Fett bra!!!! Taget! Kan man köpa bilden?Här är barbarbilden jag såg igår förresten, från Diablo 3 tydligen: http://www.laureldaustinart.com/illustration-barbarian/
Fett bra!!!! Taget! Kan man köpa bilden?Här är barbarbilden jag såg igår förresten, från Diablo 3 tydligen: http://www.laureldaustinart.com/illustration-barbarian/
Vettefan, Verkar vara Blizzard som har copyrighten och de kanske inte "riskerar" sammankoppling med andra grejer.Arfert;n160383 said:Fett bra!!!! Taget! Kan man köpa bilden?
Jag är inte heller så sugen på att spela just Conan, hans äventyr kan vi redan. Jag skulle gärna spela i den hyboriska eran dock.Skarpskytten;n160323 said:Och för att spela Conan? Så fel det kan bli.
Jag är med på tåget. Kanske blir lite dyrt att knåpa ihop custom-minis bara för ett svenskt rollspel. Men det går kanske att deala med Reaper eller liknande firma och återanvända saker ur deras befintliga sortiment. Jag antar att de gärna ger mängdrabatt om de kan få sälja tusentalet gubbar på ett bräde.Skarpskytten;n160323 said:För övrigt hoppas jag att Afert kickstartar det här, men istället för en massa flådiga splatbooks, fyrfärgsplanscher, specialtärningar och tangenter från Howards skrivmaskin som stretchgoals, slänger in ett gäng pulpiga plastfigurer. Man kan börja med åtta barbarer (fyra av varje vanligt kön, ingen sexism tack) och en magiker, och sen bygga på med onda präster, karavanvakter, bevingade apor, ormgudar, Pikter och riddare.
Rough stuffwilper;n160411 said:En barbar mot femtio rövar.
Jag önskar, nej, kräver att man liksom i Barbarians of Lemuria benämner dessa rövare med en lagom nedlåtande, försvenskad motsvarighet av deras "Rabble". Typ "Pack", "Pöbel" eller dylikt.wilper;n160411 said:Någon sorts fungerande regler för att slåss med horder av saker. En barbar mot fem-tio rövare är ju inte en ovanlig situation.
Shit, det har bara funkat med levels tidigare. Och Minions i D&D4.Någon sorts fungerande regler för att slåss med horder av saker. En barbar mot fem-tio rövare är ju inte en ovanlig situation.
Nä, det måste väl finnas regellösningar med mooks man kan utgå ifrån?Arfert;n160422 said:Shit, det har bara funkat med levels tidigare. Och Minions i D&D4.
Bara om man vill ha fel.CapnZapp;n160435 said:Hata specialregler för mooks.