Varulv BUNKERBOMBER R2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Att någon annan måste rapportera skada?
Det blir lättare att ta ner den personen? Ulvarna måste fortfarande anfalla med båda bautabomberna om de ska garanterat sänka den.
Nej det här är dumheter! Risken är för stor att du bombarxen bybo som ulvarna därefter får lättare att döda.

Men OM du nu ska avvika från Vimes plan, vem misstänker du? Vem vill du bomba?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag kan fortfarande avbryta min bombning och bomba mig själv men ni är ju inte direkt övertygande. Ge mig ett vettigt mål som ni vill att jag ska bomba som inte är mig själv. Det är ju fastställt att jag är nr1 på listan och jag kommer bli utbombad. Men vilken "partner in crime" borde jag bomba? (Anta gärna att jag är bybo då)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Om du är bybo och verkligen tycker det är bättre att bomba någon annan än dig själv i det här läget får vi väl lita på ditt omdöme. Jag tror det är strategiskt fel, men du har ju ditt eget omdöme att lita på. Om jag får önska (nb att jag mest önskar att du bombar dig själv) så skulle jag önska att du slänger din bomb i huvudet på Sidd, då jag har honom nästa alternativ på rödlistan.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Om du är bybo och verkligen tycker det är bättre att bomba någon annan än dig själv i det här läget får vi väl lita på ditt omdöme. Jag tror det är strategiskt fel, men du har ju ditt eget omdöme att lita på. Om jag får önska (nb att jag mest önskar att du bombar dig själv) så skulle jag önska att du slänger din bomb i huvudet på Sidd, då jag har honom nästa alternativ på rödlistan.
Tack för ett tydlig svar!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Men om jag ska försöka argumentera lite: risken är stor att du bombar och mjukar upp en annan bybo, om du gör det ökar du möjligheterna för ulvarna att döda flera per natt. Dessutom gör du den skadade bybon till möjligt nattmordsoffer även om vi slår ut en ulv (vilket annars sänker chansen för ulvarna att lyckas med nattmordet). Å det tredje följer du inte överrenskommelsen och liksom öppnar upp för vidare brott mot de heliga lagarna i framtida rundor (likt Graccherna i republikens Rom destabiliserar systemet genom sina metoder även om deras mål kanske hade gynnat republiken).
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om du är bybo och verkligen tycker det är bättre att bomba någon annan än dig själv i det här läget får vi väl lita på ditt omdöme. Jag tror det är strategiskt fel, men du har ju ditt eget omdöme att lita på. Om jag får önska (nb att jag mest önskar att du bombar dig själv) så skulle jag önska att du slänger din bomb i huvudet på Sidd, då jag har honom nästa alternativ på rödlistan.
dito
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Å det tredje följer du inte överrenskommelsen och liksom öppnar upp för vidare brott mot de heliga lagarna i framtida rundor (likt Graccherna i republikens Rom destabiliserar systemet genom sina metoder även om deras mål kanske hade gynnat republiken).
Jag var så här gammal när jag fick lära mig om Graccherna.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Halloj i bunkrarna.
Kör just nu TIME-stories: inne på 3a rundan å vi dribblar oss igenom Egyptens sandiga gator i jakt på bolmört och Fharaos Mask.

Här är man off ett par timmar å så ska Fjodde köra rouge- valfri bombande medans merparten tycker denne är scummis.
Å Vimes och Impetigo tycker att just jag ska få bomb i huvudet, verkar sanktionerar detta för att slippa åka på stryk själv.
Snacka om att röra om och bryta mot överenskomna uppgörelser.

Tycker byn ska ta med sig detta in i nästa runda.

Visst jag kommer nog få mina bomber på mig ändå (av ulvarna) men tycker byn verkligen inte samarbetar alls nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Halloj i bunkrarna.
Kör just nu TIME-stories: inne på 3a rundan å vi dribblar oss igenom Egyptens sandiga gator i jakt på bolmört och Fharaos Mask.

Här är man off ett par timmar å så ska Fjodde köra rouge- valfri bombande medans merparten tycker denne är scummis.
Å Vimes och Impetigo tycker att just jag ska få bomb i huvudet, verkar sanktionerar detta för att slippa åka på stryk själv.
Snacka om att röra om och bryta mot överenskomna uppgörelser.

Tycker byn ska ta med sig detta in i nästa runda.

Visst jag kommer nog få mina bomber på mig ändå (av ulvarna) men tycker byn verkligen inte samarbetar alls nu.
Va?

Just nu är det väl byn vs Fjodor Ulv? Vad har jag missat?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Snacka om att röra om och bryta mot överenskomna uppgörelser.
Ja du, Sidd. Jag tror varken jag eller Impetigo har sagt att vi tycker att Fjodor ska bomba någon annan än sig själv. Däremot har vi sagt att om han ska bryta mot överenskommelsen så är det bäst att han slänger bomben på dig - vilket väl inte är så konstigt med tanke på hur diskussionen gått, eller?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag är död. Ser på min bunkerradar att bomberna är på väg. Eftersom jag tänkt gå och sova och inte kan stänga av bomben så får den väl stå i hörnet och smälla istället. Pakten håller (för tillfället). Jag önskar bara att de överlevande bunkerborna tar ut kaosulvarna snarast.

Analysera vilka som jagat mig och RasmusL. Få fram de som gömmer sig i mörkret.
Jag öppnar min silo och välkomnar er. God natt och lycka till bunkerbybor. Må ljuset från min bunker guida er mot ulvarna!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ja du, Sidd. Jag tror varken jag eller Impetigo har sagt att vi tycker att Fjodor ska bomba någon annan än sig själv. Däremot har vi sagt att om han ska bryta mot överenskommelsen så är det bäst att han slänger bomben på dig - vilket väl inte är så konstigt med tanke på hur diskussionen gått, eller?
Känner starkt att jag börjar få lite feeling och ba "ah, men ja tycker den däringa Vajms är lite läskig så jag drar en bautabomb på honom fast vi kom fram till att rösta ut Fjodde".
Jag har en jättestor knapp som väl inte kan stå orörd bara så där.
Basse vad säger du?
Lite söndagsfeeeeeeling👍
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Nej, no, non, never! Om ni i ulvgenget bestämt måste bomba en oskyldig byno så bomba mig!

Kom ihåg hur Biobunker har varnat för mina vassa byboskillz! 💪
 
Top