Låter ungefär som Conan som jag älskar! Hade inte haft något emot en sådan setting på ett ungefärTS jag undrar lite smått vad du är ute efter i en rollspelssetting
Är det detta du söker
Alla i settingen är heteronormativa och nån annan sexualitet än heterosexualitet existerar inte och det finns bara två kön man och kvinna
kvinnor skall vara npc:er i formen av barflickor och skökor och dumma passiva blonda våp att räddas av dom manliga hjältarna.
I norr bor barbarerna och bland dessa finns finns inte ett spår av mångfald i hudton utan alla i deras nobla och ädla krigarkultur är blonda och blåögda och vitare än snö i hyn.
Nere i söder bor kurreduttefolket som är primitiva djungelbarbarer som klär sig i palmblad och djurhudar och viftar med träspjut och talar i främmande tungor som för mer civiliserade kulturer låter som ugga bugga, dom är dessutom kannibaler
I fjärran öster över havet finns det mytomspunna riket tjingotjongia där det utövas österländsk mysticism och alla dricker te och käkar ris och slåss med samurajsvärd
Spelarnas karaktärer kan endast komma ifrån den ädla vita krigarkulturen i norr och alla andra kulturer är onda och lömska fiender för spelarna att nedgöra
Känns dock som du söker drama med ditt inlägg. Det är ingenting jag är ute efter dessvärre.