle anta att vi har med försiktiga ulvar som inte vill sticka ut att göra, vad är då ditt förslag på basen av det antagandet? Eller hur ser dina misstänkta ut - förändras de beroende på om ulvarna blev blockade av en väktare eller valde att gömma sig i gruppen?
Bra fråga. Jag tänker mig att det talar mer för Octa eller Fjodor än en Impetigo/Vimes. Det här försiktiga spelet tror jag känns mer naturligt för någon som är hyggligt ny och inte vågar ta ut svängarna.

Sedan kan ju ett kommande väktarclaim ändra på mycket i mitt resonemang. (Nej, jag vill i n t e att väktaren outar!)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nej, jag håller med helt. Här känns det som Empi tänker helt snett. Om ulvarna bestämt dig för att bomba den alla i byn bombar (d.v.s. avstå nattmord för att de är rädda för siaren) är de ju idioter om de ändå riskerar att använda bautabomb... Känns som en dikeskörning i Empis resonerande.
Alltså, om man utgår från att Octa är ulv som gömmer sig i bombandet av RasmusL så är det såklart vettigt att använda en vanlig bomb. Jag tror däremot inte att ulvarna skulle göra valet att bomba RasmusL i runda ett istället för att ta chansen att kunna bomba bort någon annan, vilket är varför jag tror lite mindre på Octa som ulv.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
@Impetigo Blir inte du lite förvånad över att folk tycker du är så klargrönad av några och funderar lite över det?
Nej, jag kom med planen och sedan ändrade Genesis reglerna för att täppa igen svagheten i systemet som planen utnyttjade. Som ulv skulle jag inte lagt feam en plan som gjorde att jag förlorade spelet. Jag tror knappast att Genesis skulle ha anonnserat en regeländring först till mig i PM och sedan i speltråden, det är väl det som du menar kan ha hänt som skulle medföra att jag inte är grön?

Gällande Impetigos grönhet, är följande scenario tänkbart:
Imp får ett ulv-Pm där det framgår att han ksm välja bautabomb eller kinapuff och att till skillnad från bybor är tillgången på bautabomber obegränsad.
Genesis skriver sedan fel i startinlägget, i ett slickt move att gröna sig själv kastar Impetigo fram kedjebomb-förslaget?
Genesis skriver tydligt i reglerna att PM består av ett ord med roll och inget annat
Från min synvinkel knarrar det mest i gänget: Fjodde, Vimes, Impetigo. Även Basse verkar vara medlöpare i detta gäng.
Gissar på 2 scumbombare nånstans bland de här 4.
Vad i hela fridens namn betyder detta? På vilket sätt är vi ett gäng och på vilket sätt ”knarrar det” i det här ”gänget”?

grönlista:

Bb7
Octa

Vimes
Empi
Basse

Sidd
Fjodor

Röst: @fjodorsenuba
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Alltså, om man utgår från att Octa är ulv som gömmer sig i bombandet av RasmusL så är det såklart vettigt att använda en vanlig bomb. Jag tror däremot inte att ulvarna skulle göra valet att bomba RasmusL i runda ett istället för att ta chansen att kunna bomba bort någon annan, vilket är varför jag tror lite mindre på Octa som ulv.
Nä, alltså jag tror ju att det är väktaren som stoppat ett nattmord. Men att Octa använt just en vanlig bomb på Rasmus säger inget om hans färg. Däremot så innebär ju förstås siandet att Octa inte försökt bomba någon annan.
 
Top