Varulv BUNKERBOMBER R2

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Empiricus @Impetigo @bio vem tycker ni jag ska bomba? Ni är online och kan påverka.
Jag formulerar om mig flera gånger här… osanktionerad bombning är fel! Men…

Ju längre spelet går desto vassare blir oddsen att träffa en ulv med en sån bombning.

Men att uppmana till en osanktionerad bombning är ju att skapa kaos och oreda.

Du får ta det på eget ansvar tänker jag helt enkelt.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag formulerar om mig flera gånger här… osanktionerad bombning är fel! Men…

Ju längre spelet går desto vassare blir oddsen att träffa en ulv med en sån bombning.

Men att uppmana till en osanktionerad bombning är ju att skapa kaos och oreda.

Du får ta det på eget ansvar tänker jag helt enkelt.
Jo jag håller med, samtidigt ser jag att byn blir 3 vs 2 efter denna runda och byn behöver all hjälp den kan få.
Inte ens säkert att min bomb kommer iväg om alla skickat in mig som mål i tid.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag är helt okej med att bomba honom enligt instruktionerna.
Det är inte frivilligt. Om en hypotetis grön Fjodor vill gå rouge på helvetets rand är det en sak (han står ju bortom all mänsklig rättvisa) men vi andra måste förstås följa kontraktet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
STOPP!

Nu är det deadline! Byn har bestämt att det är Fjodor som ska bombas. Det betyder att alla bombar Fjodor - även Fjodor själv. OK?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jo jag håller med, samtidigt ser jag att byn blir 3 vs 2 efter denna runda och byn behöver all hjälp den kan få.
Inte ens säkert att min bomb kommer iväg om alla skickat in mig som mål i tid.
Vi blir 4 mot 2 om du är grön.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Om du är bybo, Fjodor, så är det rimligaste att du bombar dig själv. Om du är bybo och inte tänker göra det får du berätta hur du tänker. "Nej." duger liksom inte.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Det är 6 - 2 nu, om vi spränger en bybo och ulvarna bombar en bybo blir det 4 - 2.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Genom att skada en bybo kommer du ju ge ulvarna möjlighet att nattmörda flera bybor per natt. Det verkar inte värt det. Speciellt inte i R2.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Till nästa runda: jag vill att folk rapporterar in sina BP raskt! Att dröja med den informationen kommer jag tolka som ulvighmt beteende.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Att någon annan måste rapportera skada?
Det blir lättare att ta ner den personen? Ulvarna måste fortfarande anfalla med båda bautabomberna om de ska garanterat sänka den.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Det är bara 1/6 att en vanlig puff gör nog med skada och sen är det 50/50 att en bautbomb sänker, dvs att ulvarna måste använda 2 bomber för att garantera en utslagning.
 
Top