Bra äldre eller nutida svenska fantasyrollspel utan tydliga ideologiska avtryck?

Vill mena att det är direkt Bad Faith och rena personangrepp mot TS att föreslå hyperideologiska spel som FATAL och MYFAROG när denne faktiskt efterfrågat spel med lågt ideologiskt innehåll. I praktiken är det fascismbeskyllningar - ”då måste det vara sådant här du gillar, eller?”
Nu är han trådbannad dock, så tjänar väl inget till att vidare beklaga sig.

För att återgå till spel utan ideologiskt innehåll så vidhåller jag att det enda rimliga svaret är att sådana finns inte.

För att återgå till spel utan ideologiskt innehåll så vidhåller jag att det enda rimliga svaret är att sådana finns inte.
Jag utgår från att vi överens om att det kan finnas mer eller mindre, dock? Ofta mycket mer eller mindre?

Jag utgår från att vi överens om att det kan finnas mer eller mindre, dock? Ofta mycket mer eller mindre?
Det finns självklart spel som är mer medvetet tendensiösa än andra, men jag skulle inte kalla några av spelen som TS har räknat upp för ideologiskt laddade spel.

Nu är han trådbannad dock, så tjänar väl inget till att vidare beklaga sig.

Fick detta som allra första kommentar som jag tyckte att jag besvarade tydligt.

Vill mena att det är direkt Bad Faith och rena personangrepp mot TS att föreslå hyperideologiska spel som FATAL och MYFAROG när denne faktiskt efterfrågat spel med lågt ideologiskt innehåll. I praktiken är det fascismbeskyllningar - ”då måste det vara sådant här du gillar, eller?”
MODERERING

Anmäl istället för att hobbymoderera.

Tack på förhand.

/M

Och jag vidhåller alltså att jag inte håller med. Conan är inte mindre politisk än Fria ligan, så att säga.
Ok, är väl så att Howards civilisationskritik m.m. inte skaver på hans världsbygges logik i mina ögon, varpå jag inte ser det - och övriga bitar man kan se som politiska - som ett stort problem för min inlevelse. Frialigans feminism går enligt mig inte ihop i sin setting, men ja, har ju redan förklarat min syn på de här bitarna i annan kommentar.

Fast TS har väl varit supertydlig med preferenser som verkligen är ideologiska, dvs. avsaknad av "moderna politiska åsikter"? Det är ju precis lika ideologisk att skriva spel där kvinnor inte är jämlika och där världen är monokulturell, samt där språket inte är neutralt. Trudvang eller Expert är inte mindre ideologiska än vad Fria Ligans spel är. Det är bara en annan form av ideologi.

Back